GasMan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Vi har Bluecom/Ventelo som jobben til maddamen betaler, og hjemmekontor med vpn. Modemet er et Zyxel Prestige 2000 series, vår private router er en Netgear WGR 614 og arbeidsgivers router er Linksys WRT300N. Linksysen har en laptop tidvis tilkoblet trådløs, tidvis koblet ved kabel. Linksys har vi IKKE tilgang til. Passordet er det kun de dataansvarlige hos arbgiv som kan. Netgear er koblet til to pc, en trådløs og en med kabel. Netgear router har vi selvfølgelig tilgang til. Hver router for seg seg fungerer fint, men når maddamen skal jobbe må jeg koble fra netgear og koble til linksys så hun kan jobbe. Da fungerer selvfølgelig ikke pc som er tilkoblet trådløs, men den kablete pc fungerer hvis jeg plugger den inn i linksysen. Jeg begynner å bli lei av å gjøre dette for fruen (klarer ikke å få henne til å lære dette ), og trenger hjelp til å få et fast opplegg. Om jeg må kjøpe en svitsj eller hub for å koble mellom et eller annet sted for så være bare det fungerer. Har noen en idè? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Koble din PC til Netgearrouteren og slå av DHCP-LAN. Koble så en av lanportene på WGR614 til en av lanportene på WRT300N. WGR614 får nå ipadresse fra WRT300N og fungerer som trådløst aksesspunkt + switch. NB: Ikke bruk wanporten på WGR614. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå