Gå til innhold

Mye for pengene, støyer lite?

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilket skjermkort gir mest for pengene uten å støye for mye?

(Opp til 3000,-)

Har til nå ventet på 8800GTS 320MB, men har en mistanke om at 8800-kort støyer mer enn nødvendig i forhold til mitt bruk. Spiller ikke mange kraftige spill, men vil gjerne ha et kort som holder i et par år.

Forslag til en stillere løsning? (Ikke lyst til å modifisere kortet pga garanti og den biten der, men trenger ikke være tyst).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Så vidt jeg vet er vel Geforce 7950GT de heftigste skjermkort du får uten noe form for vifte.

Se f.eks. dette.

Ellers er det jo en del med vifter som ikke bråker så mye også da, der er det litt vanskeligere å finne noe.

I en litt rimelig klasse kan jeg f.eks. anbefale Radeon 1950Pro, slik som dette Ultimate edition kortet som skal være stille vifte på.

Nettulf

Lenke til kommentar

Har til nå ventet på 8800GTS 320MB, men har en mistanke om at 8800-kort støyer mer enn nødvendig i forhold til mitt bruk. 

Jeg synes 8800GTS støyer fint lite. Vifta er knapt i bevegelse under vanlig 2D-bruk. Egentlig litt overrasket :-)

Lenke til kommentar

Det er i idle jeg ser helst at den ikke støyer. Så om den under filmvisning og 2D arbeid ikke støyer så er jeg mer enn fornøyd.

Det er skjermkortet som har innebygget viftestyring, eller det HK som styrer dette. Hvor god kontroll har man på vifta til GPU?

Kan man styre den manuelt om man vil? (Forskjell fra kort til kort?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...