Gå til innhold

DirectX 10 nå eller senere?

x_sigmund_x

Anbefalte innlegg

Heisann...

har sett en del på dx10 bilder i det siste og har blitt kraftig imponert. :p

jeg har et radeon x1900xt med 256mb minne men lurer veldig på om jeg skal kjøpe et GeForce 8800 GTX.

Jeg har også sett en del på det kommende kortet til ATI, R600 (X2800). ;)

vet noen hvem av disse som kommer til å være best når R600 kommer?

Er det enda noen spill til dx10 og den grafikken det yter?

Er det noe vits å oppgradere enda?

Mvh

Sigmund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok anbefale deg å vente til spill som Crysis, UT3 og Bioshock er ute.

DX10 er ikke noe spesielt god argument i seg selv, når DX10 spill begynner å komme på banen vil nok både 8800GTX og R600 ikke være særlig hot lenger. Jeg ser da ikke på spill som Crysis og Age of Conan som DX10 spill da dette er bare noe som er blitt "taged-on" på disse spillene med ganske begrenset utbytte.

Lenke til kommentar
Ikke for å blir for off Topic da, men jeg gikk faktisk fra 7900GTO i SLI for å tjene penger til 8800GTX !

Kjøper jo ikke X1900 Master da :S

7935657[/snapback]

vel bare for aa svare saa trenger du ikke lenger mastercard, da saa lenge du har 2 like kort kan du kjoere Software crossfire..

men tilbake til topic:

Selv ville jeg ventet til baade vista og DX 10 har faatt stabilisert seg aa fjernet mesteparten av barndoms sykdommene.. dessuten vil du jo spare penger da skjermkortene vil vaere billigere siden de har vaert en stund paa markedet, og kanskje faat en familie over seg igjen.. men det spoers vel hvor lenge du klarer vente ;)

Lenke til kommentar

Det hele kommer vel an på hvor lenge du kan vente? Kortet du har nå duger, men er jo ikke akkurat det hotteste, selv om du ser bort ifra DX10-kortene.

Jeg trodde Crysis skulle komme i mars, og da kjøpte jeg ny pc for litt siden med GTX. Nå viser det seg at det ikke kommer før på sen-sommeren, så da blir det vel ny pc i sommer igjen.

Men jeg er enig i noe av det første svarer her sa, jeg ville ventet et par måneder til utvalget var bedre og prisene har sunket. Det vil ta et halvt år+ før de skikkelige DX10-spillene kommer, og da er det greit å være forberedt.

Mulig posten er usammenhengende og offtopic, men jeg har drukket

EDIT: C&C Tiberium Wars kommer i slutten av mars, det blir jo god stemning for alle med DX10

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Jeg vil nok anbefale deg å vente til spill som Crysis, UT3 og Bioshock er ute.

DX10 er ikke noe spesielt god argument i seg selv, når DX10 spill begynner å komme på banen vil nok både 8800GTX og R600 ikke være særlig hot lenger. Jeg ser da ikke på spill som Crysis og Age of Conan som DX10 spill da dette er bare noe som er blitt "taged-on" på disse spillene med ganske begrenset utbytte.

7934171[/snapback]

jeje, litt OT, hvordan går det med det 880GTX kortet ditt da The Ghost? :p har jo sett at du har hatt en del problemer med det, ang. veldig lave scores i 3dmark tester :(

Men jeg kan uansett si at jeg likte å oppgradere :D men så oppgraderte jeg fra P4 3.2 Ghz presscott og 6600GT (socket 478 og agp skjermkort) klarte vel ca. 4000 i 3dmark05 med overklokk, nå klarer jeg 20 000 poeng mer enn det :D

Og du kan jo ikke bare bruke DX10 kort på DX10 spill. De gir jo suveren ytelse i andre spill og. et 8800GTS tar lett knekken på et 7950 GX2 eller et x1950 XTX. gtx er litt bedre enn det igjen. Men føler du at du har god nok ÅC for en stund til, så ville jeg ventet. Du kan heller spare pengene til DX10 har blitt veletablert, og så kan du oppgradere til noe som helt sikkert er enda bedre enn 8800GTS/GTX.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
jeje, litt OT, hvordan går det med det 880GTX kortet ditt da? :p har jo sett at du har hatt en del problemer med det, ang. veldig lave scores i 3dmark tester :(

Du må blande meg med noen andre. Jeg har ikke kjørt noen 3DMark tester.

7936175[/snapback]

Mente The Ghost, beklager :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

For min del venter jeg like greit til Vista kommer med sp1 med å kjøpe dx10 kort. For etter å lest i VISTA tråden og litt andre steder har min konklusjon blitt at pc'n min duger litt til ;)

Det blir heller en STOR oppgradering av alt når sp1 kommer og da er nok dx10 i gang og dagens/kommende skjermkort blitt kvitt litt barne sykdommer :)

Lenke til kommentar

stemmer ;)

pcen min er egentlig veldig bra den åsså men jeg liker bare å ha en GPU med syk grafikk ass... akkurat nå har jeg et radeon x1900XT som kjører nesten alle spell på topp... men jeg trur jeg går for 8800GTX det har jo dx10 åsså som kan komme godt med i vista og snart i spell...

øy vi har samme prosessor :D den eier ass :p

Mvh

Sigmund

Endret av x_sigmund_x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...