Gå til innhold

Digitalkamera-hvilket best for meg?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg trenger litt kyndig hjelp av noen med litt mere erfaring enn meg, angående kjøp av digitalkamera. Jeg vil ha et kamera mellom 2500 og 4000 kr. Og det som er viktig for meg er:

6 mp el mere- for jeg må kunne ha muligheten til å forstørre opp bildene en del.

At kamera er raskt å slå på og tar bilder fort- for å ikke gå glipp av morsomme motiver.

God batterikapasitet- slik at det ikke trenger å lade så ofte.

God bildekvalitet- både utendørs og inne.

Generelt er vel dette det viktigste!

Noen som kan komme med noen konkrete forslag!? Har lest meg grønn på diverse tester nå, men det som det ene kameraet har, har ikke det andre osv!

Vær så snill, hjelp meg noen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Ixus 60 - ca. 2000 kroner.

Canon Ixus 850IS - ca. 3500 kroner.

Pentax Optio A20 - ca. 2500 kroner.

Fuji Finepix F30 - ca. 2500 kroner.

Ixus'ene er de raskeste, mens Fuji'en er den beste i dårlig lys. Sistnevnte har imidlertid litt dårligere skjerm enn de andre. Pentax'en er den minste, men er den tregeste på utløserhastigheten.

Lenke til kommentar
Canon Ixus 60 - ca. 2000 kroner.

Canon Ixus 850IS - ca. 3500 kroner.

Pentax Optio A20 - ca. 2500 kroner.

Fuji Finepix F30 - ca. 2500 kroner.

Ixus'ene er de raskeste, mens Fuji'en er den beste i dårlig lys. Sistnevnte har imidlertid litt dårligere skjerm enn de andre. Pentax'en er den minste, men er den tregeste på utløserhastigheten.

7935459[/snapback]

Takk for hjelpen, Afseth! :thumbup:

Så bra at dette forumet finnes, og at man får respns på spørsmålene sine. Jeg tror jeg går for ixus 850. Har sett litt frem og tilbake på det, og det eneste om egentlig har trukket litt ned, var det med skarpheten i hjørnene, og at batteri ikke var like bra som på finepix'en. Men alt i alt tror jeg likevel det skåret litt høyere(i det minste til mitt bruk) Dessuten har jeg forstått det slik på tidliger "diskusjoner" at hjørneskarpheten ikke har sså mye å si for oss "vanlige" brukere. Og satser derfor på at dette ikke er noe som jeg kommer til å irritere meg over..

Mvh Sølvi-alias Silvereye!! :cool:

Lenke til kommentar

Ang. hjørneskarpheten på Ixus 850IS. Det er kun på maks vidvinkel at denne merkes, men du har ihvertfall muligheten til vidvinkel. På de andre har du ikke så bra vidvinkel, og setter du Ixus'en på samme vidvinkel som de andre har som maks, så er hjørneskarpheten minst like bra. Så det er ikke en ulempe i forhold til de andre at Ixus har litt uskarphet på maks vidvinkel, ettersom vidvinkelen er så mye bedre enn hos de andre :)

Den er uansett ikke så skjemmende at du vil bry deg om det, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...