Gå til innhold

Hvor mye for en ku..?

Skilpadde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så med andre ord, i norske kuverdier ble faren min (eller egentlig kompisen min, siden det var ham de spurte) tilbudt ca 240000 kr for mitt ekteskap. Det var slettes ikke dårlig! Jeg hørte noe om at kvinnene i nord Kenya ligger på rundt 12 kyr for tiden, så det gjør meg bedre enn dem. Og jeg kan verken lage mat, drepe slanger eller slakte dyr.

7932009[/snapback]

Vil nok si at 240k er lite for et ekteskap. De vil sikkert komme til Norge og få norsk statsborgerskap. Da har de sikret seg en inntekt resten av livet sitt. Jeg hadde glatt gitt 20kuer for det :D

Lenke til kommentar
Dette er kanskje et litt sært spørsmål igrunn, men hvor mye koster en ku for tiden? En helt normal norsk ku. Type den som er på melkesjokoladepakken. Dere skjønner, jeg kom nettop tilbake fra Kenya, hvor noen ville kjøpe meg for 20 kyr, så det hadde vært litt morsomt å se hvor mye det hadde blitt. I norsk kukurs da selvfølgelig. Jeg har lett i en god stund nå, uten resultater. Noen som har peiling?

7931439[/snapback]

Haha ja, søstra mi holdt på å gå til en egypter for 32 kameler for noen år siden.

Godt fattern og jeg ikke var særlig enig i det.

Svar på spørsmål:

Siden jeg er bonde, så kan jeg jo prøve å svare litt. Jeg vet faktisk ikke AKKURAT hva ei ku koster, men vi kan regne oss til det sånn ca.

Si at vi har 15 kyr, og tilsammen produserer de ca. 97.500liter i året. Vi får solgt melka for 3,56kr pr. liter, noe som tilsvarer en årlig inntekt i kun melk fra de kuene på ca. 350.000kr. Det betyr at ei ku gir ca. 24.000kr årlig i inntekter. Så at ei ku koster mellom 10 og 20.000 er ikke utenkelig.

Har ikke spørt fattern enda, men det høres riktig ut.

Edit: Så si at han i beste fall ville betale 480.000kr for deg etter norske priser da :)

Tror ikke jeg hadde solgt rævva mi til en Kenyaner for en halv mill.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

7935352[/snapback]

Hva f...! Ikke engang hvis det var en skikkelig tiltrekkende Kenyaner :ohmy:

:hrm: Grenser vel nesten til rasisme ....knakkpølsa på rapportknappen! :whistle:

Lenke til kommentar
Så med andre ord, i norske kuverdier ble faren min (eller egentlig kompisen min, siden det var ham de spurte) tilbudt ca 240000 kr for mitt ekteskap. Det var slettes ikke dårlig! Jeg hørte noe om at kvinnene i nord Kenya ligger på rundt 12 kyr for tiden, så det gjør meg bedre enn dem. Og jeg kan verken lage mat, drepe slanger eller slakte dyr.

7932009[/snapback]

det er jo en slags type tvangsekteskap da :p

en gang ville en tyrker betal 900 mercedeser for lillesøstera mi :!:

Endret av Bob_mafia
Lenke til kommentar

7935352[/snapback]

Hva f...! Ikke engang hvis det var en skikkelig tiltrekkende Kenyaner :ohmy:

:hrm: Grenser vel nesten til rasisme ....knakkpølsa på rapportknappen! :whistle:

7935484[/snapback]

Har mer med at jeg ikke er av den typen ... heterofil her i gården!

UANSETT: Fikk svar av naboen:

Hafskjold sier (18:37):

Hva koster ei melkeku? Gjennomsnittelig pris på ei ku vi kan bruke i melkeproduksjon for salg?

Nilsen - Hest og Gjødsel says (18:45):

ca. 10 lapper

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har mer med at jeg ikke er av den typen ... heterofil her i gården!

7935558[/snapback]

Ikke prøv deg nå styggen, du er jo bondeknøl jo :dontgetit: Du har din pris, like sikkert som at jeg sitter på tastaturet nå :w00t: Det er bare snakk om pris for at du skal mjaue som en liten nybarbert jomfru :p Hva med 1500 melkekyr?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...