Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Promise SATA 300 TX4

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har oppgradert pc'en med Promise SATA 300 TX4 for å kunne installere flere harddisker. Når jeg skal restarte maskinen så vil ikke programmet/driveren til Promise finne harddiskene. Den vil bare søke, for så å ikke finne noe og dermed bare sette seg fast der. Slår jeg imidlertid av maskinen, venter 10-20 sek, for så slå den på igjen er det ikke noe problem. Noen som vet hvor problemet kan ligge? Har tenkt å oppdattere bios etterhvert før skal installere vista til sommeren. Er det mulig at det er bios som er problemet her?

Datamaskin oppsettet er som følger:

P5W DH Deluxe

Intel Pentium D 940 3,2GHz

XFX GeForce 7600GT

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (2x1024MB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest en del om disker i det siste etter problemer, og du kan jo prøve å stille i bios -> prøv å øk verdien på 'delay ide initial' fra 0 til antall sekunder du føler maskinen trenger for å finne disken. Mulig jeg er på bærtur, men skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Jeg har lest en del om disker i det siste etter problemer, og du kan jo prøve å stille i bios -> prøv å øk verdien på 'delay ide initial' fra 0 til antall sekunder du føler maskinen trenger for å finne disken. Mulig jeg er på bærtur, men skader ikke å prøve :)

7934836[/snapback]

Hei

Har lest litt selv, men ikke funnet noe interesant. Jeg var inne i bios, men "delay ide initial" sto allerede på max (35) som standard. Men uansett takk for tipset! Har imidlertid koblet til tv'en med dvi kabel. Den har vært på reperasjon de siste ukene og fikk den tilbake i går. Har ikke testet så mye enda, og heller ikke restartet, men foreløpig ser det ut til at problemet er borte, men bare foreløpig. Synes dette imidlertid er temmelig rart at en extra dvi kabel kan skape dette. Er det overhode mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...