Grimmy Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg var ikke helt med på alt dere sa Datorbutiken.com, men jeg mente ikke å sette opp en diskusjon mot språket deres. Det er ikke lett for meg å lese svensk, og jeg regner med at det er flere enn meg som har problemer med det. Jeg kan ikke huske jeg har hatt noen klager mot dere. Jeg har kanskje spurt om leverings tid, bare jeg får ut datoen så er det greit for meg. Men, jeg skal nok sende en klage på engelsk hvis det skulle bli nødvendig. Dere er ikke noe særlig værre enn andre WebShopper, det er vel mange feil som blir gjort her, og det viser seg ofte å være kundens feil. Men det er vel alltid god reklame for en bedrift å levere god service hvis det er tvil i saken. F.eks hvis en prossor er defekt, så er det vel ikke så lett å vite om den var DOA eller om kunden/brukere ødla den. Her er det vel bare å sende den inn og gi kunden en ny, kunden skryter av servicen og dere får flere kunder. Sånn ser jeg for meg WebShopper. Det er ikke vits at noen kommenterer det jeg har sagt her nå, for jeg stikker ikke innom her igjen. Ville egentlig bare se hvorfor denne ble så poppulær. Datorbutiken er OK de, jeg skal handle der igjen hvis det er noe jeg trenger jeg. Jeg ser for det meste bare etter den beste prisen, og datorbutiken vinner ofte der. Når det gjelder programmer og hovedkort og CPU så bruker jeg norske webshopper, bare fordi jeg vill ha kjapp service om noe skulle skje. Jeg kan ta feil her, for jeg her lest at mange norske webshopper bruker mange uker, så det er vel like greit å kjøpe ting hos datorbutiken så vel som norske webshopper. Kepp up the good work Datorbutiken, så lenge sånne som dere er på markedet så blir det god konkuranse, og det liker vi. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Nå er jeg kanskje litt slem, men jeg må bare spørre Databutikken: Jeg bestilte et kort på tirsdag. Får jeg det på mandag da? Lenke til kommentar
S][eridan Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Hei Som en fast firmakunde hos itbutikken.no er jeg strålende fornøyd med den service og innsats de yter meg. De følger loven til punkt og prikke - og yter samtidig meget god service når varene man bestiller ikke er akkurat som forventet. Det virker på meg som om du er en rimlig oppegående svenske - og at du tydlighvis kan svare for deg. Jeg vil bare opplyse deg om at du/dere ved norsk lov er pålagt vedlegge angrefrist skjema i produkt forsendelsene - gjøres ikke dette utvides angrefristen til 1 år. Dette er vel ikke noe ønskelig? Du nevner i flere poster at du hadde satt pris på om kundene tok direkte kontakt med datorbutiken.com istedenfor å bruke dette forumet som en klagenemnd. På meg virker det som om at dere ikke tar henvendelsene fra enkelte individer på alvor før de kommer opp her i forumet. Ikke bare viser dette en mangel på god etikk og moral - men også en meget nosjalang holdning til kundeservice. Jeg mener det nå er på tide at dere innser at dere gjør en rekke lovbrudd og feil i deres kundeservice avdeling. Nå er det på tide å rydde opp!. Klagene hos forbrukerombudet hoper seg opp! Dette er helt klart en sak for tv2 hjelper deg, nå må dere virkelig revidere deres egen praksis!. Hilsner Leif Arne Brandsæter Quote: On 2001-12-24 11:01, DataButikken.com skrev: Quote: On 2001-12-23 23:22, Vindicare skrev: Har Handlet fra databutikken i vel et år nå (hardisker,grafikkkort,vifter,cpu etc) og er sålangt strålende fornøyd. Men jeg må innrømme at antall klager som dukker opp på dem nå er litt skremmende, men sålangt er jeg strålende fornøyd med dem.... hadde en defekt harddisk som ble sendt inn.. gikk vel en uke så hadde jeg ny...Blir vel fortsatt og handle hos dem jeg. Eneste Minuset er som nevnt tidligere at det ikke følger med angrefrist skjema [ Denne Melding var redigert av: Vindicare på 2001-12-23 23:42 ] Som sagts i tidigare inlägg - om man hade kontaktat oss direkt och bett oss förklara det man inte förstår så hade antalet klagomål varit färre (mindre). Många gånger är det missförstånd (språket) som gör att vi inte förstår varandra. I relation till vad vi säljer i Norge är dock antalet klagomål ganska litet! Tänk på att vi är en av Nordens absolut största webshoppar, och därmed även tillhör en av de större i Norge i dagsläget... Vi har tydligt informerat om Angrefristloven på vår hemsida och i samband med köp, och att begära retur av vara man ej vill behålla är enklare på vår hemsida än skriftligt via Angrefristskjema. Det enda vi önskar av kund som vill lämna tillbaka en vara är Kundnummer, Ordernummer, mailadress, returanledning och Kontonummer - Klart! Den som vill använda det Angrefristskjema som Barn och Familjedepartementet tagit fram kan ladda ner det på vår hemsida. Vi vill att det skall vara lätt att handla på nätet, och även lätt att hantera följderna (retur, återköp etc), och vi förutsätter att våra kunder vill samma sak. Vi försöker att hantera alla ärenden snabbt och smidigt med minsta möjliga byråkrati, och hoppas att den allmänna uppfattningen är att vi gör det också. Vi har i alla tider vi existerat lyssnat på våra kunder - vad våra kunder vill att vi skall sälja, hur hemsidan skall fungera och hur man skulle vilja att vi hanterar olika typer av ärenden. Resultatet är en mycket effektiv organisation, en av nätets snabbaste webshoppar och ett brett sortiment varor som kunderna efterfrågar... Om ni har synpunkter på oss - hör av er! Vi lyssnar alltid, och kan vi med rimliga medel uppfylla ett önskemål så gör vi det. Vi finns för att ni finns, och arbetar därefter... [email protected] Återigen - God Jul på er alla! TechDept/db http://www.databutikken.com/no/ Lenke til kommentar
DataButikken.com Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Quote: On 2001-12-30 01:21, sosohal skrev:Nå er jeg kanskje litt slem, men jeg må bare spørre Databutikken:Jeg bestilte et kort på tirsdag. Får jeg det på mandag da? Order registrerad efter Julhelgen, onsdagen den 26/12 klockan 18:09. Utlevererad dagen efter, torsdagen den 27/12 klockan 10:43, och hämtades av Posten på vårt lager kl 16:00 ca. Bör sedan varit på Postens Godsesenter i Oslo dagen därpå, dvs den 28/12 för distrubution inom Norge. Postnummer <=39 tar sedan två arbetsdagar med Servicepakke, så du skall räkna med leverans i kommande vecka, dvs på Torsdag 3/1-2002 om Posten sköter sitt! (Postnummer >39, dvs 40- tar en extra dag att leverera från Oslo). Observera att någon extra dag kan förflyta då varorna skall genom tolden. Information om vilken status en order har går med fördel att begära via vår hemsida under "Kundesenter" -> "Leveringsforespørsel" TechDept/db [email protected] http://www.databutikken.com/no/ Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Det er dette jeg kaller service! :smile: Hvem sier Databutikken har dårlig service? :wink: Lenke til kommentar
DataButikken.com Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Svarar på dina synpunkter nedan... Quote: On 2001-12-30 13:44, S][eridan skrev:HeiSom en fast firmakunde hos itbutikken.no er jeg strålende fornøyd med den service og innsats de yter meg. De følger loven til punkt og prikke - og yter samtidig meget god service når varene man bestiller ikke er akkurat som forventet. Av detta drar jag slutsatsen att du vid något tillfälle fått felaktig leverans och att detta löst sig till det bättre, vilket givetvis är bra! Generellt har vi (DataButikken.com) en returfrekvens oavsett anledning på ca 2-3%. Detta innebär att om vi levererar varor till 100 kunder kommer 2-3 av dessa att få en defekt vara (vanligast), fel vara (sällsynt) eller av annan anledning vilja returnera varan för återköp (ibland)! I några fall har vi uppenbarligen inte hanterat dessa ärenden korrekt vilket fått till följd att ärenden diskuterats här på hardware.no's forum! Jag drar mig till minnes tre livliga diskussioner, varav två fortfarande diskuteras... 1. DataButikkens höga fraktkostnader (åtgärdat sedan länge) 2. Kund fått defekt CPU, ärendet komplicerades av att kund tagit bort märketikett (Kund nu fått ny CPU) 3. Kund köpt ett Point of View Radeon grafikkort utefter specifikation på ett ATI med samma chipset (Fick givetvis returnera kortet om han ville, men sålde det till sin bror istället) Ärendena ovan (3 st) utgör <0.5% av de returer vi hanterat från Norge under 2001, vilka i sin tur utgör ca 2% av alla ärenden (order) vi hanterat mot Norge under året 2001. Då undrar jag följande: (Observera att inga antal specificerats nedan med hänsyn till konkurrerande företag...) 1. De andra som skickat varor (returer) till oss (ett antal 100 st, dvs 100-1000), är de nöjda eller missnöjda med vår hantering? 2. De andra som handlat av oss (ett antal 1000 st, dvs 1000-10000) och _inte_ behövt returnera någon vara, är de nöjda eller missnöjda med oss? Erfarenheter från vårt hemland Sverige visar tyvärr att de som är missnöjda oftare berättar detta än de som är nöjda. Sällan hör man på forum någon som är mycket nöjd - det finns helt enkelt ingen anledning att berätta detta, eller hur? Man är ju nöjd! Nu skall jag givetvis inte förringa de som framfört klagomål på oss. Dessa har hanterats på bästa sätt, och så kommer även att ske i framtiden, men att vi har ett antal klagomål på vårt sätt att agera här på hardware.no kan ju också bero på att väldigt många faktiskt handlat hos oss. Det är som sagt synd att inte de som har positiva erfarenheter berättar detta i samma utsträckning... Quote: Det virker på meg som om du er en rimlig oppegående svenske - og at du tydlighvis kan svare for deg. Jeg vil bare opplyse deg om at du/dere ved norsk lov er pålagt vedlegge angrefrist skjema i produkt forsendelsene - gjøres ikke dette utvides angrefristen til 1 år. Dette er vel ikke noe ønskelig? Det beror på hur man ser det... För kunden är det väl ønskelig, eller hur? :wink: Onödigt omfattande byråkrati både fördyrar och försvårar, men vi kommer från och med år 2002 att skicka med angrefrist skjema med alla order till Norge, samt en instruktion om hur man gör samma sak snabbare via vår hemsida! Quote: Du nevner i flere poster at du hadde satt pris på om kundene tok direkte kontakt med datorbutiken.com istedenfor å bruke dette forumet som en klagenemnd. På meg virker det som om at dere ikke tar henvendelsene fra enkelte individer på alvor før de kommer opp her i forumet. Detta är givetvis inte sant - se ovan! Av alla ärenden vi hanterat är det ett litet fåtal som hanterats på sätt att kunden inte är nöjd efteråt! Jag vet inte om det är på grund av att vi är Svenskar som man hellre då skriver av sig här, men jag garanterar dig att en kontakt direkt med oss när vi gör fel ger snabbast resultat! Att saker kan bli fel är självklart, men att dra slutsatsen att vi inte har alla intentioner att rätta till saken i sådana fall är beklagligt, och definitivt inte förenligt med vårt sätt att arbeta på! Quote: Ikke bare viser dette en mangel på god etikk og moral - men også en meget nosjalang holdning til kundeservice. Vi precis som alla andra företag lever på våra kunder! Att ha en nonchalant attityd till sina kunder och medvetet eller omedvetet inte ge dessa kunder den service de har rätt till och betalar för, även efter köpet, skulle snabbt försätta ett företag i graven! Quote: Jeg mener det nå er på tide at dere innser at dere gjør en rekke lovbrudd og feil i deres kundeservice avdeling. Nå er det på tide å rydde opp!. Klagene hos forbrukerombudet hoper seg opp! Vi verkar i Norge under "Norsk flagg" (DatorButiken Norske AS - 982 579 872) och följer givetvis Norsk lag! I övrigt förstår jag inte varför du som annars argumenterar på ett sunt sätt tar till argument som ej är sanna? Jag tänker då på "forbrukerombudet"... Hur som helst - här kommer fakta: Hittills har vi, trots ett stort antal leveranser, endast EN (1 st) klage hos forbrukerrådet. Då ärendet ej avgjorts kan jag tyvärr inte kommentera det närmare, men det rör sig om en sk "corecrunch" (krossad CPU) orsakad av en felaktig montering av vifte som kund gjort själv. Quote: Dette er helt klart en sak for tv2 hjelper deg, nå må dere virkelig revidere deres egen praksis!. Som företag finns det egentligen bara ett sätt att mäta om man gör rätt eller fel, och det är utefter företagets ekonomiska situation och försäljning... Vi har bara funnits i Norge i snart ett år (Mars 2001 - idag), och har fått ett varmt mottagande, av antalet order att döma. Tack Norge! Trots diskussioner om oss och vårt sätt att arbeta på här på hardware.no under Q3 (Juli-September) ökade vår försäljning i Norge med 300%+ mellan Q3-Q4, vilket är mer än vi någonsin upplevt på någon marknad, Sverige inkluderat! Någonting gör vi rätt, och hoppas givetvis långsiktigt få visa att vi inte bara är "dumme Svensker" i Norge, utan både vill och kan ge er den service ni förtjänar och betalar för! Det var mina 25 öre, och jag passar på att tacka alla våra Norska kunder för det gångna året, och önska er alla ett riktigt Gott Nytt År 2002. TechDept/db http://www.databutikken.com/no/ Lenke til kommentar
gmufc Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Quote: On 2001-12-30 17:17, sosohal skrev:Det er dette jeg kaller service! :smile:Hvem sier Databutikken har dårlig service? :wink: Det er forsåvidt god service det... men det er mange webshoper som har den samme funksjonen for å søke etter pakke både før og etter utsending fra lager.... For to dager siden fekk eg endelig varene eg bestilte hos databutikken, en liten måned forsinket. Alle delene ser ut til å være i orden foreløpig med unntak av noen småproblemer med diverse ting som sikkert vil bli i orden. Det eg ble litt skuffet over var den besvarelsen eg fikk etter å ha sendt en klage over at det hadde blitt somlet så mye før varene ble sendt ut og at systemet kunne trengt en fornying og noe sånn....... (har forklart hele den greia tidligere i denne tråden)... Klokka 08.25 den 27.12 fekk eg bekreftelse på at varene var sendt ut fra lageret. 20 minutter fekk eg svar på klagen min med dette korte svaret til en lang "klage": ------------------- Hei! Beklagar väntetiden med din ordre... Denna blev dock sent i fredags... Mvh Tony /DB -------------------- At varene blei sendt på fredagen (6 dager før) har eg lite tro på da eg fekk bekreftelse på at de var sendt ut den 27.12, I tillegg så sjekket eg papirene som følgte med varene, der det også stod at varene blei fakturert og sendt den 27. Så klagebehandleren har trolig servert meg en liten bløff der for å rette litt på inntrykket og ha en unnskyldning for å ikke gi noen rabatteller no sånn (ikke det at eg hadde forventet det heller, men han kunne i alle fall gitt en litt nærmere forklaring på hvorfor det hadde blitt somlet så mye og sånn...) Dette blir litt vel negativt fra min side, så eg må igjen gjenta at eg allikevel er fornøyd med databutikken og kommer til å handle der igjen dersom prisene og vareutvalget ikkje endrer seg. Eg vil ikke advare folk mot å kjøpe noe der, men eg synes allikevel at databutikken kan forbedre seg på noen områder uten at det skal koste dei for mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå