Abnorm Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Har et lite problem: Denne koden virker bra, men... <style> body { BACKGROUND-COLOR: FFFFFF; background-image:url(http://tasteofibiza.com/sound/web-pictures/bakgrunn%20myspace.jpg); background-position:Top Left; background-attachment:fixed; } table, td { background-color:transparent; border:none; border-width:0;} table table table td { filter:alpha(opacity=90); -moz-opacity:0.90; opacity:0.90; -khtml-opacity:0.90; } table table { border:none; border-width:0; } table table table { border-style:outset; border-width:1px; padding:0px; border-color:0099ff; background-color:transparent; } table table table table{ background-image:none; background-color:transparent; border-style:none; } table table table td { background-color:000000;} .orangetext15, .lightbluetext8, .whitetext12, .nametext, .btext, .redtext, .redbtext { color:0099ff; font-size:8pt; font-weight:bold; font-style:normal; font-family:Arial; } body, div, p, strong, td, .text, .blacktext10, .blacktext12, a.searchlinkSmall, a.searchlinkSmall:link, a.searchlinkSmall:visited { color:0099ff; font-size:8pt; font-weight:normal; font-style:normal; font-family:Arial; } a, a:link, a:visited, a.navbar, a.navbar:link, a.navbar:visited, a.man, a.man:link, a.man:visited { color:cccccc; font-size:8pt; font-weight:normal; font-style:normal; font-family:Arial; } a:hover, a.navbar:hover, a.man:hover { } table table table td.text div img {visibility:hidden;} table table table td.text div { background-image:url("http://www.blinkyou.com/onlinenowicons/pg2/rockingoutonlinenow.gif"); background-repeat:no-repeat;} table table table td.text table table div img {visibility:visible;} table table table td.text table table div { background-image:none;} </style> Når jeg putter denne inn, (rett etter: <style> body) virker ikke bakgrunnsbildet. { scrollbar-face-color:#0099ff; scrollbar-arrow-color:#FFFFFF; scrollbar-track-color:#000000; scrollbar-shadow-color:''; scrollbar-highlight-color:''; scrollbar-3dlight-color:''; scrollbar-darkshadow-Color:''; } Hvordan kan jeg bruke begge kodene? Endret 13. februar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Vis du ikke har noen verdi i disse (se under) egenskapene kan du like gjerne fjerne dem. Uansett er det galt å fylle verdien med ". Om det er det som er feilen eller ikke, har jeg ikke prøvd. Men du kan jo teste. scrollbar-shadow-color:''; scrollbar-highlight-color:''; scrollbar-3dlight-color:''; scrollbar-darkshadow-Color:''; PS: Vis du legger de lange kodesnuttene dine i en spoiler blir alle glade PS2: Kast tabellene. Tabeller skal kun brukes til tabulær data, ikke design. Endret 13. februar 2007 av JonT Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ingen av de scrollbar kodene dine fungerer i andre nettlesere enn IE uansett, så det er ikke noe poeng å ha de der. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Ingen av de scrollbar kodene dine fungerer i andre nettlesere enn IE uansett, så det er ikke noe poeng å ha de der. 7934723[/snapback] Hvilke skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ingen ting? Du kan ikke forandre på utseendet på scrollbaren i andre nettlesere enn IE, på Windows. Hva med oss som bruker Mac? Der er den helt annerledes. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Ønsker bare at scrollbar'n skal passe med resten av designe på MySpace Endret 13. februar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er liten vits, siden få personer bryr seg om den uansett. Og hvis man da bruker en annen nettleser enn IE, vil man ikke se det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Men vis jeg alikevell ønsker å bruke farge på scrollbar, hva må jeg gjøre i koden da? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) body { background-color: #FFFFFF; background-image:url(http://tasteofibiza.com/sound/web-pictures/bakgrunn%20myspace.jpg); background-position:top left; background-attachment: fixed; scrollbar-face-color: #0099ff; scrollbar-arrow-color: #FFFFFF; scrollbar-track-color: #000000; scrollbar-shadow-color:''; scrollbar-highlight-color:''; scrollbar-3dlight-color:''; scrollbar-darkshadow-color:''; } Jeg mener da at scrollbarcolors funker i mer enn IE? Dette må sjekkes. Edit: Den funket i Opera og IE7, det er bare Firefox som ikke har impementert denne nonstandard-standaren. Det virker som om du er fan av klipp-og-lim - les en CSS-guide her, så kunne du kanskje løst dette selv. Edit: # Endret 19. februar 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 På background-color skal du vel ha en # foran FFFFFF. Hm...phpBB forumene har jo en slik kode som gjør at man får en farget scrollbar, og den er farget i Opera nettleseren min i hvertfall...ble litt usikker selv, selv om jeg har hørt at det er bare i IE det fungerer. Du får prøve Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Godt mulig det fungerer i Opera, men da er det isåfall bare på Windows. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Er en kjempe fan av klipp og lim Spessielt når jeg ikke kan HTML, PHP, ASP XML eller hva nå alt heter. Da søker jeg jeg på nett, og finner utrolig mange ferdige koder som jeg da bruker. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Takk for hjelpen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå