Gå til innhold

Nikon Coolpix S9.Finner ikke erfaringer.Hjelpe du?

Anbefalte innlegg

Hei!

Spørsmålet nå er om noen har erfaring med Nikon Coolpix S9. Jeg spør fordi jeg har leitet og søkt nettet opp og ned og i mente i flere dager nå- uten å finne noen brukerinnlegg om dette kameraet... Lurer jo på om det er "dårlig" da...

Ingen tilbakemeldinger, så langt, på mitt innlegg om hva som anbefales av Nikon Coolpix S9 vs. Fujifilm Finepix F30. Les gjerne tråden igjen (ligger ikke langt nedenfor her) hvis du har en formening, det handler både om pris og kvalitet. Lurer på om Nikon er grei nok siden jeg får den temmelig billig nå, eller om jeg bør kjøpe Fuji sitt uansett!

Har lest et sted her at stillheten kan tolkes som om begge kamera er gode- sikkert rett det, men har noen noen ord å si blir jeg veldig takknemlig!

Ha en fin dag!

Endret av fotofutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
F30 er nok bedre på lysfølsomhet, om ikke annet. Har dog ikke noen personlig erfaring med Nikon S9.

7935367[/snapback]

TJOHEISANN-SA!

Tusen takk for svar;) Joda, kjenner til det med lysfølsomheten til F30, lurte på om det var noe annet som skilte seg ut med F30. Har også fått med meg at det er problemer med støy ifht F30, betyr vel at ting og tang påvirker bildet... bivirkninger..

Syns det er rart- finner ingen erfaringer med dette... men mange fra P serien (sier ikke meg noe det da!).

Iallfall har jeg brukt ENORMT med tid på å tråle nettet. Har fått noen svar fra folk i den andre tråden min ang. 11 åringen, der har jeg litt å bygge videre på også! Leste noe på engelsk om S9 et sted, men det er begrenset hva man orker å sette seg inn i, på engelsk til og med- som nybegynnende digitalfotograferer!

Men nå lurer jeg på om det heller blir Canon Powershot A530 (er jo uten oppladbart batteri da) fant den til 1295,- et eller annet sted på nettet. Eller Sony Cyber-shot DSC-W30 til 1398,- (men syns å huske mye negativ kritikk på den nettbutikken: Multicom). Dette var kamera på en test jeg fant via en link som en bruker her inne tipset meg. Begge disse mener jeg hadde filmfunksjon som 11 åringen vil ha.

Hvis det er lov å spørre leserene her: NOEN SOM VET HVOR DET SELGES NEVNTE KAMERA BILLIG NÅ (tenker ikke på nettet)? I avsnittet over skriver jeg om CANON og SONY.

Får bare beklage at jeg blander trådtemaene mine litt her.

Ha det bra- flott forum dette!

Endret av fotofutt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde selv et S9 inntil ganske nylig, desverre ble det ødelagt på min siste ferietur... Kameraet var forsåvidt greit nok det som kompaktkamera, eneste negative var at batteriet ikke holdt så lenge, men det går jo an å kjøpe et ekstra batteri eller 2. Kamera uten oppladbart batteri ville jeg uansett holdt meg langt unna idag.

Men tilbake til S9; det er et helt greit kamera som gir gode feriebilder, samt at skjermen er stor og flott å se på. Dessverre tålte den ikke mye, men det gjelder nok de fleste andre skjermer også....

Lenke til kommentar

:w00t:

Mange takk for at du svarte meg! Hadde gitt opp håpet nå.

Kan det være at du ikke har brukt og ladet batteriet slik som bruksanvisningen sier- at det derfor ikke holdt? Det vil jo bli dyrt om man skal kjøpe 1 eller 2 nye oppladbare batteri! Mener du også at batterikapasiteten er dårligere enn på andre kamera innenfor samme prisklasse?

Antar at skjermen holder samme kvalitet som andre kamera i denne prisklassen... (uten at jeg har videre peiling på kamera skjermer) -at du var uheldig da din skjerm ble ødelagt.

Endret av fotofutt
Lenke til kommentar

Ser forresten at det finnes et Nikon Coolpix S5, det ser tilsynelatende helt likt ut som S9. Noen som kan si meg hva som skiller dette og S9? S5 ligger 300,- lavere i pris. Har lest litt om spesifikasjonene, men bra om noen med vanlige ord uttaler seg (ikke alltid like lett å forholde seg til sånn teknisk lesing)!

Endret av fotofutt
Lenke til kommentar
Ser forresten at det finnes et Nikon Coolpix S5, det ser tilsynelatende helt likt ut som S9. Noen som kan si meg hva som skiller dette og S9? S5 ligger 300,- lavere i pris. Har lest litt om spesifikasjonene, men bra om noen med vanlige ord uttaler seg (ikke alltid like lett å forholde seg til sånn teknisk lesing)!

8234661[/snapback]

Hvilken pris finner du på disse to? Det finnes også en Coolpix S7c som du får til 2500 kroner. Jeg kjenner ikke så godt til S9, men S7c har blant annet 3x optisk zoom, 7 megapiksler, elektronisk bildestabilisator. Er størrelsesmessig likt S9, og finnes i sort (mye stiligere enn tilsvarende kamera i sølv).

Er nok rett og slett modellen mellom S5 og S9 (finnes også en S6 som erstattet S5 tror jeg, men den er vel igjen erstattet av S7c. S5 høres derfor ut som en gammel modell, og kan være litt utdatert mtp blant annet hastighet og signalbehandling).

Lenke til kommentar

På Elkjøp får du S9 til 1695,- selv om det står 1795,- på nettbutikken og i siste butikkavis. Videre koster S5 1495,- på nettbutikken, men ikke inne for tiden. På Elkjøp sin nettbutikk har jeg kikket på spesifikasjonene på de nevnte kamera.

Endret av fotofutt
Lenke til kommentar

8234661[/snapback]

Hvilken pris finner du på disse to? Det finnes også en Coolpix S7c som du får til 2500 kroner. Jeg kjenner ikke så godt til S9, men S7c har blant annet 3x optisk zoom, 7 megapiksler, elektronisk bildestabilisator. Er størrelsesmessig likt S9, og finnes i sort (mye stiligere enn tilsvarende kamera i sølv).

Er nok rett og slett modellen mellom S5 og S9 (finnes også en S6 som erstattet S5 tror jeg, men den er vel igjen erstattet av S7c. S5 høres derfor ut som en gammel modell, og kan være litt utdatert mtp blant annet hastighet og signalbehandling).

S5 og S6 ble begge lansert for et drøyt år siden, forskjellen mellom disse er i all hovedsak Wifi. S7c er etterfølgeren til S6 (og på sett og vis S5 også), har en MP ekstra, litt større skjerm og bedre wifi-funksjonalitet, ellers nokså likt.

S9 plasserer seg i landet mellom S6 og S7c, men har bla. en spesiell funksjon for animasjonsfilmer. Om denne er brukbar til noe vites ikke. Denne har også litt dårligere vidvinkel (38 vs 35mm) enn de andre modellene, men litt bedre tele.

Lenke til kommentar

Så bra at det ble aktivitet i denne tråden etterhvert også da :w00t:

Hva er Wifi?

Vet du om S9 kom sist av disse S... fra Nikon? Skulle tro det etter nummereringen å dømme... Kanskje det kom etter S6 -ikke det at, det i og for seg, betyr noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...