oerhört Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Intervju med en av verdens viktigste visjonære, om hvor spill vil bevege seg i framtiden. http://www.gamespy.com/futureofgaming/spector/ Klippet fra intervjuet (Alt sammen Spectors utsagn): Frankly, I'm kind of tired of people -- players and developers -- assuming "AI" is synonymous with "combat behavior" or with "tamagotchi-like character development." (...) In a world of physics interactions, freeform gameplay, of the sort players loved in GTA3and (I hope) Deus Ex, should become more commonplace. Without getting into specifics, let me just cite a design lunch we had here at Ion earlier in the year. The programmers and designers got together to talk about how physics could contribute to gameplay. Suffice to say, the number of ideas proposed at that meeting was staggering. There were gameplay ramifications I never would have thought of. Gamers have a lot to look forward to... (...) Reminds me of the early days of CDs, when we all said, "Finally, we don't have to worry about games that require multiple floppies and disk swapping... We'll NEVER fill up an entire CD." (...) Seriously, though, I'd sure love to see someone address the NPC-interaction problem. I'm tired of role-playing games that don't actually allow any role-playing and characters that amaze us when they (all too rarely) rise above the level of cardboard cutouts. Someone has to find a better way to handle conversation and non-combat AI. Someone has to make me believe the denizens of our ever-more-convincing worlds are worth caring about. I don't have a clue how to do it, but that's what makes the job worth tackling! _________________ Kent William Innholt Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: oerhört på 2002-12-04 11:45 ] Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 11:40, skrev oerhört:Frankly, I'm kind of tired of people -- players and developers -- assuming "AI" is synonymous with "combat behavior" or with "tamagotchi-like character development." Et lite spark til Molineux her eller? :smile: Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Warren Spector er jo genial da, og hva enn han koker i hop blir trolig et særdeles bra produkt. Peter Molyneux synes jeg er litt mye prat, og lite resultat. Jeg synes ærlig talt AI-en i B&W ikke var spesielt bra, jeg. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Nei, han har ikke lagd noe særlig bra siden Dungeon Keeper egentlig... Men prate, det kan han. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Dungeon Keeper var utrolig spennende da det først kom ut. Et svært gjennomarbeidet spill. Underholdning tvers gjennom. Det er jo likevel Peters ansvar å være selskapets ansikt utad. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har en skitten hemmelighet. Jeg har aldri spillt Deus Ex :oops: Men, jeg gleder meg veldig til Deus Ex 2 kommer på Xbox. Tror det kommer til å bli fett som smør i smult. Her er screenshots fra Xbox. Kule skygger. Det er oppløftende å se at noen har en litt mer idealistisk vinkling på spillutvikling. Sånt trenger vi mer av. Det er derfor jeg respekterer Molineux tross alt, han tør å ha visjoner. Lionhead med Molineux i spissen ser jo ut til å være inne på en ganske god greie til tross for et par skuffende spill. Virker jo som Lionhead har gjort en genistrek i å ta til seg "satelitt-utviklere" som Intrepid og Big Blue Box. Skulle ikke forundre meg om ikke B.C. og Proj... Eh, Fable, viser seg å bli spill som trekker Xbox ut av gjørma. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 15:49, skrev Ratatosk:Jeg har en skitten hemmelighet. Jeg har aldri spillt Deus Ex Kjøp det på budsjett. Det er virkelig verdt hver krone. Quote: Skulle ikke forundre meg om ikke B.C. og Proj... Eh, Fable, viser seg å bli spill som trekker Xbox ut av gjørma. De tør faktisk å være annerledes. Det blir veldig spennende å se hva Lionhead/satelittutviklerne får ut av dem. Selv om ikke Black & White var så godt som det kunne vært, fortjerer Molyneux også der skryt for å gjøre noe ganske nytt. Riktignok på basis av Populous, men dog. Samtidig spretter nye FPS'er opp som paddehatter, uten mer å skryte av enn flere våpen og bedre pixelshadere. Noen ganger kan en lure på om spillverdenen går framover eller baklengs inn i det nye årtusenet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Black&White ble ikke så godt som det kunne ha vært fordi det ikke går an. Det spillet var så hypet på forhånd til å være ALLE gameres nirvana, det mest revolusjonerende spillet EVER, verden kom aldri til å bli den samme etterpå osv. Å lage et spill som tilfredstiller absolutt alle genre er klin umulig tror jeg. "Alle" skaffa spillet og gikk inn med like store forventninger, rollespillere, RTS-fans, sportspill-fans..Også oppdaga de at det de liker ikke var i spillet likevel..bare en tamagotchi-greie med enkel ressurshåndtering og litt townbygging likevel. De fikk omtrent samme følelse alle de konspirasjons-nerdene som gravde seg inn i fjellet like før år 2000 med flere års forsyninger, digre planer om et nytt underjordisk samfunn osv..også skjedde det absolutt ingenting og de kom slukkøret ut igjen for å bli latterliggjort (som de sannsynligvis har blitt hele livet sitt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå