Gå til innhold

Sette opp RAID, må jeg formatere?

bIsk0p

Anbefalte innlegg

Jeg har en harddisk som tenker veldig mye, så planlegger å kjøpe ny. Denne gang tenkte jeg å gå over til S-ata og vurderer å sette opp i RAID (speiling) Det jeg lurer på er om jeg MÅ formatere, eller det går an å klone den disken jeg bruker nå..?

Lurer også på hvordan RAID settes opp, så hvis noen kunne forklart det også, så hadde det vært fint :) Men jeg vil tro det står på forumet en plass.

Mvh

bIsk0p

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå skaffet meg 2x Seagate 80GB S-ATA harddisker. I følge HW sin RAID guide, er det bare å konvertere harddisken som skal speiles til dynamisk. HVORDAN GJØR JEG DET?!?!?

Jeg har lett fram og tilbake, inn og ut, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det... Jeg sjekka Windows Help, hvor det står at jeg skal ha et valg "Legg til speil" når jeg høyreklikker på harddisk. Jeg har ikke dette, noe som vet hvorfor? Hva gjør jeg feil? Jeg har prøvd med en formatert og uformatert harddisk, får det ikke til. HJELP! :(

Lenke til kommentar
Har du satt opp raid i BIOS?

Eg tror det er der du må begynne.

7985090[/snapback]

Etter som jeg forstod i guiden, så har 2k og XP innebygged SW support for RAID. Så burde ikke være det som er problemet.

Jeg har prøvd å sette opp RAID via HK (BIOS), men fikk det ikke til. Fikk aldri meldingen jeg skulle i oppstart.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...