faaeri Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Lensbaby, som lager objektiver for litt ekstra kreativ fotografering, tilbyr nå et sett der du kan lage dine egne blendere, for å få spesielle effekter i ufokuserte høylys. Les mer Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Kult Har gått med tanker om en Lensbaby de siste ukene. Må passe på å få med dette hvis jeg kjøper. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ok, dette var dråpen. Jeg SKAL ha lensbaby! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Ok, dette var dråpen. Jeg SKAL ha lensbaby! 7937458[/snapback] Gadget-horer og stolte av det Lensbaby 3G: Denne kan låses fast så "fokus" ikke flytter på seg, men ... kan den brukes fritt også ? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jupp... Det er en liten knapp som låser. Trenger ikke trykke den inn. Etter at knappen evt. er trykt inn, kan du justere ved å vri på skrupinnene Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 For en styggedom! Lensbaby er et morsomt leketøy for dem som er lei skarphetshysteriet. Ellers var det en kul idé å kutte ut egne blender-skiver. Hmm. De burde egentlig ha inkludert en mal for å kutte ut sine egne skiver. Litt skarp på den ene siden, slik at man bare vrir ut en perfekt mal fra en kartongbit og bruker litt kliss til å holde blenderen på plass. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 hvordan vil dette fungere på en vanlig linse? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 hvordan vil dette fungere på en vanlig linse? ..Ooog dette var en gammel tråd, fra før du ble bruker! Nei - dette kan du ikke gjøre på et vanlig objektiv. Ikke uten å ødelegge objektivet ved å demontere, sette sammen selv og miste alt som heter automatikk. Med andre ord: "ikke". Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Ooops? Tenkte ikke over alderen, så den bare i margen på denne artikkelen: http://www.akam.no/artikler/panorama_med_en_vri/76795 Men takk for svar, tenkte at de bare kunne festes på utsiden ^^ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Vel - mønstre i høylys kan du få med pappskive utenpå, men desidert blender blir verre.. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Selvfølgelig kan du lage din egen. Det heter "Bokeh" og det er en ganske stor gruppe på Flickr Hvis du har et objektiv med stor blender (f.eks 50mm f/1.4) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg har prøvd å lage sånne med sort papp uten særlig godt hell. Det som skjedde her var at det ble vanskelig å skjære ut formene sånn at kantene ble pene. Men hvis man bruker sort litt stiv plast så bør det gå bedre. Skalpell, plastfjøl og stø hånd anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg