Gå til innhold

Kjøpe PS2, litt spm. ang. chip osv.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Vi skal gjøre om et gjesterom hjemme til et "underholdningsrom". Det skal bla. bestå av en PS2 med Singstar, Buzz, DDR og lignende spill. (Har aldri spilt noe særlig PS2 før selv, så blir til at jeg kanskje skaffer meg GoW2 bla. :p)

Frister ikke så mye med en vanlig PS2, så det blir nok en Slim. Tenkte å kjøpe en som er ferdig moddet, så har funnet et med Duo3 Gold-chip til 1600, og en med en annen chip og Buzz til 2000,-

Jeg må vel også kjøpe minnekort (?) og en ekstra kontroller.

Blir vel kanskje best å kjøpe den til 1600,- eller får jeg det billigere/bedre andre plasser?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
www.spillchip.com

Der veit de hva de driver meg.

7933125[/snapback]

Har sett litt innpå der og vurderte den til 1995,-. Men er det verdt 400,-?

Lenke til kommentar

Skaff deg en slik slim emd matrix chip du. Har selv bare god erfaring med disse chippene. Har montert noen duo chipper av forskjellig type, disse er mindre stabil. En døde faktisk etter bare 2-3 ukers bruk :(. Men har aldri hatt noe problem med matrix infinity. Matrix sine chipper støtter mer og har flere muligheter enn hva duo gjør.

Lenke til kommentar

Du kan sjekke ut: http://www.infinitymod.com/matrix/

Matrix kan blant annet kjøre program direkte fra minnekortet, støtter brente DVD9 plater, er 100% stabil på boot (noe jeg ikke vil si duo sine er), har en rekke screen fix, region fri osv...

Matrix har en egen meny hvor du kan forandre på diverse greier. Duo er bare en helt enkel chip egentlig, mens matrix er litt mer avansert selv om den er meget enkel i bruk.

Lenke til kommentar

Hei,

Spesielt på de nyere slim maskinene er de rimelige chippene som DUO, H20 veldig ustabile. Duo3 funker stabilt på eldre maskiner, men på den nyeste slimme er den veldig ustabil (scph 77004)

Hvis du går hit

http://www.ps2-scene.org/forums/forumdisplay.php?f=11

Så ser du at 50% av trådene på forsiden er relatert til problemer med DUO3 gold.

Hvis du kan leve med en ustabil chip så er duo3 chippen for deg! :)

as the nature of this chip, it does not work with 7700x too good due to boot rate problem. if you connect a 1k resistor between +5v to GND, it will help a bit.
Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, den chipen er faktisk veldig stabil og fin, fordi om det er en ren kopi av matrix... Den gjør alt som en matrix gjør, men støtter IKKE firmware oppdatering, noe som strengt talt ikke er nødvendig for folk flest...

Vi har montert mange av disse, og de fungerer helt utmerket på slim ps2... Den prisen er fin, men han som NÅ modder for mobilbutikken, er ikke like flink som han som han har lært dette av, nemlig han som modder her ;)

Lenke til kommentar

Hei Igjen!

Har nå bestillt meg denne: "Playstation 2 med Xeno PS chip" får den i løpet av noen dager.

Men har nå sittet å sett litt på hva andre mener om hva som er en bra chip og ser at mange liker Matrix Infinity.

Det jeg da lurer på et om det har noen å si om jeg nå får meg Xeon Ps Chip i steden for Matrix Infinity. Blir det hipp som happ? Vil den fungere like bra som Matrix Infinity? Noen med erfaring...

Takk :)

Lenke til kommentar
Hei Igjen!

Har nå bestillt meg denne: "Playstation 2 med Xeno PS chip" får den i løpet av noen dager.

Men har nå sittet å sett litt på hva andre mener om hva som er en bra chip og ser at mange liker Matrix Infinity.

Det jeg da lurer på et om det har noen å si om jeg nå får meg Xeon Ps Chip i steden for Matrix Infinity. Blir det hipp som happ? Vil den fungere like bra som Matrix Infinity? Noen med erfaring...

Takk :)

8083553[/snapback]

Ja, den fungerer helt likt som en matrix infinity chip, bortsett fra firmware oppdatering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...