Gå til innhold

Valg av prossesor?


powhan

Anbefalte innlegg

hei.

 

Jeg har en AMD athlon 3200+ 2ghz nå!

 

Har tenkt og kjøpe meg

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4 Ghz

Eller

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz

 

Jeg spiller for det meste bare cs, og plages litt med fps drop til tider, noen sier om du bruker dobbel kjerne prossesor vill fps droppen forverre seg! sant?

Har noen erfaringer med noen av de prosessorene?

Hvordan vill jeg merke mest forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Du skriver ikke noe om hvilken sokkel du har i dag, men regner med du vet at du må bruke samme sokkel på prosessoren du kjøper.

 

Tviler på at du i spill vil merke noe stor forskjell på de to prosessorene du nevner her. Kunne være greit å høre hva resten av maskinen består av også for å se om andre ting kan forbedre ytelsen.

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Jaok.

Har socket 939, har ikke planer om og kjøpe am2 så jeg skal holde meg til socket 939.

AMD Athlon 3200+

2048 gig ram!

MSI GeForce 7900GT

7932529[/snapback]

 

 

He he, 2048 gig med RAM burde jo holde en stund..... ;)

 

Sitter selv med et Socket 939 system og irriterer meg over utvalget som minker dag for dag.

Var kort levetid på den synest jeg. Har Athlon 64 3700+, og vil vel ikke tjene så mye på å oppgradere.

 

I den prisklassen du snakker om, sies det jo at Opteron 170 skal yte bra også.

 

Men som sagt, forskjellen mellom 4200+ og 4600+ er ikke stor, og en meget lett overklokking utjevner den lille forskjellen.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

hehe, fps-drop i cs med den pcen der. "må nesten le litt" ganske sikker på at det ikke er hardware (det som er inne i pcen) som gjør at det er fps-drop i cs. Sjekk pcen for virus, kanskje det er tid for formatering, oppdatere drivere til skjermkortet etc. Du trenger jo nesten ikke no pc fo å kjøre cs glatt. Har du den prosessoren du har det og et 6600gt og 1 Gb ram så skal det gå rimelig glatt. Og du har ganske mye bedre pc enn det.

 

meen, det er alltid gøy å oppgradere pcen.

 

Du kan vel også vurdere AMD X2 3800 s939

Endret av GuBBamn
Lenke til kommentar

Opteronene er fine til overklokking, men selvfølgelig man må ikke overklokke. Har også den erfaringen at Opteron er en litt bedre prosessor enn desktoputgavene (les Athlon 64)

 

Prisen på opteron er jo på et fint nivå nå også så jeg kan ikke annet enn å annbefale de. Har du en gammel bios er det mulig det må en biosoppdatering til før du kan bruke opteron i pcn din.

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell snakker vi om hvis han kjøper seg AMD Opteron 175

eller 170?

 

Sitter nemlig selv i samme situasjon, har en 3500+, og vil gjerne ha dobbelkjerne, men syns X2ene er lite fristende.

7932730[/snapback]

 

Hadde akkurat en lignenede vurdering. SAtt på socket 939 ville ha dualcore. Selv endte jeg på å kjøpe en opteron 165 som tilsvarer en 4200+. VAlget var så enkelt at dette skal være en sinnsyk klokker uten at man trenger heavy kjøling.

Er veldig fornøyd med cpu'en, og er flott med de ekstra mHz jeg fikk av litt klokking på kjøpet (fra 1800 til 2250). Vet den kan mer, men minnet mitt er ikke med på kjøret.

Lenke til kommentar
hehe, fps-drop i cs med den pcen der. "må nesten le litt" ganske sikker på at det ikke er hardware (det som er inne i pcen) som gjør at det er fps-drop i cs. Sjekk pcen for virus, kanskje det er tid for formatering, oppdatere drivere til skjermkortet etc. Du trenger jo nesten ikke no pc fo å kjøre cs glatt. Har du den prosessoren du har det og et 6600gt og 1 Gb ram så skal det gå rimelig glatt. Og du har ganske mye bedre pc enn det.

 

meen, det er alltid gøy å oppgradere pcen.

 

Du kan vel også vurdere AMD X2 3800 s939

7932711[/snapback]

Jeg hadde en pentium 4 3,2ghz og 2gb ram og XFX 7950GT 512mb(620/1700MHZ)

Fikk FPS på 60-70 konstant.(Alt på fullt)

 

Gikk over til core2duo e6600 @3,4ghz 1gb ram og MSI GeForce 7100 256mb(350/500mhz) (alt på minimum) FPS: 16-20. (vil ikke tenke hva jeg ville fått med Pentiumen) :cry::thumbdown:

 

Dette skjermkortet kan du stappe opp en viss plass ,spør du meg..

(Bruker dette 7100, siden mitt 7950 er på reparasjon asså)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en pentium 4 3,2ghz og 2gb ram og XFX 7950GT 512mb(620/1700MHZ)

Fikk FPS på 60-70 konstant.(Alt på fullt)

 

Gikk over til core2duo e6600 @3,4ghz 1gb ram og MSI GeForce 7100 256mb(350/500mhz) (alt på minimum)  FPS: 16-20. (vil ikke tenke hva jeg ville fått med Pentiumen) :cry:  :thumbdown:

 

Dette skjermkortet kan du stappe opp en viss plass ,spør du meg..

(Bruker dette 7100, siden mitt 7950 er på reparasjon asså)

7933347[/snapback]

1 GB RAM er vel lite til endel nye spill? Er omtrent samme minnemengde Vista 64bit Ultimate sluker på det jevne.... Uansett er det etter min erfaring sjeldnere og sjeldnere at CPUen er den største flaskehalsen. Den største falskehalsen i dagens PCer er vel HDene, dvs det er hvertfall ett stort potensial for bedring på det området.

Lenke til kommentar

For det første av alt:

At du ikke har 100fps med den dataen der, er pga det er noe galt med dataen din. IKKE HARDWAREMESSIG. Sjekk for virus og sånne ting, for det er tydeligvis noe galt.

 

Cs 1.6 kjører 100fps stabilt i smoke osv, med amd 3000, 6600 skjermkort og 512ram(Hadde slik maskin før).

 

Men hvis du først skal oppgradere ville jeg gått for opteron. Du får god ytelse for pengene, pluss at etter hva jeg har lest er de lette å overklokke.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke skal klokke cpuen noe, skal jeg gå for 4200,4600 eller noen av de opteron prosessorene?

Har ikke så mye peil!

7934193[/snapback]

 

Jeg ville gått for en av opteronene. Selv om du ikke klokker (gjorde ikke jeg heller før denne), så gir den mye for pengene. Og det å gjøre et par enkle innstillinger i bios for å få en 20-30% raskere prosessor er å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...