Lovo Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Min filserver med slackware 10.2 skulle få seg et par nye harddisker,så jeg kjøpte en ny ide kontroller og satte i de nye diskene. Men da jeg starter serveren igjen fryser den seg på "LIL". Ifølge denne denne siden skyldes det hvis nok en geometry missmatch. Har prøvd å lese litt hva det betyr og hva man kan gjøre.. Men har ikke fått noe til å fungere. Har også prøvd å presse gjenntatte ganger på ctrl som jeg har fått i tips av en del. I det jeg tar ut kontrolleren igjen funker det fint.. Har 3 stk kontollere fra før av samme type, men da jeg tar i den siste krøller alt seg. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 <Bump> Noen som veit? </bump> Lenke til kommentar
eppis Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 har vert borti det samma problemet selv på slack menne det var en USB disk så var bare og fjerne den under boot. jeg fant litt info her , det har sikkert noe med configen til lilo og gjøre så se over den. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Du kan også eventuelt prøve å boote OS fra en bootcd. (Install Disk eks.) og installere lilo på nytt i chroot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå