Xqtor Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Bruker i dag MySQL-Front mot mine MySQL-databaser, men det finnes her bl.a. ikke noen mulighet til å sette at et passordfelt skal være kryptert med md5. Alternativet er jo å legge det inn manuelt, eller via et webskjema. Referanseintegritet er heller ikke implementert. Finnes det alternativer hvor dette kan settes - slik som i f.eks. MS Access, hvor man huker av for "Enforce referensial integrity" eller liknende? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Mulig at phpMyAdmin støtter det...? Lenke til kommentar
tgronli Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 phpMyAdmin har ikke støtte for referanseintegritet, men MD5 ordner den lett. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Nå har jeg ikke testa phpMyAdmin, men på siden dems står det at siste versjon (2.3.3) har noen "fixes" bl.a. "Check referential integrity and NULL foreign key, or self-linked table" Lenke til kommentar
tgronli Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Ja...det viser seg at det stemmer det. Jeg kjører visst versjon 2.2 jeg... Ikke bra. Testa nå versjon 2.3.3pl1, men den funka dårlig ja. Fikk feilmelding på at denne funksjonen var deaktivert. Prøvde så å endre innstillingene slik PhpMyAdmin krevde, det er ca 6 innstillinger som skal endres....men det er mere styr enn det burde være. Og, vi fikk det heller ikke til å fungere. PhpMyAdmin har fortsatt mye å gjøre før de burde legge ut sånn svada. Det var iallefall veldig rotete, og en løsning fører til flere spørsmål. [ Denne Melding var redigert av: tgronli på 2002-12-16 10:08 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 phpMyAdmin har vel ikke mulighet til å opprette brukere, sette rettigheter osv? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Joda BBC, studer forsida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå