ourgalaxee Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 hei. vill det bli mere efekt ut av cpu`en om jeg øker spenningen eller kan jeg gjøre noe får å øke effekten? sitter med en: Processor :AMD Athlon 64 3700+ @ 2200 MHz Support :Socket 939 Cache L1 :128 KB Cache L2 :1024 KB Voltage :1.450 V Processor Temperature : 32 °C Processor Fan : 1810 rpm FPU Coprocessor :Present rpm på vifta kan jeg selv bestemme om det trenges mere kjørlig pg sitter med noe som ligner på denne: max rpm var vell 3200 rpm Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Jeg har økt FSB og volten på min AMD 3700+ (s939) Min maskin ligger på 2.6GHz (orginalt 2.2GHz) Får høyere score på 3DMark. Jeg kan nok presse CPUen lengre, men jeg bruker kun stock kjøler (byttet vifta på stock kjøleren da) Endret 13. februar 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
ourgalaxee Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 evt: hvor mye kan jeg øke å det er vell 3 eller 4 fårskjellige stømjusteringer inne i biosen på mitt Mainboard :MSI K8 Neo4 (MS-7125) hovedkort med Chipset : nVidia nForce4. har prøvd å clocka litt med enta bare med svart skjerm etter 4-5 timers har spilling. men så hadde jeg økt bare frekvensen med 250mhz altså den ble ca: 2.69ghz. kunne sikkert ha økt mere men syntes det så får lett ut til å vere sant så satt alt til normalt igjen, cpu-kjøleren min "bilde lengre opp" fungerer utmerket som kjøling ligger stabilt på 30-35 grader hele tiden, har ikke testet dette oppsette op en varm sommer dag men jeg er en av de som liker å ha det varmt på romme^^ så varmen er vist ikke noe problem. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 kan du poste et CPU-Z bilde av overklokken da? da vil det bli enklere å avdekke hva problemet kan være. Lenke til kommentar
ourgalaxee Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 som sakt fikk svart skjermbilde så turte ikke å fårtsette meg den clocken. må dere ha ett bilde får å she probleme? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 som sakt fikk svart skjermbilde så turte ikke å fårtsette meg den clocken. må dere ha ett bilde får å she probleme? 7936997[/snapback] Det kan være mye som kan forårsake problemer. HTT kan være for høy, minnet klarte ikke mer, evt for lite volt osv. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Sett opp volten på cpu, klokk ned minnet, evt la det stå på auto, og hk ditt vil tilpasse det best mulig. Hvilken multiplier bruker du? Kansje ditt hovedkort ikke liker høy FSB, da må du kjøre høyeste multi x 11 på din cpu Lenke til kommentar
ourgalaxee Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 tør ikke mere av derre clockina:P skulle clocke den opp får å ta cpuZ bilde men den hengte seg å starta på nytt å windowsen måtte formateres:P så starter ikke med derre en gang til sitter med samme hovedkort som Brain_N: MSI K8N Neo-4 heter hovedkorte Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) tør ikke mere av derre clockina:P skulle clocke den opp får å ta cpuZ bilde men den hengte seg å starta på nytt å windowsen måtte formateres:Pså starter ikke med derre en gang til sitter med samme hovedkort som Brain_N: MSI K8N Neo-4 heter hovedkorte 7946257[/snapback] Formatere? Da har du iallefall gjort noe veldig galt. Tipper du ikke har låst PCI-E som skal ligge på 100mhz under alle omstendigheter. Økes denne tilstrekkelig så kan det hende du må formatere, noe som er den eneste fornuftige løsningen jeg finner på ditt problem. De ble sikkert klokket sammen oppover med fsb eller noe slikt. Så neste gang må du huske å låse denne funksjonen. Endret 14. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Prøv detta: Multipler 11x FSB (cpu freq) :250 HTT (ht) 4x (blir 800mhz) Ram: 166MHz.. ska ge 2,7 Ghz. Lenke til kommentar
ourgalaxee Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 var når jeg skulle skrive inn pw mitt i innlogginga får den kommer opp fikk jeg melling om at system hadde blitt endrett å den mellinga sto i 10 sec så restarta den bare prøvde å reparere windows men fungerte ikke. alt sto normalt. biosen står nå org å alt funker som det skal^^ tør ikke tank på å prøve å clocke en gang til.. Lenke til kommentar
carlings Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har økt FSB og volten på min AMD 3700+ (s939) Min maskin ligger på 2.6GHz (orginalt 2.2GHz) Får høyere score på 3DMark. Jeg kan nok presse CPUen lengre, men jeg bruker kun stock kjøler (byttet vifta på stock kjøleren da) 7932728[/snapback] Hvordan kommer jeg inn der du er på det bilde? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du må laste ned cpu-z og innstallere det. http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=1042 Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Bruk denne versjonen og følg oppsettet til svensken http://www.cpuid.com/cpuz.php Da havner det meste av frekvenser bra og du havner på en grei oc Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Blir så irritert.... hk mitt liker ikke mer en 170 MHz FSB, og vcore stopper på 1,5. Noen som veit hva som er vanlig med tanke på FSB på A8N5X/A8NSLI? Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 ?170 mhz på fsb?? Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Har gitt det en liten volt mod nå, så jeg kan stille nForce chippens spenning til himmels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå