co2 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har vært hos legen og etter en nesetest(10cm vattpinne ned i nesen, "yey") ble jeg bedt om å ta en blodprøve senere denne uken og bilde av bihulene elle noe sånt. Så ettersom det nærmer seg etter all sannsynlighet en bekreftelse på at det er nesepolypper så sjekket jeg på nettet om det: Operasjonen gjøres i lokalbedøvelse og tar ca. en time. Under operasjonen fjerner vi alle synlige deler av polyppene. Av og til vil vi også fjerne litt av de nedre nesemuslingene. Operasjonen foregår gjennom neseborene slik at det ikke etterlates synlige arr. Etter operasjonen legges tamponger i nesen. Disse skal tas ut etter kort tid, hvoretter det skal skylles hyppig med saltvann. HOLY MARY JESUS! Noen som vet hvordan denne operasjonen føles/er? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg gjorde det samtidig som de tok mandlene mine og opererte litt i ørene mine så jeg skulle høre bedre. Tok vel noen falske mandler også samtidig. Altså; jeg hadde full narkose. Var ikke noe stress etterpå, mandlene var verre. Tror ikke det er noe å grue seg til hvertfall. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvis det var saltvannskyllingen du er bekymret for kan jeg si at det ikke gjør vondt. Du bruker bare et såkalt "nesehorn" som du fyller med vann, og litt salt og heller det inn det ene neseboret, så går det opp gjennom bihulene og ut gjennom det andre. Ganske behagelig egentlig! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hvis det var saltvannskyllingen du er bekymret for kan jeg si at det ikke gjør vondt. Du bruker bare et såkalt "nesehorn" som du fyller med vann, og litt salt og heller det inn det ene neseboret, så går det opp gjennom bihulene og ut gjennom det andre. Ganske behagelig egentlig! 7939483[/snapback] Behagelig? Jaja, hver sin smak... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Såvidt jeg veit hadde jeg denne operasjonen da jeg var liten. Husker dessverre ikke så mye av den, bare at jeg fikk is av legen etterpå Men det kan nok ikke ha vært så altfor ille, hvis ikke ville jeg vel huska det? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Eller kanskje jeg har fortrengt det EDIT: Akkurat som Arbakadarba var jeg under full narkose. Endret 15. februar 2007 av bazukh Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er ikke stress. Mange som er livredde får full narkose og blir værende på stedet i et par døgn, vanlige mennesker kommer, fjerner polyppene, drar hjem. Du kan kanskje være litt snørrete, ha litt vondt i hodet og denslags frem til et par dager etter operasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Går selv og venter på en slik operasjon. Detter er ikke samme type polypper som små barn får så altså er det heller ikke samme type operasjon. Operasjonen kan ofte utføres med bare lokalbedøvelse. Men desevrre så er det med tampongene riktig :-(. Her kan du lese en del falta om nesepolypper http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/nesepolypper.php Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg fikk også narkose når jeg tok polyppene, men som han over meg sier er det visst ikke samme greia. Jeg var 12 år eller noe. Positive var at jeg fikk spise shitloads med iskrem de første dagene etterpå. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 slapp av! Å fjerne polyppene er 1times arbeid. Jeg tror pasienten kan skrives ut samme dag, og etter en uke, er alt bare en minne.. Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå