Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva er mest sannsynlig defekt. Ingen skjermbilde.


Anbefalte innlegg

Hva er mest sannsynlig defekt i mitt tilfelle?

 

Satt sammen en ny maskin for noen dager siden. Maskinen virket i ca en og en halv dag.

 

Slik skjedde det hele. Så i cpu-z at minnebrikkene mine hadde feil timing og gikk inn i BIOS for å rette på det. Var da uheldig å satt den til 1T som gjørde at systemet ble veldig ustabilt så jeg gikk inn i BIOS og opprettet standard innstillninger.

 

Da jeg kom inn i OS kjørte jeg en runde DOOM for å teste systemet. Deretter restartet jeg maskinen, men fikk ikke opp noe bilde på skjermen. Tok da å tenkte at det var noen med BIOS, så jeg tok "jumper trikkset". Fortsatt ikke noe bilde. Tok ut batteriet, fortsatt ikke noe bilde.

 

Tok da å koblet fra alt unødig utstyr (HDD, DVD osv). Fortsatt ikke noe bilde. Tok da ut skjermkortet og koblet til harddisken og det virket som om den startet som normalt.

 

Tenkte da at det var skjermkortet, men etter å ha prøvd det i en annen maskin har jeg funnet ut at det ikke var feilen. Hvis jeg tar ut minne begynner maskinen å pipe noe helt infernalsk.

 

Hovedkort, CPU eller minne. Hva er det jeg burde sende tilbake? For det virker som at noe er defekt. Ikke sant?

 

Skjermen ser ut til å virke normalt også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...