waerg34g Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Enkel sak, men er usikker på løsningen. Tingen er at jeg er nokså anti-caseleds. Jeg vil ikke ha masse blått eller rødt lys uten funksjon inne i boksen min, særlig ikke hvis jeg har viftegriller el. som det kommer ut av. Jeg har lys på viftekontrolleren, men det er greit siden disse viser hvor mye strøm som går til viftene.. Pr i dag har jeg en vifte med leds, nemlig min Zalman CNPS9500LED CPU-vifte, men i mitt gamle Chieftec Dragon kabinett er det minimalt med lyslekkasje. Nå planlegger jeg å skaffe meg et Gigabyte Aurora kabinett, og det er utstyrt med lysende vifter, og et svært vindu/mesh. Spørsmålet er derfor om det er rett frem å fjerne disse ledsene? Kan jeg bare skru dem ut, evt kutte ledningene inne i vifta, eller bør jeg være mer forsiktig enn som så? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har du en ekstra kontakt til lysene eller en den på samme som du kobler til vifta? Det skal bare være å klippe av en av ledningene som går til lysene så slutter de å lyse.(på egent ansvar) Vet ikke hvordan det blir med garanti og slikt Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har en 9500led selv, går kun en 3pins ledning fra vifta. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Er ikke sikker på hvordan det er med viftene i kabinettet, men 9500 har kun en trepins vifteledning. Når jeg snakket om å klippe ledning var det ikke denne ledningen jeg tenkte på, men det må jo være noe kobling innad i vifta for å få strøm til leden. Om jeg bryter denne kontakten bør ting være i orden såfremt den ikke er seriekoblet med viftemotoren. Så jeg er antagelig mest for å knerte leden på et vis, med mindre noen har en bedre ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå