Gå til innhold

Problem med Lian-Li-kabinett.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kjøpte en Lian Li-kabinett på microplex for en stund tilbake. De har det ikke nå lenger, men det kan minne litt om dette.

Syns det er veldig vanskelig å sette inn hovedkortet her. Så vidt dumme lille meg har sett, så er det ikke uttrekkbar skuff.... ehh. ja.

Må lissom drive å fikle kortet nedi. Så er det vanskelig å få det til å passe inni de høla bak, der hvor kontaktpunktene kommer ut. Så prøver jeg å sette det nedpå skruene, og da virker det som om det kommer i spenn når jeg skal skru det fast. Virker som om høyden på skruehulla og tilkoblingspunktene bak ikke er helt på linje, slik a kortet blir bøyd nedover nærmest dvd-rom-brønn-delen av kabinettet. Mulig jeg ikke har festet disse skruetinga helt perfekt, men får ikke sjekka det før mandag. Tror derimot ikke dette er tilfelle.

Får også da problemer med at kortet ikke "passer" helt. liksom en millimeter skjevt på noen av skruehulla.

Er jeg dum? Er det no triks? Vanlig problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har montert i de skruehullforlengerne som skrus fast i kabinettet, og som skruene gjennom hovedkortet igjen skrus fast i, hvis det er de dere snakker om. Spennet er ikke SÅ kraftig. Regner med det er under en millimeter i høydefeil nær bakveggen. Men med tanke på at korter er ganske "langt" blir dette vel oppmot en centimeter ved det skruepunktet lengst unna bakveggen.

Lenke til kommentar

Hvordan prosessor kjøler har du montert?

Jeg har en ganske stor Zalman kjøler som skrus fast på hovedkortet, med en plate på undersiden. Jeg merket at om jeg strammet denne for mye bøyde hovedkortet seg litt og det ble vanskelig å skru det fast i kabinettet, virket som om det ikke stemte helt 100% med skruehullene. Da jeg løsnet litt på skruene var det helt fint igjen, kanskje det samme har skjedd hos deg?

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar

Hei, jeg bruker det kabinettet du linker til, med et P5B hovedkort, og jeg er helt enig. Det var veldig plundrete å få kortet til å matche med "IO-braketten" til hovedkortet etter at det var installert.

I tillegg kan det også virke som om hovedkortet kommer bittebittelitt for dypt ned, det trådløse nettverkskortet må i alle fall stå i mer spenn enn jeg liker (skjermkortet sitter pent fast).

Lenke til kommentar
Hei, jeg bruker det kabinettet du linker til, med et P5B hovedkort, og jeg er helt enig. Det var veldig plundrete å få kortet til å matche med "IO-braketten" til hovedkortet etter at det var installert.

I tillegg kan det også virke som om hovedkortet kommer bittebittelitt for dypt ned, det trådløse nettverkskortet må i alle fall stå i mer spenn enn jeg liker (skjermkortet sitter pent fast).

7936889[/snapback]

Hmm. Har ikke samme hovedkort. Har P5N. Men da er det altså no merkelig her... hmmm

Lenke til kommentar
Hvordan prosessor kjøler har du montert?

Jeg har en ganske stor Zalman kjøler som skrus fast på hovedkortet, med en plate på undersiden. Jeg merket at om jeg strammet denne for mye bøyde hovedkortet seg litt og det ble vanskelig å skru det fast i kabinettet, virket som om det ikke stemte helt 100% med skruehullene. Da jeg løsnet litt på skruene var det helt fint igjen, kanskje det samme har skjedd hos deg?

7936675[/snapback]

Problemet skjer før noe annet enn hovedkort er festet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...