Gå til innhold

TV-ut (s-video) -> kompositt (CRT)

JonnyL

Anbefalte innlegg

Hei

Takker dere alle for mye bra info så langt.

Har et spørsmål som jeg ikke har funnet ut noe om. Det står en del rundt omkring ang tv-ut -> scart som ser bra ut, men jeg har ikke funnet noe om -> kompositt! Jeg har dette koplet til en scart, men den er bare kompositt!

Er det mulig å endre komposittsignal med tanke på frekvens og oppløsning for at det skal passe min TV (CRT)? Eller er dette fast?

Grunnen til at jeg spør er fordi min TV har en svart kant oppe som buer nedover på midten, men stemmer i hjørnene, og en svart kant nede som er like bred hele veien. Har sett i driveren til kortet (ATI) og den står til 60Hz og kan ikke endres!!

Hadde tenkt å bruke dette til en Philips 32" wide (som kun har kompositt på den ene scarten igjen som er ledig). Da burde jeg jo strengt tatt ha brukt oppløsning 1024x576, men jeg vet ikke om dette er mulig via kompositt! Funker PowerStrip på s-video utgangen?

Mye på en gang, men jeg håper dere skjønner problemet mitt. Er ikke så stiv på akkurat dette da jeg er rimelig ny på dette feltet!

mvh

Jonny Larsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV signaler kan man ikke sjonglere noe særlig med. Den eneste forskjellen er om man stiller inn for PAL eller NTSC, da forandres frekvensene for å samsvare med de respektive standarder.

Så et kompositt signal i PAL skal ha samme frekvens og oppløsning uansett.

Det kan finnes justeringer for å forskyve bildet sideveis og vertikalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...