Greysoul Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 så en film her om dagen, og var en fet scene som jeg ville ta bilde av, så jeg stoppet filmen og tok prntsc og så klippet ut filmdelen for å få det som et eget bilde i photoshop...men når jeg gjør det vises ikke scenen fra filmen, alt annent virker, bagrunnen osv, men akkuart filmdelen hvor bildet jeg skulle ha, blir bare svart.. er det no sånn copyrigth greier eller no? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kan vi se bildet? http://bildr.no Du kan jo prøve andre programmer som tar bilde av skjermen. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg bruker VLC Media Player, den har en funksjon som henter ut bilder fra film (Screenshot) . Denne spilleren er rå, spiller det meste av filer. Alt fra Rar til Iso filer;) Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Ok.. Har du prøv knappen, Print Scrn? den til høyre for f12.. trykk den så paster du i paint eller no.. Tror ikke den skal merke hva du ser på. Det er større sjanse for at vlc hvet det. EDIT: paalwa starta jo ikke denne tråden Da svarte jeg hvist helt feil Endret 13. februar 2007 av Mr Chief Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Dette er normalt siden de fleste filmklipp på en eller annen måte er komprimert og spilles av gjennom en form for decoder (codec). Gode spillere klarer å hente ut denne informasjonen til en dump likevel. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 De fleste videoavspillere bruker en overlay der bildet blir lagt inn av videochipen når skjermen blir oppdatert. Bildet eksisterer ikke i skjermminnet og vil derfor ikke komme med når man bruker print screen eller andre funksjoner som leser av skjermminnet. Hvis man slår av videoakselerasjon i instillingene til videoavspilleren så tegnes bildet opp i skjermminnet og print screen vil fungere. Lenke til kommentar
Greysoul Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) De fleste videoavspillere bruker en overlay der bildet blir lagt inn av videochipen når skjermen blir oppdatert. Bildet eksisterer ikke i skjermminnet og vil derfor ikke komme med når man bruker print screen eller andre funksjoner som leser av skjermminnet. Hvis man slår av videoakselerasjon i instillingene til videoavspilleren så tegnes bildet opp i skjermminnet og print screen vil fungere. 7933345[/snapback] hmmm forklare litt nærmere? EDIT: fant det ut med de snapshot greine i VLC, men takk for all hjelp folkens Endret 13. februar 2007 av zhindrii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå