Jan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det nye Esperanto er vel lol/rolf-osv, enn sms. Om det kan ha noe relevans for deg. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg forsøker å unngå sms språk i all chat og meldinger, men det sniker seg med en og annen "lol", jeg bruker det når jeg faktisk ler, old school. Begrepet er imidlertid så utvasket og stigmatisert at jeg forsøker å skrive haha istedet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg lar ikke forkortelser og andre liknende sms-fenomener påvirke språket mitt. Jeg skriver bokmål, og kommer forhåpentligvis alltid til å fortsette med det. D r lxm ikk qlt me sms-språk. Smilefjes bruker jeg noen ganger på nett, men ofte bare på skøy eller for å illustrere eller klargjøre poenger. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg bruker ikke forkortelser. Jeg sender heller lange meldinger. Ikke jeg som betaler for det uansett. Desverre har det vist seg å ha blitt et problem med smileys i det siste. Det kommer nok ikke av for mye sms-skriving, men for mye forumhoring. Jeg har problemer med å skrive vanlige mailer uten smileys til tider. Tar meg i det ganske ofte. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Kommer helt an på hvem jeg skriver til. Er det arbeidskolleger går det nesten utelukkende i pur bokmål, men til venner og familie (bestemor inkludert) går det stort sett i min frekke blandingsdialekt mellom romsdaling og østlending. Eller, til bestemor kommer også en herlig miks av trøndersk inn, ettersom hun skriver kav trøndersk til meg Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Takker for all responsen! Som nevnt er dette til særemne og det skal bli en webside. Innleveringsfrist er nå til fredag 1330, legger ut link her da. Endret 14. februar 2007 av andesam Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skriver på bokmål når jeg skriver tekstmeldinger :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå