Gå til innhold

Minnekort til Wii

hodesleng

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det er et SD-kort går det fint.

Om jeg skal si et omtrent tall så er størrelsen omtrent slik:

NES: ~200kB +

SNES: ~2MB +

N64: 10MB - 64MB

Til informasjon kan du bare lagre spillene på SD-kort. Skal du spille, må disse overføres til flash-minnet på Wii. Forhåpentligvis kommer det en oppdatering som lar oss spille fra andre medium.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke mulig. Spillene er "signert" med din maskinkode.

7934105[/snapback]

OK, det er jo bra for nintendo. :p

7934142[/snapback]

signeringskoden skal knekkes ;) er jo så mange gode gamle titler å plukke :love:

Endret av hodesleng
Lenke til kommentar
Hva trenger man minnekort for ? Kan man ikke bare lagre på "harddisken" ?

7939795[/snapback]

Wii inneholder ikke harddisk, men har internminne i form av Flash (hvis jeg ikke husker feil).

Denne er 512 MB (tror jeg).

512 MB er jo ikke all verden hvis man sammenligner det med de konkurerende spill konsollene, men siden vi ikke lagrer musikk og film i det så tar det en liten stud før de blir fylt opp.

Men savegames, programmer, og VC spill tar plass, og for de mest aktive i VC fronten har de kanskje greid å komme til 512 MB ? (ikke vet jeg).

Som nevnt er Nintendo 64 spillene på rundt 10-64 MB, så vil det ikke ta lang tid før det interne minne blir overfylt og man trenger et ekstra minnekort. Også er det jo greit å ha om man skal ta backup av save games eller ta den med seg til folk :)

Lenke til kommentar
Hva trenger man minnekort for ? Kan man ikke bare lagre på "harddisken" ?

7939795[/snapback]

Wii inneholder ikke harddisk, men har internminne i form av Flash (hvis jeg ikke husker feil).

Denne er 512 MB (tror jeg).

512 MB er jo ikke all verden hvis man sammenligner det med de konkurerende spill konsollene, men siden vi ikke lagrer musikk og film i det så tar det en liten stud før de blir fylt opp.

Men savegames, programmer, og VC spill tar plass, og for de mest aktive i VC fronten har de kanskje greid å komme til 512 MB ? (ikke vet jeg).

Som nevnt er Nintendo 64 spillene på rundt 10-64 MB, så vil det ikke ta lang tid før det interne minne blir overfylt og man trenger et ekstra minnekort. Også er det jo greit å ha om man skal ta backup av save games eller ta den med seg til folk :)

7939953[/snapback]

Ja, jeg begynte å lure på om man ikke kunne lagre i spillene og slikt på flash minnet. 512 holder nok i massevis for å lagre i spill og noen roms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...