Gå til innhold

2-3 minutter inn i Ventrilo så slutter stemmene?

Venerable

Anbefalte innlegg

*FIXED*

Ventrilo funket helt fint på PCen for 6 måneder siden. Men når jeg reinstallerte i dag og etter et par minutter slutter programmet å oppfatte at folk snakker. Navnene blir ikke engang markert når folk snakker. Hvis jeg relogger så funker det fint igjen, helt til det har gått 2-5 minutter...

Noen som forstår hvorfor dette skjer?

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen grunn til at du reinstallerte den i dag? Nyinstallasjon av windows eller lignende?

Når dette skjer, kan de andre på ventrilo høre deg? Om ikke, så kan det virke som om du blir disconnectet fra serveren takket være noen pakketap eller lignende. Da kommer spørsmålet: Bruker du trådløst nettverk? Har du brannmur?

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Det er versjon 2.3.0. Jeg installerte den i går fordi da var første gangen jeg skulle raide i WoW etter jeg begynnte opp igjen når TBC kom. Og jeg har ikke mikrofon så de kan ikke høre meg uansett :) Men tingen er at jeg disconnecter ikke, det virker hvertfall ikke slik. Kommer det ikke opp en feilmelding hvis jeg hadde blitt disconnected? (Edit: Jo det skal komme en lydmelding, og jeg skal ikke kunne se kanalene hvis jeg hadde blitt disconnected). Men jeg har trådløst nettverk og Windows XP sin brannmur oppe.

Når jeg spurte de i guilden om de kunne komme på en årsak, så mente noen at det mest sannsynlig var... *Husker ikke ordet*... 'Check' kanskje? Som de mente kunne forrandres i options. Basert på ordet fikk jeg følelsen av at det var noe som tar en test eller sjekk etter x antall minutter og konfigurerer Ventrilo etter opplysningene den fikk under sjekken. Men jeg fant ingenting som passet beskrivelsen i options.

Edit2: I følge en bruker på Ventrilo forumet må 'The QOS Scheduler' fjernes fra netverks egenskapene. Får håpe det funker nå :)

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Noen ganger kan man tilsynelatende være tilkoblet ventrilo, mens man i realiteten har blitt disconnected.

Du bruker trådløst ja. Bruker du vanlig windows klient til å koble deg til nettverket, eller bruker du noe som fulgte med nettverkskortet?

Enten kan du prøve å bruke kabel, eller så kan du teste å disable en service i XP som heter wireless zero configuration. Denne servicen kreves _bare_ for å koble deg til nettet, og ikke når man først er oppkoblet. Problemet med den, er at den har en lei tendens til å hele tiden søke etter bedre nett å koble seg til, noe som ofte fører til pakketap.

Skru den av ved å trykke windowstasten+R og skriv services.msc. Du finner da Wireless Zero Configuration der. Stop servicen. Husk å være oppkoblet mot nettet før du gjør dette, ellers vil du som sagt ikke klare å koble deg til nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...