Gå til innhold

Hjelp til valg av 12" bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny bærbar, da min Dell I9300 rett og slett er for stor og klumpete å dra på, i lengden.

Jeg vil gjerne ha en liten maskin, men samtidig så kraftig så mulig....

Maskinen skal brukes i jobbsammenheng, og her handler det mye om virtuelle maskiner. Så maskinen må ha mye minne (min 2Gb) og dual cpu, så kjapp som mulig. Den skal ikke brukes til spill, så grafikkort er nedprioritert. I tillegg teller også baterilevetiden mye...

Jeg sikler en del på Dell XPS M1210. Denne ser ut til å passe mine behov bra. Noen som har noe å utsette på den, eller har andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger ny bærbar, da min Dell I9300 rett og slett er for stor og klumpete å dra på, i lengden.

Jeg vil gjerne ha en liten maskin, men samtidig så kraftig så mulig....

Maskinen skal brukes i jobbsammenheng, og her handler det mye om virtuelle maskiner. Så maskinen må ha mye minne (min 2Gb) og dual cpu, så kjapp som mulig. Den skal ikke brukes til spill, så grafikkort er nedprioritert. I tillegg teller også baterilevetiden mye...

Jeg sikler en del på Dell XPS M1210. Denne ser ut til å passe mine behov bra. Noen som har noe å utsette på den, eller har andre anbefalinger?

7933773[/snapback]

Ikke mye å utsette på den. Du kan vurdere

IBM X60 serien

Litt lavere oppløsning, men det ser jeg ikke som ubetinget negativt på en såpass liten skjerm. Lett, ultrabærbar, solid bygd. Integrert grafikk blir dårlig i spill, men du vinner batterilevetid.

Lenke til kommentar

Jeg har også samme utfordring. Vil ha en liten laptop med 12/13" skjerm.

Men vil ha oppløsning større en 1024x768. Er det ikke mulig på slike små maskiner.

Har sett litt på Sony Vaio serien. De er rimelig sexy, men er kanskje ikke egnet til business bruk.

Pris spiller ingen rolle. mye Ram, stor disk, USB, WiFi og en RJ45 er alt som trenges.

Lenke til kommentar

Å henge seg på denne tråden er lett.

IBM X-serie er solide valg hører jeg.

Men ASUS har flere maskiner i samme ytelsesområde...

De ligger kanskje i en annen pris/ytelse-kategori...

Jeg er selv kjemiker og har sett endel på R1F som har mulighet til å snu skjermen å tegne rett på... hos oss har dette flere bruksområder.

I tillegg kommer ASUS S-serien med 11"...

Noen som har hatt mulighet til å vurdere noen av disse maskinene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...