Gå til innhold

Hvor mye for en ku..?

Skilpadde

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et litt sært spørsmål igrunn, men hvor mye koster en ku for tiden? En helt normal norsk ku. Type den som er på melkesjokoladepakken. Dere skjønner, jeg kom nettop tilbake fra Kenya, hvor noen ville kjøpe meg for 20 kyr, så det hadde vært litt morsomt å se hvor mye det hadde blitt. I norsk kukurs da selvfølgelig. Jeg har lett i en god stund nå, uten resultater. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn "krone" for krone vil ei kenyansk ku vere mykje billigare, men realverdien vil vere ca den same då realverdien tar hensyn til leverandard og landets økonomi.

Å å finne ut kva ein norsk ku f.eks Norsk rødt fe koster vil gi ein peikepinn på kva verdi som blei tilbydd.

Lenke til kommentar

Så med andre ord, i norske kuverdier ble faren min (eller egentlig kompisen min, siden det var ham de spurte) tilbudt ca 240000 kr for mitt ekteskap. Det var slettes ikke dårlig! Jeg hørte noe om at kvinnene i nord Kenya ligger på rundt 12 kyr for tiden, så det gjør meg bedre enn dem. Og jeg kan verken lage mat, drepe slanger eller slakte dyr.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Husk at selv i Kenya begynner de å få samme krav som vi har til kvinner i den vestlige verden:

- Gir oss mye bra sex

- Ser bra ut

240 000 for et ekteskap er dog lite. Husk at dette skal du leve på resten av livet. Min erfaring er at dette er en dråpe i havet av hva kvinner i vesten koster oss menn :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På tide med et godt måltid.

Stuffed Camel

1 whole camel, medium size

1 whole lamb, large size

20 whole chickens, medium size

60 eggs

12 kilos rice

2 kilos pine nuts

2 kilos almonds

1 kilo pistachio nuts

110 gallons water

5 pounds black pepper

Salt to taste

Skin, trim and clean camel (once you get over the hump), lamb and chicken. Boil until tender. Cook rice until fluffy. Fry nuts until brown and mix with rice. Hard boil eggs and peel. Stuff cooked chickens with hard boiled eggs and rice. Stuff the cooked lamb with stuffed chickens. Add more rice. Stuff the camel with the stuffed lamb and add rest of rice. Broil over large charcoal pit until brown. Spread any remaining rice on large tray and place camel on top of rice. Decorate with boiled eggs and nuts. Serves friendly crowd of 80-100.

Shararazod Eboli Home Economist, Dammam, Saudi Arabia

Hvis Skilpadde kan tilberede denne, så er hu jaggu verdt endel kyr ja ... :p

Lenke til kommentar
Man kan jo lure på hva faren din skulle gjort med 20 kyr, egentlig.

7932298[/snapback]

Vel, først og fremst kunne han jo ha solgt dem og tjent seg en god slump med peng. Men ellers er det jo helt utrolig alt du kan bruke en ku til. I Kenya sparte de ikke på en millimeter av de stakkars dyrene. Det som ikke kan spises blir omprodusert til en mengde bruksvarer. Tenk så mange trommer pappa hadde fått av 20 kyr!

Lenke til kommentar

Sorry, men norsk rødt fe er nok verdt mer enn zebukuene de har i Kenya/Tanzania. Norske kuer er selektivt avlet frem gjennom mange år, mens det ikke akkurat kan sies å være tilfellet med zebu-kyr. Ikke for å drepe gleden din, men de er også ganske parasittbefengte, og faren din kommer til å måtte betale en formue i flåttmiddel. Hvis du ikke tror på meg har jeg bevis, men da må en moderator godta at jeg uploader et bilde av en flåttebefengt zebu-anus, noe som kanskje ikke er så koselig.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...