Gå til innhold

Inpoc (1985) Nok en gang


Anbefalte innlegg

Nå er jeg så drittlei det firmaet. Jeg har kun brukt deres tjenester et par ganger til nr opplysning. De har også begynt å ta seg betalt for reklame sms (Du måtte selv stoppe dette om du ikke vil ha det, og dette er negativt salg som ikker lov i norge).

 

Jeg har sendt både stoppmeldinger og fått bekreftet dette. Sendt mail til kundeservice.

 

Men i dag igjen fikk jeg en valentine reklame fra de (som de sikkert trekker meg for).

 

Hva skal jeg gjøre med de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvor mye inpoc tar for disse reklamemeldingene? Jeg har ikke giddet å sjekke det.

Det står forresten flere steder på siden deres at reklamemeldingene er gratis å motta. Har vært med der i evigheter, og gidde ikke pese og kverulere om det bare er snakk om noen kroner. Jeg har blitt for gammel til slikt :)

Lenke til kommentar

Jeg viste ikke at de tok seg betalt, det er rett og slett frekt! da kan de glemme og få mer penger av meg.

 

Sendte en stopp-melding nå og fikk følgende tilbake:

Inpoc mobile content medlemskapet ditt er avsluttet. For flere gode tilbud, se (en link)

så om jeg får mer reklame så blir jeg rimlig pissed :)

Lenke til kommentar

Så lenge en er registrert på sidene til Inpoc og kan sende gratis sms osv. så mottar man disse reklamemeldingene. Disse skal være gratis å motta. Hvis du derimot har abbonert på en eller annen tjeneste så får du nok i tillegg en melding som trekker penger fra deg.

Lenke til kommentar
Så lenge en er registrert på sidene til Inpoc og kan sende gratis sms osv. så mottar man disse reklamemeldingene. Disse skal være gratis å motta. Hvis du derimot har abbonert på en eller annen tjeneste så får du nok i tillegg en melding som trekker penger fra deg.

7947188[/snapback]

 

I følge denne tråden har de begynnt å ta penger for medlemskap. 2 kr mnd visstnok. Var derfor jeg spurte

Lenke til kommentar

Da tar jeg å skriver en "oppklaring" her så alle som har vært borti dem vet hva som foregår.

 

Alle som har brukt tjeneste dems, selv om det bare er er å bruke tlf opplysning på sms en gang, har automatisk blitt registrert som medlem. I November sendte de ut en melding til alle der de ba de som ikke ville ha tilbud på diverse mobilinnholdskrot, om å sende en stoppmelding til dem. Ellers ville de framover ta betalt for reklame meldinger som ville koste deg 1 kr hver gang. Det er dette som ikke er lov i norge. Det kalles negativt salg. Om de skal kunne ta betalt for sms reklamen for at du skal få tilbud, må du aktivt gå ut for å si ja, og ikke aktivt ut for å si nei (som å sende stoppmelding). Dette defineres som negativt salg i kjøpsloven og er forbudt i norge.

 

Det ser også ut til at folk har ikke blitt slettet selv om de har sendt stoppmelding og fått det bekreftet.

 

De sender også reklame ut til folk som har registrert mot å ikke motta reklame/tlf selgere på telefon. Dette gjør de trolig om du har brukt tjenestene eller ei.

 

Pengesummen for disse reklamene er ikke store for hver enkelt, men det er mange kroner de vil få inn på å drive denne ulovligheten sin. Jeg vurderer seriøst å kreve å få tilbake absolutt alle kostnader med renter alle stoppmeldinger og reklamen har kostet meg. Det er ikke allverdens, men jeg skal plage de av prinsipp.

Lenke til kommentar

Jeg kan helleri kke huske å fått den medlingen med at man måtte melde seg av, men de påstod det. Uansett er dette ulovlig.

 

Jeg fant ut at de trakk meg for meldingene, når jeg oppdaget en måned at 1985 hadde leveranser, og jeg da ikke hadde brukt dem.

 

Derfor oppfordrer jeg alle som har hatt noe med de å gjøre, å sjekke at de ikke blir trekt ulovlig!

Lenke til kommentar
Nå er jeg så drittlei det firmaet. Jeg har kun brukt deres tjenester et par ganger til nr opplysning. De har også begynt å ta seg betalt for reklame sms (Du måtte selv stoppe dette om du ikke vil ha det, og dette er negativt salg som ikker lov i norge).

 

Jeg har sendt både stoppmeldinger og fått bekreftet dette. Sendt mail til kundeservice.

 

Men i dag igjen fikk jeg en valentine reklame fra de (som de sikkert trekker meg for).

 

Hva skal jeg gjøre med de?

7934460[/snapback]

 

Vet du hva? Jeg har sendt stoppmeldingene til inpoc MANGE ganger, og det stopper i ca en mnd før de begynner igjen. Inpoc er et helvete. Skal faktisk legge inn en klage på de til forbrukerombudet, anbefaler flere å gjøre det samme. Fikk tidligere regninger hver mnd fra 200-600 kr for "reklame" inpoc hadde sendt meg som jeg måtte betale MYE for. Nå får jeg bare ca 20 kr fordi jeg sender stopp rett etter jeg har fått reklame, men dette må jeg gjøre rimelig ofte..

Lenke til kommentar
Nå er jeg så drittlei det firmaet. Jeg har kun brukt deres tjenester et par ganger til nr opplysning. De har også begynt å ta seg betalt for reklame sms (Du måtte selv stoppe dette om du ikke vil ha det, og dette er negativt salg som ikker lov i norge).

 

Jeg har sendt både stoppmeldinger og fått bekreftet dette. Sendt mail til kundeservice.

 

Men i dag igjen fikk jeg en valentine reklame fra de (som de sikkert trekker meg for).

 

Hva skal jeg gjøre med de?

7934460[/snapback]

 

Vet du hva? Jeg har sendt stoppmeldingene til inpoc MANGE ganger, og det stopper i ca en mnd før de begynner igjen. Inpoc er et helvete. Skal faktisk legge inn en klage på de til forbrukerombudet, anbefaler flere å gjøre det samme. Fikk tidligere regninger hver mnd fra 200-600 kr for "reklame" inpoc hadde sendt meg som jeg måtte betale MYE for. Nå får jeg bare ca 20 kr fordi jeg sender stopp rett etter jeg har fått reklame, men dette må jeg gjøre rimelig ofte..

7951124[/snapback]

 

Så ille har ikke jeg hatt det, heldigvis, men dette viser at de er helt ute å kjøre. Om du får meldingene igjen etter en stund, så virker det som om de kjører inn gamle lister igjen. Vi har tydeligvis med et svært useriøst firma å gjøre.

 

Jeg har også sendt forbrukerrådet melding om dette. Jeg har vurdert å gått til anmeldelse av de, men da må det nesten være noen flere grunnet beløpenes størrelse. En ting er sikkert, og det er at Inpoc skulle vært stengt. Men det virker nok vanskelig å få til. Kjeltringer i Norge kan gjøre det de vil.

Lenke til kommentar

Har nå samlet opp litt informasjon.

 

Inpoc eies av Aspiro AS.

 

Daglig leder finnes fort ut ved å bruke Brønnøysundsregistrene. Et søk i telefonkatalogen gir deg telefonnr til denne personen. Så er det ikke slutt nå skal jeg jaggu meg plage vettet av den fyren inntil det er slutt :). Kan inpoc, så kan jaggu meg jeg gjøre det og. hehe

Lenke til kommentar
Nå er jeg så drittlei det firmaet. Jeg har kun brukt deres tjenester et par ganger til nr opplysning. De har også begynt å ta seg betalt for reklame sms (Du måtte selv stoppe dette om du ikke vil ha det, og dette er negativt salg som ikker lov i norge).

 

Jeg har sendt både stoppmeldinger og fått bekreftet dette. Sendt mail til kundeservice.

 

Men i dag igjen fikk jeg en valentine reklame fra de (som de sikkert trekker meg for).

 

Hva skal jeg gjøre med de?

7934460[/snapback]

 

Vet du hva? Jeg har sendt stoppmeldingene til inpoc MANGE ganger, og det stopper i ca en mnd før de begynner igjen. Inpoc er et helvete. Skal faktisk legge inn en klage på de til forbrukerombudet, anbefaler flere å gjøre det samme. Fikk tidligere regninger hver mnd fra 200-600 kr for "reklame" inpoc hadde sendt meg som jeg måtte betale MYE for. Nå får jeg bare ca 20 kr fordi jeg sender stopp rett etter jeg har fått reklame, men dette må jeg gjøre rimelig ofte..

7951124[/snapback]

 

Så ille har ikke jeg hatt det, heldigvis, men dette viser at de er helt ute å kjøre. Om du får meldingene igjen etter en stund, så virker det som om de kjører inn gamle lister igjen. Vi har tydeligvis med et svært useriøst firma å gjøre.

 

Jeg har også sendt forbrukerrådet melding om dette. Jeg har vurdert å gått til anmeldelse av de, men da må det nesten være noen flere grunnet beløpenes størrelse. En ting er sikkert, og det er at Inpoc skulle vært stengt. Men det virker nok vanskelig å få til. Kjeltringer i Norge kan gjøre det de vil.

7952085[/snapback]

 

Ja, men forbrukerombudet varsler strenge tiltak mot disse firmaene og ber faktisk alle som har vært utenfor noe lignende og legge igjen klage hos de (helst registrert). Får håpe det ordner saken :) Hvis ikke må jeg nesten be min operatør legge inn en sperre for innholdstjenester... noe som er litt dumt da jeg er en relativt flittig bruker av å sende tlf-meldinger. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...