Gå til innhold

Spillverket.no: Forslag til kåring av leseromtale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags syn? At alle "vennene" mine ville stemt på mine "halvgode" anmeldelser?

7934202[/snapback]

Ja, det er mitt syn. Den eneste rettferdige måten er at de spill- og skrivekyndige folkene i Gamer avgjør hvem som vinner.

7934356[/snapback]

Støttes 110%. La folk som klarer å skrive annmeldelser få avgjøre. Ikke en gjeng med fjortiser.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

Personelig synes jeg det er bedre at omtalene blir bedømt og kåret av fagkyndige skribenter enn folk som stemmer kun for å stemme. Er snakk om kvalitetssikring, gamer.no skal vel berømme en omtale som fortjener det på alle mulige måter og ikke en folkets favoritt.

Lenke til kommentar
Er det så mange fjortiser her da? Trodde liksom spillere flest var over 20 jeg...

Men det er mulig du har rett.

7934579[/snapback]

Det vil vere som å seie at dei fleste som køyrer bil er under 18... :hmm:

Ærleg talt, eg trur ikkje denne ideen kjem svært langt.

Då blir det jo peace of cake å vinne! Berre til å seie til alle på MSN at dei må gå inn og stemme på deg... :nei:

Lenke til kommentar

Nå er forsåvidt Mad-hatter utestengt permanent så svar til han faller nok for døve ører (helt til han lager en annen bruker)

Men at forslaget hans er så helt borti natta som enkelte her mener synes jeg er beklagelig. Det er helt tydelig at de er farget av andre diskusjoner de har hatt med han og ikke evner å skille sak og person.

Bear: At du mener at skribenter og "fagkyndige" skal bedømme omtalene ser jeg på som gammeldags og elitepreget. Det blir litt som Forfatterforeningen hvor gamle inngrodde gubber sitter på sine høye hester og hever seg "plebeiene i almuen". Hvem er det som leser disse anmeldelsene? Det er oss forumbrukere, hvem er da bedre skikket til å vurdere disse anmeldelsene?

At systemet kanskje kan utnyttes er ikke mad-hatter sin feil. Og hvis systemet hadde blitt utnyttet så utstrakt som det er fryktet her så hadde jo kvaliteten på omtalene blitt dårlige og da vil ikke folk lese de uansett og prosjektet ville råtnet på rot og fjernet.

Dette er dog ingen forsvarstale for mad-hatter da han/hun er et forumtroll av dimensjoner, men jeg synes man skal skille sak og person og heller høre på forslag fra folk som har et annet ståsted enn en selv.

Lenke til kommentar
Nå er forsåvidt Mad-hatter utestengt permanent så svar til han faller nok for døve ører (helt til han lager en annen bruker)

Men at forslaget hans er så helt borti natta som enkelte her mener synes jeg er beklagelig. Det er helt tydelig at de er farget av andre diskusjoner de har hatt med han og ikke evner å skille sak og person.

Bear: At du mener at skribenter og "fagkyndige" skal bedømme omtalene ser jeg på som gammeldags og elitepreget. Det blir litt som Forfatterforeningen hvor gamle inngrodde gubber sitter på sine høye hester og hever seg "plebeiene i almuen".  Hvem er det som leser disse anmeldelsene? Det er oss forumbrukere, hvem er da bedre skikket til å vurdere disse anmeldelsene?

At systemet kanskje kan utnyttes er ikke mad-hatter sin feil. Og hvis systemet hadde blitt utnyttet så utstrakt som det er fryktet her så hadde jo kvaliteten på omtalene blitt dårlige og da vil ikke folk lese de uansett og prosjektet ville råtnet på rot og fjernet.

Dette er dog ingen forsvarstale for mad-hatter da han/hun er et forumtroll av dimensjoner, men jeg synes man skal skille sak og person og heller høre på forslag fra folk som har et annet ståsted enn en selv.

7947190[/snapback]

Kanskje noen ting fortsatt skal være gammeldags og elitepreget? Alt ting må ikke bli så fryktelig moderne, folkelig og demokratisk.

Du har helt rett i at det ikke er mad-hatter sin feil at systemet kan utnyttes, men det kan like fullt utnyttes, og derfor kan vi ikke ha det. Og husk; så lenge det er premier vil aldri prosjektet råtne bort. Denne saken er egentlig litt som spørsmålet om norske soldater vil støtte andre soldater i en krisesituasjon i Afghanistan. Er det de modernistiske feministene i SV, eller er det fagfolk på Kommandosentralen i Stavanger? Hvem tror du best klarer å ta den avgjørelsen? De sakkyndige så klart.

Lenke til kommentar

Nå var jeg ikke klar over at det var snakk om noen premiering utover hederlig omtale av det man har skrevet, så da kan jeg se at det kan være et erværvsmessig motiv bak det hele. Men jeg tror en slik kåring kunne funket uten noen som helst godslig premiering også, bare se på hardware delen der folk lager guider for alt mulig nyttig (og noe unyttig :)) kun ut av egen interesse og ønske om å dele.

Eksempelet ditt er forresten fryktelig dårlig. Nå er det faktisk brukerne av produktet som skulle fått bestemme hva som var bra og ikke. Dersom jeg skal more deg og bruke eksempelet ditt så ville det vært som å spørre FNs sikkerhetsråd om hva den norske FN-styrken skulle brukes til, og det ville vel kanskje ikke vært så dumt eller hva?

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Bear: At du mener at skribenter og "fagkyndige" skal bedømme omtalene ser jeg på som gammeldags og elitepreget. Det blir litt som Forfatterforeningen hvor gamle inngrodde gubber sitter på sine høye hester og hever seg "plebeiene i almuen".  Hvem er det som leser disse anmeldelsene? Det er oss forumbrukere, hvem er da bedre skikket til å vurdere disse anmeldelsene?

7947190[/snapback]

Og hvordan vil du da lage et system som gjør dette rettferdig slik at de beste omtalene faktisk er de som kommer frem? Det som skjer er at en eller annen glupskolt snakker med vennene sine online, og in real life, og ber dem stemme på hans omtale slik at han vinner. Han vinner ikke fordi det er en god omtale, stemmet frem av oss, men fordi han har mange venner.

Ja hvem er skikket til å stemme på disse anmeldelsene? Det som da heller skulle vært gjort er et utvalg av brukere som stemmer frem omtalene som vinner, men det blir jo bare som å snu på flisa, for det blir akkurat samme som om gamer.no skribenter bedømmer og kårer vinneren.

Kan ta f.eks avstemninger som Idol og Melodi GP, der vinner egentlig ikke den som fortjener det, men den som har en venneflokk som er villig til å betale dyre dommer på SMS for at personen skal vinne. Er mange potensielle gode som har sunget rent i Idol som har blitt stemmet ut fremfor en som syngte så falskt at t.o.m de døde døde igjen. Finner du det rettferdig?

Nei som jeg har sagt, la fagkyndige ta avgjørelsen, jeg har vært nominert 2 ganger men ikke vunnet, men jeg setter meg ikke ned å syter av den grunn, jeg tapte fordi noen var bedre enn meg, det er livet, slik er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...