Gå til innhold

PlayStation 3 enjoys record pre-orders

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

PlayStation 3 enjoys record pre-orders

Monday, February 12 2007, 15:14 GMT

By David Gibbon

Advance orders for Sony's highly anticipated PlayStation 3 console have broken all records, with high street stalwart Woolworths revealing it has been taking one order every 20 seconds during the past week.

The state-of-the-art PlayStation 3 will go head-to-head with Microsoft's Xbox 360 when it hits the shops on March 23 and Woolies, one of the first stores to accept pre-orders, has admitted it has been staggered by the demand.

Gerry Berkley, Woolworths' head of games, said, "It's the hottest gaming system since the PS2 launched in 2000 - demand will outstrip supply."

With a retail price of £425, the 60Gb PlayStation 3 costs £125 more in the UK than in the US, but this has failed to deter those determined to try out Sony's latest dream machine.

Tror nok den første millionen kommer til å fly bort fra hyllene!

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Advance orders for Sony's highly anticipated PlayStation 3 console have broken all records, with high street stalwart Woolworths revealing it has been taking one order every 20 seconds during the past week.

:!: Det er over 10 000 konsoller siste uken, om man tar med en åpningstid på 10 timer hver dag, i en butikk.

Nå har da de fleste butikkene i europa startet med pre-orders for noen uker siden.

:!:

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
hehe, sant nok :)

7931820[/snapback]

Det kan sikkert hende at PS3'n blir forhåndsbestilt i bøtter og spann, men det skyldes nok tildels at folk er redde for at de går glipp av en maskin ved launch hvis de ikke forhåndsbestiller. Men for all del, PS3'n blir nok populær den...

For min del venter jeg til det kommer noen spill jeg har lyst på - det triste er at jeg har minimalt lyst på bilspill til PS3 denne gangen pga. manglende rumble. Tidligere har Gran Turismo-spillene virkelig vært noe å se frem til, men uten rumble blir det ganske mye mindre interessant for meg...

Lenke til kommentar

Enig i at rumble absolutt burde vært med. Talentløst å fjerne det, siden det egentlig ikke er noen tekniske årsaker til det (Nintendo får det jo til?) Forøvrig synes jeg godt de kunne redesignet prisen litt i samme slengen, den er alt for høy for folk flest.

Forøvrig tror jeg nok ivrige folk forhåndsbestiller MANGE steder samtidig, for å øke sannsynligheten for at de faktisk får tak i et eksemplar, samt at folk som ikke har bestemt seg for om de skal kjøpe trolig har forhåndsbestilt flere steder de også i tilfelle de bestemmer seg for å slå til når lanseringen nærmer seg.

Jeg hører til i den siste gruppen, men i mitt tilfelle har jeg nylig bestemt meg for å avvente kjøpet til det kommer flere bra spilltitler + at prisen helt sikkert kommer til å synke en del ganske kjapt etter lanseringen, og jeg har derfor nylig kansellert de to forhåndbestillingene mine.

Lenke til kommentar

Nå må man da i de fleste butikker utenlands faktisk betale for å forhåndsbestille, så tviler på at så mange forhåndsbestiller så veldig mange plass for å være sikret ps3.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
toysrus-ps3-pre-order.jpg

Dette er vel gjort for å slippe akkurat det problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestillt og da betalte jeg 1000 kr i depositum, noe som jeg syntes er litt fint. For da har jeg allerede betalt 1000 kr av det 6000 jeg trenger å betale, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på om jeg fortsatt vil ha forhåndsbestillingen på Spaceworld, når jeg kan kjøpe den rett fra noen av de som importerer den for ca. 4500 kr.(60 gb)

Endret av morten111340
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...