Gå til innhold

printscreen av film på pcen.

Anbefalte innlegg

så en film her om dagen, og var en fet scene som jeg ville ta bilde av, så jeg stoppet filmen og tok prntsc og så klippet ut filmdelen for å få det som et eget bilde i photoshop...men når jeg gjør det vises ikke scenen fra filmen, alt annent virker, bagrunnen osv, men akkuart filmdelen hvor bildet jeg skulle ha, blir bare svart..

er det no sånn copyrigth greier eller no? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok..

Har du prøv knappen, Print Scrn? den til høyre for f12.. trykk den så paster du i paint eller no.. Tror ikke den skal merke hva du ser på. Det er større sjanse for at vlc hvet det.

EDIT: paalwa starta jo ikke denne tråden :roll:

Da svarte jeg hvist helt feil :whistle:

Endret av Mr Chief
Lenke til kommentar

De fleste videoavspillere bruker en overlay der bildet blir lagt inn av videochipen når skjermen blir oppdatert. Bildet eksisterer ikke i skjermminnet og vil derfor ikke komme med når man bruker print screen eller andre funksjoner som leser av skjermminnet.

Hvis man slår av videoakselerasjon i instillingene til videoavspilleren så tegnes bildet opp i skjermminnet og print screen vil fungere.

Lenke til kommentar
De fleste videoavspillere bruker en overlay der bildet blir lagt inn av videochipen når skjermen blir oppdatert. Bildet eksisterer ikke i skjermminnet og vil derfor ikke komme med når man bruker print screen eller andre funksjoner som leser av skjermminnet.

Hvis man slår av videoakselerasjon i instillingene til videoavspilleren så tegnes bildet opp i skjermminnet og print screen vil fungere.

7933345[/snapback]

hmmm forklare litt nærmere? :p

EDIT: fant det ut med de snapshot greine i VLC, men takk for all hjelp folkens :thumbup:

Endret av zhindrii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...