Gå til innhold

Netshop Oslo sin kundebehandling


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et hovedkort for litt siden som ikke funket med mitt skjermkort. Jeg testet skjermkortet med 2 andre maksiner og det funket bra. Jeg testet så mye jeg kunne før jeg leverte inn hovedkortet og beskrev feilen så nøye jeg kunne for å gjøre det lettere for dem å finne feilen. De fant den ikke og jeg tok med mitt skjermkort slik at de kunne teste det sammen med hovedkortet. Jeg fikk inntrykk av at de skulle gjøre det, men jeg tok feil. Ikke testet de det og jeg ringte opp. Jeg fikk snakke med teknikeren som hadde jobbet med hovedkortet mitt. Han ble irritert da jeg spurte om han hadde testet det med skjermkortet mitt, men jeg fikk inntrykk at han skulle gjøre det. Feil igjen. Jeg var innom der i dag og ikke noe var gjort. De forslo at jeg skulle kjøpe ett nytt skjermkort av dem.

 

Ikke tar de telefonen, ikke svarer de på mail og når man får svar blir man behandlet som en idiot.

 

Jeg vil ikke si at alle på Netshop Oslo behandler kunder som dritt, for det er feil, men teknikeren jeg var i kontakt med, ville ikke høre på det jeg sa og var så overbevist om at han hadde rett at han ikke gadd å teste det slik jeg spurte om.

 

Tidligere har netshop vært veldig hjelpsomme, men denne gangen har jeg vært nødt til å ringe, maile og dra innom mange ganger uten at de gjorde noe.

De kunne ihverfall sagt at de ikke gadd å finne feilen slik at jeg hadde sluppet å bruke så mye tid på dette som jeg har brukt.

Endret av -snoop-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en liten episode med NetshopOslo ifjor, men utenom å slette (!)negative mitt innlegg i webshopguiden på hw.no så skjedde det fint lite.

 

Ikke rart at Netshop har så positiv karakter i webshopguiden når de sletter innlegg fra misfornøyde kunder :thumbdown:

 

Trøsten får være at du ikke er alene om å erfare dårlig kundeservice ved feil.

 

Netshop Oslo er elendige på service.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

hva er vitsen med aa kunne kommentere en butikk naar de bare kan fjerne det som gir daarlig reklame.. bare det i seg selv ville faatt meg til aa holde meg LANGT unna.. En god nettbutikk skal kunne ta til seg kritikk.

dette boer HW fikse opp i.. skulle netshop vaere misfornoeyd med en kommentar de faar, boer de kontakte HW aa begrunne hvorfor de vil ha kommentaren slettet.. ellers ville jeg nesten kalt dette bedrageri..

Lenke til kommentar
hva er vitsen med aa kunne kommentere en butikk naar de bare kan fjerne det som gir daarlig reklame.. bare det i seg selv ville faatt meg til aa holde meg LANGT unna.. En god nettbutikk skal kunne ta til seg kritikk.

dette boer HW fikse opp i.. skulle netshop vaere misfornoeyd med en kommentar de faar, boer de kontakte HW aa begrunne hvorfor de vil ha kommentaren slettet.. ellers ville jeg nesten kalt dette bedrageri..

7935531[/snapback]

 

Det skal jeg være enig i. Ikke det at jeg har opplevd at Netshop i Oslo har vært kjipe mot meg, for det har de absolutt ikke. Gode priser får jeg også, så jeg kan ikke være annet enn fornøyd.

 

Men for å dra et lite eksempel, så bygde jeg en maskin for to år tilbake, og da var jeg litt n00b, siden jeg mente at noe var feil. Jeg leverte inn maskina hos Netshop, siden alt utenhom en HDD og hovedkortet kom derifra. De skulle sjekke, og jeg fikk tilbakemelding om at hovedkortet var dødt.

 

Dro derfor til stedet hvor jeg hadde kjøpt hovedkortet og fikk beskjed om at jeg hadde glemt 12v kontakten på hovedkortet. Snakk om flause.

 

Men flausen var også å finne hos Netshop Oslo, siden de ikke fant samme feil. Så man kan kanskje trekke litt kompetanse i tvil i enkelte tilfeller. Man burde være åpen for å høre på kundene, særlig når man vet at kundene faktisk har god kompetanse på mange områder.

 

Utover dette har jeg ikke hatt noen negative erfaringer med Netshop Oslo.

Lenke til kommentar

Må ha vært samme tekinikeren jeg og sjefen pratet med i fjor.Sur stressa drittsekk som ikke gadd å høre og blåste av alt vi sa.Han slang faktisk på røret til slutt.

Fikk i stedet direkte hjelp fra OCZ,som var utrolig kjappe og hyggelige til å svare på spørsmål og hjelpe til med feilfinning.

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall husket 12v/p4 kontakten :) Jeg har bygget mange pcer og pleier som regel og finne ut hva som er feil.

 

Liten historie som ikke har noe med netshop å gjøre:

Jeg kjøpte en Acer bærbar for broren min(ikke hos Netshop Oslo), og der var skjermkortet defekt. Maskinen rebootet med etter få minutter med spilling. Jeg leverte den inn og sa det var skjermkortet. Jeg måtte kjøre til Acer 3 ganger fordi de ikke fant feilen. Etter masse mas trodde de på meg og de fant feilen. De byttet ut skjermkortet og nå funker den som en drøm.

 

Jeg skjønner teknikerne er litt skeptiske siden det er mange som ikke har peiling, men det finnes kunder som vet hva de gjør også.

Endret av -snoop-
Lenke til kommentar
Jeg hadde også en liten episode med NetshopOslo ifjor, men utenom å slette (!)negative mitt innlegg i webshopguiden på hw.no så skjedde det fint lite.

 

Nå husker jeg ikke denne konkrete saken, men vi sletter ikke erfaringer bare fordi de er negative og handler om noen som annonserer på sidene her. Sjekk gjerne snittet til Netshop, https://prisguiden.no/shop_list.php. Det er ikke mye som vitner om en forskjellsbehandling med et snitt på 3,83.

 

Grunnen til at den ble slettet skyldes trolig at den var lagt inn på Netshop.no, og ikke Netshop Oslo. Siden den gang har vi lagt til Netshop Oslo i webshopguiden slik at man også kan få publisert sine erfaringer med dem.

Lenke til kommentar

Det er èn kar jeg har lagt merke til hos Netshop Oslo og han virket veldig arrogant. Jeg ringte dem en dag for å vite når de stengte og jeg måtte bruke fem minutter på å forklare meg hvorfor jeg ikke kunne gå på nett for å sjekke selv, noe jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor jeg måtte gjøre. Han virket sur og krass.

Netshop Oslo: Vet at dere følger med her så dette er ikke noe angrep på dere som selskap.Jeg er faktisk kjempefornøyd ellers. Vil gjerne at dere henger opp dette sitatet over pulten til hver enkelte i bedriften:

 

 

"There is only one boss, and thats the customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else.”- Samuel Moore Walton; founder Wal-Mart.

Lenke til kommentar
Må ha vært samme tekinikeren jeg og sjefen pratet med i fjor.Sur stressa drittsekk som ikke gadd å høre og blåste av alt vi sa.Han slang faktisk på røret til slutt.

Huff...sånne folk bør ikke jobbe med noe som har med kundebehandling å gjøre.

Den karen der burde få seg en skikkelig oppstrekk.

Vi kan alle ha en dårlig dag,men det skal aldri gå utover en kunde. :thumbdown:

 

Det er sikkert mange hyggelige mennesker som jobber der,men han ene sure jævelen kan ødelege hele det gode ryktet til bedriften.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Like før jul hadde jeg en heller ubehagelig sak med Netshop Oslo.

Jeg hadde et skjermkort (NV7800GT) som hadde ligget en stund ubrukt.

Etter hvert bygget jeg en maskin til fetteren min, og brukte kortet.

Viste seg at kortet var dødt på den ene DVI kontakten, og bestemte meg derfor for å sende det inn til Netshop (Sandefjord).

Erstatningskortet (NV7900GT) kom tilbake, men da jeg tok det ut av boksen var to av kondensatorene nesten knekt av! :ph34r:

Sendte en mail til dem og fikk vite at dette hadde skjed før.

Leverandøren (Club3D) hadde låvet at det ikke skulle skje igjenn.

Spurte dem like godt om jeg kunne ta den med til Netshop Oslo etter som jeg hadde en bestilling der jeg skulle hente, dette var greit for dem.

 

Det var her marerittet startet.

Jeg trappet opp på NSO med kortet i hand, her ble jeg møtt av en som virktet som han var butikksjefen (litt eldere, arogant type).

Jeg viste ham kortet og forklarte at jeg hadde vært i kontakt med "hoved kontoret". Dette gikk greit, men de hadde desverre ikke Club3D 7900GT kort inne(andre 7900GT kort hadde de inne, men ikke Club3D) for øyeblikket. Noe som mente at de måtte sende til Sandfjord. Dette gikk jeg med på (slapp i det minste å betale porto da ;) ).

Da han begynte å pøotte seg inn på maskinen så jeg at han skiftet grimase, han så på kortet på disken, så på sjermen og så på kortet igjenn.

Han spurte meg om dette var en erstattning på et 7800GT, ja sa jeg.

Da begynte han å legge ut om hvordan Netshop gikk i tap på slike saker som denne, jeg ikke hadde krav på et 7900GT kort for det var mye dyrer enn et 7800GT kort som lå på rundt 1800,- (i følge hans regning), og hvordan behandleren i Sandefjord hadde driti seg ut etc.

Da jeg endelig dro derifra, følte jeg meg verbalt overkjørt.

Sjekket opp hva de hadde av Cub3D 7800GT kort inne (ingen, men de hadde et POV 7800GT priset til nesten 2500,-).

 

En uke seinere kom pakken ifra Netshop (sandefjord), de hadde sendt meg POV 7800GT kortet.

Så nå sitter fetteren min med et 7800GT kort i maskinen.

Greit det, det var jo det opprinnelige kortet (på en måte) jeg hadde, men sitter fortsatt med en litt halv bitter smak i munnen etter dette.

 

Historien ender ikke helt der.

Jeg hentet en PSU (OCZ modstream) +++ hos dem da jeg var der.

Da jeg kom hjem monterte jeg alt, og brukte et ATi x300 kort jeg hadde liggende.

Da jeg satte strøm på maskinen, kunne jeg høre en svak tikking.

Jeg tenkte at kanskje var PSUen som bare måtte bli litt varm i trøya, men da jeg startet opp maskinen ble tikkingen til et rabalder.

Jeg slo av maskinen med engang, prøvde en gang til med samme resultat.

Deretter nappet jeg ut alle kabler og jumpstartet PSUen, samme.

Dagen etter prøvde jeg å ringe dem opp (kl. 10 på dagen), ingen som svarte.

Prøvde flere ganger uten resultat, først dagen etter fikk jeg svar.

Denne karen virket faktisk hyggelig :ermm: , og var kjent med den feilen.

Han sa det var bare å ta den med inn så skulle de gi meg en ny en.

Senere den dagen, dro jeg inn med PSUen.

Denne gangen ble jeg møtt av en sjeggete bamse, jeg forklarte ham at jeg hadde pratet med en av kolegaene hans tidligere på telefonen.

Han så uiteresert på meg og sa at teknikkeren hadde gått for dagen og at de måtte se på den først.

En uke seinere fikk jeg en mail om at den var klar for henting.

Denne gangen fikk jeg en helt ny PSU som faktisk fungerer helt utmerket.

 

Mye slit og pes med de humør sjuke folka her i Oslo.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å svare på vegne av andre og det er ikke ideèlt å "forsvare" sin bedrift i et forum sånn sett. Tro meg: de har nok lest det som kommer frem her og den ansvarlige for Netshop-kontoen her på forumet vet nøyaktig hvem vi snakker om.

 

Det som forundrer meg, er at det er flere som har lagt merke til vedkommendes (arrogante) holdning og da viser jo det seg at dette er ikke et enkelttilfelde der vedkommende bare har hatt en dårlig dag, som uansett ikke skal påvirke kundeforholdet.

 

Denne tråden, i likhet med de aller fleste tråder på forumet, kommer til å dø ut og forsvinne i rekkene og dermed ikke være til NS(O) bry lenger.

Lenke til kommentar

Hvis dere er klar over hvem denne personen er, hvorfor blir ikke dette tatt opp internt? Dere er da virkelig ikke tjent med en kundebehandler/tekniker som er ufin mot kundene deres?

 

For meg virker dette som et stort problem for Netshop Oslo, men at det er litt ømfintelig å ta tak i. Helt klart uheldig at flere her vet hvem vedkommende er og har hatt dårlige opplevelser med vedkommende.

 

Vil gjerne legge til at denne tråden ikke bør handle om en ren personforfølgelse, da dette skrider helt klart mot retningslinjene. Kundebehandlingene generelt opplever jeg som meget bra hos Netshop Oslo, men det er trist at enkelte tilfeller (om så dreier seg fra samme person) ødelegger et ellers godt rykte.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle kan jeg nevne at den arrogante fyren vi snakker om her sa i en hyggelig mail at jeg kunne komme innom og så skulle han se på produktet. Når jeg kom så gadd han ikke engang å komme ut av kontoret sitt. Jeg ventet til og med en 1/2 t fordi han først unnskyldte seg at han satt i en telefon (meddelt via en av lakeiene hans i hentebua).

 

Jeg tror det sitter en liten "konge" i bak lageret i Østre Aker vei og styrer servicen etter dagsform og humør :no:

Lenke til kommentar

Jøss, jeg trodde bare det var jeg som hadde opplevd denne personen på NSO..

 

Historien min startet med at jeg var nedom dem i januar og handlet deler for 9000,- som jeg regnet med jeg bare kunne betale med kort i hentebua. Men kortet mitt støtter ikke bank accept og har bare Visa, så hun hyggelige dama (jo, hun er faktisk hyggelig!) sendte meg til minibanken ved Texaco ved siden av for å ta ut kontanter.

 

Da jeg kom tilbake fra minibanken for å betale ut varene mine uttrykte jeg min misnøye over at de kun tok bank accept, og da sa hun med et smil at det var ingen problem å ordne neste gang. Alt jeg trengte å gjøre var å handle over web, og velge levering/frakt fra dem - da kunne jeg nemlig benytte Visaen. Videre la hun ut om at summen som frakten ville utgjøre ble trukket i fra orderen dersom jeg selv kom ned og hentet de allerede betalte varene i hentebua.

 

Så i forrige uke startet ikke datamaskinen opp i det hele tatt en morgen, og etter feilsøking fant jeg ut at det var deffekt PSU. Bestilte da en ny PSU hos NSO og valgte levering som servicepakke (under 100 kroner i frakt, og den billigste løsningen). Betalte med visa over web som hun hadde anbefalt meg, og ventet deretter til klokka ble 10 og de skulle åpne.

 

Da jeg kom ned dit nektet han skjeggete bamsen for at han i det hele tatt kunne levere ut PSU'en til meg siden jeg allerede hadde betalt frakt. Etter mye om og men, og ivrige forsøk på å forklare han hva hun damen hadde sagt, hentet han selve sjefen sjøl. Nå er jeg 30 år selv, og har forlengst sluttet å stå i giv akt og akseptere at en forhandler snakker så nedlatende til en kunde - og indirekte kaller en dum fordi det tydelig står på disken at de ikke aksepterer kredittkort som visa og mastercard.

 

Forklarte etter beste evne at jeg for det første ikke hadde kredittkort, og for det andre var blitt tydelig fortalt av hun kvinnelige medarbeideren hans at jeg kunne handle på denne måten dersom jeg ville betale med visa over nett. Men han kunne ikke godta det, siden det var lett å svindle dem på den måten... ja vel tenkte jeg, og spurte om han ikke bare kunne gi meg den fordømte strømforsyninga der og da og heller bare sende meg en tom eske hvis det var så viktig å absolutt sende ut varen til en kunde som bor 1km fra dem. Men nei, jeg måtte da skjønne at det ikke fungerte sånn! Han kunne tilby å slette den allerede betalte ordren min, så jeg kunne dra bort på Texaco og ta ut penger for så å komme tilbake og kjøpe samme PSU'en på nytt av dem - selv om jeg gang på gang hadde prøvd å forklare han at jeg hadde fått beskjed om at de ikke trekke frakten av orderen før den forlot lageret.

 

Nok en gang spurte jeg om han ikke bare kunne sende ei eske til meg så jeg fikk satt sammen maskinen min samme dagen - men nei, det nektet han. Så da jeg ba han om å bare slette ordren min så jeg kunne dra ned på Digital Impuls og heller handle meg PSU der ba han meg vente litt.. Gikk og hentet strømforsyningen til meg og så på meg med verdens mest arrogante blikk mens han sa at jeg nok en gang måtte lese hva som sto om Visa og Mastercard på disken dems, og at han skulle gjøre et unntak for meg denne gangen.

 

Over tjue minutter brukte jeg på å få utlevert varen jeg allerede hadde betalt, og tror dere jeg fikk tilbake fraktkostnadene som jeg var blitt lovt? Nei, de kom i tillegg til strømforsyningen - selv om hun dama mente de ville bli trukket fra ordren ved at man hentet selv.

Lenke til kommentar

jeg avventet med å skrive her fordi jeg sendte e-post til i går vedrørende en reklamasjon, men siden de skal være vanskelig, så får det bli en del av historien.

 

Første saken verserte en stund her på forumet. Det var et sata disk kabinett som ikke fungerte.

Det jeg aldri nevnte var hvordan det å levere saken gikk.

 

Jeg vet at jeg ikke kan mye om data i forhold til andre her, men jeg er ikke dum heller.

Den dagen var ikke dårligere enn andre, og som vanlig smilte jeg nok en del på vei dit av andre grunner, men når jeg levrte ble jeg møtt av en herre på service som ikke likte meg særlig tror jeg.

Kabinettet hadde diverse underlige feil og jeg forklarte dette for han. Så ut av det blå spørr han

 

"ellers, fungerer den da?".

Litt tafatt svarer jeg at "ja, den greier å slå seg på, men den fungerer ikke med harddiskene".

Til svar får jeg "det var IKKE det jeg spurte om!".

 

Ble litt målløs da, men fant ut at det var ikke verdt å bli sur, så svarte noe i duren ja, det gjør den sikkert.

 

Etter en stund blir det klart at den er defekt og må byttes. Men leveringstiden er nesten 1 mnd, og jeg ber om refundering av pengene.

Dette skjer rundt 10. januar, 16. januar avsluttes kreditnota og etter 4 telefoner, 5 e-poster ca og 1 besøk var det enda! ikke noe penger inne før 06.02.

 

 

Greit tenkte nå jeg, jeg fikk jo pengen tilslutt.

 

Neste omgang er en Windows fjernkontroll til 295 kroner, og her er enten jeg litt kravstor eller så ble det hele litt for dumt.

Reisetiden for meg er 1,5 timer hver vei, og fjernkontrollen likte seg dårlige hjemme. Etter litt frem og tilbake så ble det en viss enighet her på forumet om at USB-enheten var gåen.

Jeg sendte en epost til netshop som sa jeg skulle komme innom og så skulle de teste mot maskinen de hadde hos seg, det var jo ikke en veldig vanskelig sak.

 

Når jeg kom ned på mandag denne uken og leverte, så henvendte jeg meg til disken. Det var en bak meg i kø, som hadde stått der i 2 minutter.

jeg spørr pent om han ikke kan teste den mens jeg venter (hadde ikke hatt noe imot å vente mens han tok han bak meg), men får beskjed om at siden han er den eneste på den siden så går det ikke.

 

Vel, jeg går til retursiden og tar det der. Tilfeldigvis treffer jeg på en servicemedarbeider som tidliger var servicesjef hos en butikk i nærområdet, og vi har ikke noe fin historie. Nå vet ikke jeg hvor glad han var for å se meg, men det var ikke akkurat noe hei og smil, mer noe grettent hei og ha det.

 

I utgangspunktet regnet jeg med brukerfeil, men håpet jo det var USB enheten som var defekt, men fremfor å teste der og da så sendes den på service for å bli ferdig 12 timer etterpå med swap enhet.

 

Når jeg så ringer for å spørre hva som skjedde så er det ingen som vet det, ei heller kan den sendes til meg i posten uten kostnad (jeg kan alltids kreve reiseutgiften dit refundert, men har månedskort, så blir kanskje vanskelig).

Litt oppgitt over situasjonen, så sender jeg en e-post til dem på tirsdag 1 time før stengningstid og spørr igjen om det går ann å få en løsning.

 

Per i dag har jeg ikke hørt annet enn en form for purring på manglende henting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...