.... Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
1414 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Jeg er på jakt etter akkordene til sangen "D e'kke meg, det er deg" av Erik og Kriss. Har letet rundt om kring på nettet, men jeg finner ikke noe.. Får heller ikke til å høre meg frem til alle akkordene. Er det noen som har peiling? Har litt hastverk, så hadde vært supert om noen hadde et rakst svar Takk (Her er sangen: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
TheGatherer Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei. Har utrolig lyst til å få lært meg notene til Farris Theme sangen. Er det noen som kan hjelpe meg å finne den? Det har tidligere vært mulighet å laste ned Farris Theme notene fra nettsiden dems, men det ser ut som de har fjernet linken. Sjekk gjerne ut: Farris.no Kunne tenkt meg å kunne denne på piano Takker for svar. Lenke til kommentar
sveisar Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Bandet mitt skal covre Fittesatan Anarkikommando av Mathias Rust Band nokon som har tabs til den? Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Seriøst... Finnes det ikke noe som takler GP3 tabs der ute? Tab Editor er jo helt mong og jeg får ikke åpna tabsa jeg har lasta ned heller... Arrrrgh Guitar Pro! Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Nokken som har peiling på om en kan finne tabs til denne sangen: Rubenmann - Når vi 2 blir 1 Tenker i allefall på introen.. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Leter etter noter til en av sangen på scoren til filmen "Cashback".Prøvde å ta den på gehør men får ikke til hele melodien. Sangen heter Main Theme 03 (muligens Drawing), og er skrevet av Guy Farley. Uansett noen som vet hvor jeg kan få tak i noter? Eventuelt noen som er veldig flink og klarer å ta det på gehør? Bump Lenke til kommentar
.... Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg skulle gjerne hatt munnspill tabulator til noen av Rudolf Nilsen sangene: Rudolf Nilsen Storbynatt eller Jeg hadde tenkt for å være helt nøyaktig. Vet det er fåfengt å spørre, men er alltid verdt et forsøk. Knud på Harmonicaclub forumet har vært så grei å ordne dette. Here goes: 7 7 7 -7 -7 -6 -6 -6 -6 6 5 Jeg går og drømmer i den lange gate 4 4 -4 5 6 6 -6 6 -4 5 på bunden av den milevide by. 7 7 7 -7 -7 -6 -6 -6 -6 6 5 Så langt jeg øiner løper denne flate 6 6 6 6 -5 5 5 5 -4 5 som skinner med en glans lik valset bly 5 5 -4 5 -4 5 -4 i skjæret fra de høie buelamper. 5 5 -6 -6 7 7 8 8 For det er natt. Og det er lyst og godt 7 7 7 -7 -7 -6 -6 -6 -6 6 5 her nede på de asfalterte dybder. 6 6 6 6 -5 5 4 Forlengst er dagen og dens mørke gått. Endret 10. mai 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Ennio Moricones sang Ecstacy of Gold til piano. Ettersom jeg er amatør på piano, har jeg bare klart de første sekundene på frihånd så langt . Verdens flotteste melodi spør du meg Endret 18. mai 2009 av rln Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Noen som har tabs til introen på Åge Aleksandersens "Levva Livet"? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Noen som vet hvor jeg kan finne noter til He's A Pirate? Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Har lett på 911tabs, chordie og et par steder til etter Knutsen og Ludvigsens "Spæll på fiolin". Det var en sang de gjorde sammen med Arve Tellefsen og Kaare Ørnung i 1977. Jeg vil ha akkorder (ikke tabs) OG hele teksten. Det viktigste er egentlig teksten, for jeg har så å si funnet ut akkordene. I hvert fall sånn at det låter ok. Om det er riktig er en annen sak... Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Kan du ikke bare høre gjennom sangen og skrive ned teksten? Jaja, får vel gjøre det jeg da Teksten (med litt dialektforvirring): Da han Kåre Ørnung var ung Det er mange år siden nå Pressa mora hans han opp så han vart blank og fin Men han sa "la meg slæpp" fler pianotimer no Jeg vil mye heller spille fiolin Han Kåre Ørnung og æ Har spælt sammen ganske leng Vi har fart rundt omkring med klunk og klin Men på tur blir han sur sånn som pianister blir Jeg vil mye heller spille fiolin Fiolinisten står frem med vibrato og skjarm pianisten sitt bortgjemt på plassen sin og han får ingen sjans til å vis fram sin figur Jeg vil mye heller spille fiolin Og når vi reiser med buss Har jeg fela på mitt fang Men han Ørnung får itj sitt på plassen sin han og flygelet blir satt inn i lasteplanet bak Jeg vil mye heller spiller fiolin Hvordan ser akkordene dine ut da? Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) LOL... At jeg ikke tenkte på å skrive ned teksten ved å høre på sangen! Hvor lat kan man bli, liksom? Hehe... Til mitt forsvar så kan jeg si at jeg ikke har sangen på CD. Akkordene mine ser sånn ut: (Forspill: Noe med E) Da han Kåre Ø(E)rnung var (A)ung Det er ma(E)nge år siden n(A)å Pressa mo(E)ra hans han o(A)pp så han vart blank og fi(D)n (B) Men han sa "l(E)a meg slæ(A)pp" fler pia(E)notimer n(A)o Jeg vil m(E)ye heller sp(Bm)ille f(A)iol(E)in Edit: Ryddet opp noe krøll med quoting og spoiler... Edit 2: Rettet en akkord fra Bm til B. Skrivefeil... Endret 21. juli 2009 av stiansa 1 Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Noen som vet hvor jeg kan finne tabs til Leaving av El Caco? Finner ikke tabs noe sted. Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvis du har lett skikkelig på nettet, så spørs det vel om det er noen her som vet om en annen tab side hvor den faktisk er lagt ut. Så da er det bare å sette i gang og tabbe sjæl Jeg hører ikke på El Caco, så har begrensede muligheter til å hjelpe til, men utifra spotify fikk jeg en viss idé om hvordan noen av riffa går: Main Riffet går noe slikt: C ||-----------------------------|----------------------------| G ||-----------------------------|----------------------------| D#||-----------------------------|----------------------------| A#||-----------------------------|----------------------------| F ||-----------------------------|-------------------0--------| C ||--3p--2--2--3p--2--3p--2--2--|--3p--2--2--3p--2-----3--2--| Så lead gitar under verset: H Q E E E E E E E E E E Q E E E E E E C ||----------------------|--------------------------|-------------------------| G ||----------------------|--------------------------|--6----6--6--6--6--6-----| D#||----------------------|-----------------8--8--8--|----------------------8--| A#||--8--------8----8--8--|--8--8--8--8--8-----------|-------------------------| F ||----------------------|--------------------------|-------------------------| C ||----------------------|--------------------------|-------------------------| Q E E E E E E -------------------------| -------------------------| --8----8--8--8--8--8--8--| -------------------------| -------------------------| -------------------------| Her har jeg ikke akkurat brukt masse tid, så timinga er vel helt på bærtur kan jeg tenke meg. Også referenget(?): C ||--------------------------|--------------------------| G ||--------------------------|--------------------------| D#||-----------------------8--|-----8--------8-----8-----| A#||--------------------------|--------------------------| F ||--8--8--8--8--8--8--8-----|--8-----8--8-----8-----8--| C ||--------------------------|--------------------------| ----------------------------------|----------------------------------| ----------------------------------|----------------------------------| ----------------------------------|----------------------------------| ----------------------------------|----------------------------------| --10--10--10--10--10--10--10--10--|--10--10--10--10--10--10--10--10--| ----------------------------------|----------------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------| --6--6--6--6--6--6--6--6--|--6--6--6--6--6--6--6--6--| --------------------------|--------------------------| --------------------------|--------------------------|| --------------------------|--------------------------|| --------------------------|--------------------------|| --8-----8-----7--------7--|-----7--------7-----7-----|| --------------------------|--------------------------|| -----6-----6-----5--5-----|--5-----5--5-----5-----5--|| Dette er jo ikke akkurat noe konge tab, men det er det beste jeg får til uten å ha en mp3 av sangen. Håper det hjelper deg litt igang ihvertfall. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Takk takk. Vi får se om det duger. Lenke til kommentar
krjen156 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) R.A.M. JAM - Black Betty hei jeg lurer på hvor jeg kan finne de nøyaktig samme besifringene til denne låten. noen tips om hvor? Endret 19. oktober 2009 av Cuneax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå