Fiola Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg prøvde å installere Norsk Språk 4.0 fra Kunnskapsforlaget på Windows XP, men fikk bare feilmelding om at jeg måtte installere servicepack til Windows NT. Betyr det at denne ikke går an å kjøre på XP eller kan man installere noen filer som gjør at det fungerer allikevel ? Noen som vet ? Den fungerte utmerket på Windows 98 Prøvde å ringe Kunnskapsforlaget, men de hadde ingen tilgjengelige for support i dag. :sad: Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Fant følgende på Kunnskapsforlagets support-sider: Quote: Jeg får spørsmål om å installere Service Pack 3 eller høyere når jeg prøver å installere ordboken i Windows 2000. Last ned BC40-W2K.ins og lagre den i en midlertidig mappe, f.eks C:TEMP. Sett inn ordboken (4.0) CD-en og klikk på "Start" og velg "Kjør" (Run). Skriv følgende kommando:D:SETUP D: -fc:tempbc40-w2k.ins (der "D" er stasjonsbokstaven for CD-ROM spilleren din og "c:temp" er mappen du har lagt filen i). Trykk OK. Installasjonen skal nå fungere som normalt. Husker at jeg hadde problemer med å installere Norsk Språk 4.0 på Windows 2000. Da fikk jeg det ikke til, selv om jeg fulgte oppskriften deres, og siden har jeg ikke prøvd. Men det er mulig du er heldigere. Det er i hvertfall ganske sikkert samme problem, Win2k og XP er jo omtrent identiske under skallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå