Gå til innhold

nytt utstyr:) Hvor høyt?

shebban

Anbefalte innlegg

Har bestillt hovedkort, cpu og ram.. Men hvor høyt tror dere jeg kan klokke det ca? Har ikke så god råd så jeg kjøpte celleron 2,0ghz, MSI 845PE MAX2, pc3200 (256mb). Har lest en del om cpuen på toms og der står det at dei kunne kjøre den på 3,0ghz med orginal kjøler:) Jeg har vannkjøling, Så volten skal opp.. Noen som tror jeg når 3,0ghz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Nå er jo Celeron ganske overklokkbar vennlig da......

Min f.eks P4 2Ghz har jeg fått oppi 2,7 , men det gikk ikke stabilt pga rom tempen er ganske høy..

B|Real mener jeg det var har fått sin oppi 2,8 Stabilt..

Og med Celeron da som skal være lettere å klokke men som ikke gir den samme ytelsen bør komme opp i 3Ghz. Spesielt hvis du har vannkjøling.

Men seffern må han prøve seg fram..

Eksempelet var med BOXED kjølevifte og ribbe..kjøleribbe..

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-12-04 13:04 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du ikke litt mer penger på en kraftigere CPU istedet for på vannavkjøling og peltiers? Du vil uansett ikke oppnå den helt sinnsyke effekten på en Celeron, uansett om du får klokket den langt. Var andre boller på Celeron 266 og Celeron 300A sin tid, da de i overklokket tilstand var så godt som like raske som P2. Det gjelder jo ikke lenger, så du må nok regne med at en Celeron på 3Ghz blir frakjørt av en uoverklokket XP2000+ til samme pris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...