Gå til innhold

Skaffe seg iptelefoni i hjemmet


Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Nå er det mange gode tilbud innen iptelefoni virker det som og etter at mamma hadde et "telefonregningraserianfall" så tenkte jeg at vi skulle prøve å skaffe oss iptelefoni ettersom jeg har hørt masse bra om det. Vi har derimot et par kriterier vi gjerne skulle hatt oppfylt

 

- Fast månedspris uten tellerskritt (koster ingenting å ringe)

- Ingen tellerskritt uansett hvor i verden

- Noe som virker seriøst. Helst et ganske stort firma.

- God service ettersom verken mamma eller jeg har peiling på å installere faenskapet.

 

Vi har for øyeblikket Ventelo, men det blir absolutt ikke noe problem å bytte til noe annet. Kommer nok til å bytte uansett pga dårlig inntrykk av Ventelo

 

Noen som vet litt mer om slikt som kan peke oss i riktig retning? Skal helst fylle alle kriteriene

 

Vi bor i Kristiansand.

 

Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Ingen tellerskritt uansett hvor i verden

 

Den tror jeg du skal lete lenge etter. Jeg har hvertfall ikke funnet noen som har det. Og trenger du det egentlig? I hvor mange land kjenner dere egentlig mennesker?

 

Sånn ellers vil jeg anbefale Telio. Solid, stabil aktør, med fast pris i måneden (ingen oppstartsavgift på samtaler, heller), og kan kombineres med hvilken som helst bredbåndsleverandør hvor som helst i landet. De er ikke blant de aller billigste på fastprisen, men har kun gode erfaringer med dem. De har også gratis ip-telefoni til stort sett hele europa pluss en del andre land.

 

Du kommer nok til å få flere forslag også.

Lenke til kommentar
- Ingen tellerskritt uansett hvor i verden

 

Den tror jeg du skal lete lenge etter. Jeg har hvertfall ikke funnet noen som har det. Og trenger du det egentlig? I hvor mange land kjenner dere egentlig mennesker?

 

Sånn ellers vil jeg anbefale Telio. Solid, stabil aktør, med fast pris i måneden (ingen oppstartsavgift på samtaler, heller), og kan kombineres med hvilken som helst bredbåndsleverandør hvor som helst i landet. De er ikke blant de aller billigste på fastprisen, men har kun gode erfaringer med dem. De har også gratis ip-telefoni til stort sett hele europa pluss en del andre land.

 

Du kommer nok til å få flere forslag også.

7931361[/snapback]

 

Vi skal ringe en del til Romania og Armenia ettersom så derfor er det egentlig relativt viktig =)

Lenke til kommentar
- Ingen tellerskritt uansett hvor i verden

 

Den tror jeg du skal lete lenge etter. Jeg har hvertfall ikke funnet noen som har det. Og trenger du det egentlig? I hvor mange land kjenner dere egentlig mennesker?

 

Sånn ellers vil jeg anbefale Telio. Solid, stabil aktør, med fast pris i måneden (ingen oppstartsavgift på samtaler, heller), og kan kombineres med hvilken som helst bredbåndsleverandør hvor som helst i landet. De er ikke blant de aller billigste på fastprisen, men har kun gode erfaringer med dem. De har også gratis ip-telefoni til stort sett hele europa pluss en del andre land.

 

Du kommer nok til å få flere forslag også.

7931361[/snapback]

 

Vi skal ringe en del til Romania og Armenia ettersom så derfor er det egentlig relativt viktig =)

7931925[/snapback]

 

Men det betyr vel ikke at dere må ringe hele verden gratis? ;)

 

Eg ville gått for Telio til bruk i norden, og så i tillegg kjøpt et abn fra en aktør i det landet dere skal ringe til. Da vil dere kunne oppnå svært gunnstige priser og samtidig har et lokalt telefonnummer der nede.

Lenke til kommentar

Du kan jo se på One Call Free;

http://www.onecall.no/index.php?content=pr...oduct=telephone

Her har du fast mndspris, gratis til fasttelefon, 350min gratis til mobil samt lave utenlandspriser, eks. Armenia fasttelefon 0,68min, Romania fasttelefon 0,69 min.

Telio som har vært nevnt må du betale 0,89 til mobil, de har 25min gratis i mnd til Armenia og Romania, men etter det må du betale 1,99min.

Lykke til med valget... :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan jo se på One Call Free;

http://www.onecall.no/index.php?content=pr...oduct=telephone

Her har du fast mndspris, gratis til fasttelefon, 350min gratis til mobil samt lave utenlandspriser, eks. Armenia fasttelefon 0,68min, Romania fasttelefon 0,69 min.

Telio som har vært nevnt må du betale 0,89 til mobil, de har 25min gratis i mnd til Armenia og Romania, men etter det må du betale 1,99min.

Lykke til med valget... :thumbup:

7932463[/snapback]

 

Ikke aktuelt. Kan garantere deg vi snakker mye mer til mobil enn dette så det blir nok veldig dyrt for oss., men takk for forslaget =)

 

Nye kriterier etter litt info fra der

 

- Gratis til fasttelefon

- Gratis til mobil

- Gratis eller gunstige priser til utlandet (Romaina og Armenia)

Lenke til kommentar

Hei! Det er ingen som har gratis IP-telefoni til mobil, bare One Call med 350 minutter pr. mnd. Jeg selv har valgt en Nokia E-60 som har IP-telefoni og vanlig mobil i samme telefon. (finnes flere andre også) Så bruker jeg One Call til å ringe mobilsamtaler i norge, når jeg ringer fasttelefon eller utlandet bruker jeg IP-telfoni i Nokia E-60 og Vyke, der jeg betaler veldig lite for bruk og ingen fastavgift. Se priser etc. her: http://www.vyke.no

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Husk at hvis dere har internett gjennom telefonlinja så skal Telenor ha 69 kr eller noe ekstra i måneden hvis dere ikke har vanlig telefoni. Husk å regne med dette også.

7932418[/snapback]

 

De 60 kronene er såkalt linjeleie som du må betale uansett om du har adsl fra telenor (dette kommer på vanlig fasttelefonregning om du har det, er inkludert i mnds.avgift - bbt fra telenor forutsetter adsl fra telenor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...