Gå til innhold

Hvorfor velge Panasonic?

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de fleste her anbefaler Panasonic sine kameraer. Hva gjør disse kameraene bedre enn konkurrentene Canon, JVC, Sony og Samsung?

Er det noen av disse merkene som IKKE er å anbefale i det hele tatt, og i tilfelle hvorfor?

Grunnen til at jeg spør er at det virker som kameraene av de andre merkene er litt mindre i størrelse, og dette er jo litt fint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk anbefaler strengt tatt ikke kun Panasonic, men det er vel noe av det samme som med TVer.

Sharp, Viewsonic, AMOI osv.

i konkurranse med

Pioneer, LG, Samsung osv.

;)

Forresten, hva skal du bruke kameraet til?

Endret av Valeur
Lenke til kommentar

Noen grunner:

*Panasonic er den eneste produsenten som i dag produserer kamera med 3CCD til under 10.000 kroner (ja, faktisk ned i 4000 kroner). Dette gir overlegen fargegjengivelse og veldig skarpe bilder. GS280 til ca. 6000 og GS500 til ca. 8000 kroner har fått bedre score på bildekvalitet enn Sony sitt grådig dyrere HDV kamera.

*Tapemekanismen er veldig driftsikker. Mens spesielt Canon sliter med mye båndsalat og problemer i akkurat denne mekanismen, er det ytterst få Panasonic'er som har dette problemet. Vi selger mer Panasonic videokamera enn Canon der jeg jobber, men allikevel er det Panasonic det kommer inn desidert minst av til reparasjon.

*Leica optikk på modellene til ca. 6000 og over. Og de klarer å holde zoomomfanget på 3CCD modellene til et fornuftig nivå, slik at alle de ekstra linseelementene som kreves i et sterk zoomobjektiv ikke ødelegger for bildekvaliteten. Optisk bildestabilisator finnes også i mange av modellene.

Grunnen til at andre merker kan være litt mindre, er blant annet mindre (og dårligere) optikk, ikke optisk bildestabilisator, fysisk mindre bildesensor, mindre og mer skjør drivmekanisme, mindre skjermer og så videre. Et lite kamera er også betydlig mer krøkkete å holde enn et litt større, og du får mer rolige bilder når du holder et stort kamera da det gir mer støtte. Å gå etter størrelse som hovedkriterie, er stort sett det dummeste man gjør når man skal kjøpe video eller stillbildekamera. Det går om oftest sterkt ut over bildekvaliteten.

Samsung ville jeg nok ikke anbefalt noen. Det er nesten alltid et eller flere Samsung kamera på de aller dårligste plasseringene i stortester av videokamera. Og jeg kan ikke huske sist jeg så et Samsung videokamera på en av plasseringene over midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...