Gå til innhold

Problem med mitt 7900gt...


NightWolfie

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med mitt Gainward 7900gt 512mb. Saken er at jeg har begynt å få grønne pixler på skjermen. De dukker opp på alle forskjellige steder og når jeg f.eks. drar et vindu over en flekk så er det som at den fester seg og lager en rekke med flekker i den retningen jeg drar i. Pixlene kan også være blå noen ganger også.

Bruker en Zalman VF-900 kjøler på kortet og har minimal med klokking.

 

Dessuten veit jeg at dette ikke skyldes skjermen fordi at jeg har prøvd den på andre pcer.

 

Krysser fingra for svar,

 

Nightwolfie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være feil på skjermkortet, eller at det er noe som er feil med vifta, den går enda eller har du sjekka om den har stoppa? Har noe av det samme problemet selv, bortsett fra at det skjer med HELE skjermen.. Eller så er det garantert skjermkortet som er ødelagt.

7934752[/snapback]

 

Hmm, tempen ligger på hele 65 i IDLE. :S

 

Får vel kanskje prøve å finne feilen..

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet med mitt første 7900GT-kort fra Club3D.

Jeg fikk dette kortet byttet, og fikk et kort av PoV som har fungert knirkefritt.

 

Mitt problem begynte i det små med rosa prikker i Windows, og disse kunne jeg dra rundt i Windows og 'tegne' med. Etter noen testrunder i 3Dmark, som bare gav masse artifacts, eskalerte problemet.

Du kan ta en titt i tråden jeg lagde den gangen, om du vil sjekke om du har samme problemet jeg hadde.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat det samme problemet!

 

Jeg får ikke bare grønne prikker, men røde og blå også.

 

Fant du noen løsning på det?

7943145[/snapback]

 

Jeg får det omtrent aldri lenger nå/problemet er ikke her lenger.

 

Jeg løste det ved å snu på viftene inne i kabinettet mitt. Fikk til mye bedre sirkulasjon og det gav dramatisk effekt. Nå er problemet borte. Kortet likte tydeligvis ikke varme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...