Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gratis sms som ikke var gratis likevell?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Ja.. jeg har registert meg på uweb.no en gang før jul og leste igjenom vilkårene... jeg fant ingen steder at det kosta noe og fikk 10gratis sms vær dag...

Men så begynte jeg å stusse over at jeg har fått en del meldinger med reklame ting på som i følge fakturaen koster med 19kr stykke og nr stemmer.... 1963

Men jeg har ikke signert at jeg skal betale for ett par slike meldinger i Måneden!

Kan jeg kreve pengene tilbake?

Har gjort om på profilen at jeg ikke skal motta noe meldinger fra de... men kommer jo uansett den som koster penger!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I vilkårene står det ihvertfall nå:

7. Utsending av sms fra redaksjonen

7.1 Fjernet fom. februar 2007.

7.2 Uweb eller redaksjonen kan sende ut opptil to nyhetsbrev på sms hver måned. Maks. pris kan være 29 kr per melding, og maks totalpris er begrenset oppad til 38 kr per måned. For å stoppe tjenesten, samt melde deg ut, følg instruksjonene i pkt. 7.5.

7.3 Brukeren kan etter registrering motta smsvarslinger dersom noen skriver i brukerens gjestebok, dersom noen legger til brukeren i vennelisten eller dersom noen sender brukeren en internmelding. Prisen for varslinger er kr 3,-/stk. Varslingene aktiveres ikke automatisk, men kan bestilles på http://uweb.no/kontrollpanel/.

7.4 Dersom brukeren abonnerer på tjenester hos Uweb som krever at det sendes ut sms til brukeren vil disse komme i tillegg til de spesifiserte meldingene redaksjonen kan sende til brukerne. Prisen for smstjenester vil spesifiseres i hvert enkelt tilfelle.

7.5 For å melde seg ut av Uweb, og samtidig stoppe alle sms-meldinger som sendes fra Uweb, send en sms med UWEB STOPP til 1963 (0 kr/sms). Support ytes i hovedsak via kontaktskjemaet på http://uweb.no/ks/. Bruk av kontaktskjemaet vi normalt sett gi en raskere og grundigere behandling av saken. Support ytes også på telefon 4000 6365 mandag-fredag 09:00-15:00. Vi gjør oppmerksom på at det til tider kan være kapasitetsproblemer på telefonsupport, slik at ventetiden kan være lang.

og

9. Pris for medlemskap

Som beskrevet i pkt. 7.2 og 7.3 kan redaksonen sende ut opptil to sms hver måned, med en takst på maks 29kr/meld, eller maks 38kr/mnd. Mangler det dekning på kontantkort/abonnement, vil ikke brukeren faktureres den akutelle perioden.

Dersom dette har kommet til etter at du ble medlem, og ikke er varslet om det og fått en sjanse til å evt melde deg ut, så har de gjort et klart overtramp.

Lenke til kommentar
Fyttikatta, betale for å motta reklame?

Det er vel nesten på grensa til å kalles svindel.

7935086[/snapback]

Det var noe slikt jeg mente også.. er reklame for de selv... reklamerer om å vinne ett crappy web camra, om å vinne bamser før jul... omg...

meldte meg ut med en gang jeg fant ut hvor mld som kosta flesk kom fra...

Er det ingen regler om hvor godt synlig slike ting skal være? jamba fikk påpakning en gang for at de ikke nevte at det var abonemang på tingen... eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Det var noe slikt jeg mente også.. er reklame for de selv... reklamerer om å vinne ett crappy web camra, om å vinne bamser før jul... omg...

meldte meg ut med en gang jeg fant ut hvor mld som kosta flesk kom fra...

Er det ingen regler om hvor godt synlig slike ting skal være? jamba fikk påpakning en gang for at de ikke nevte at det var abonemang på tingen... eller noe slikt..

7937394[/snapback]

Det er vel sånn de tjener penger på nettstedet da.

Alle SMS tjenester skal kunne stoppes ved å sende ordet STOPP tilbake til nummeret du fikk den fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...