Gå til innhold

Playx.no - God butikk?


sexyback

Anbefalte innlegg

69kr i frakt for å sende Twin Peaks?  :roll:

7940824[/snapback]

Har forhørt meg om dette..

 

Som jeg tenkte er det slik at de kjører med 199 kr på pris, + frakt, slik at prisen ikke overgår tollgrensa, slik at vi ii Norge igjen kan bestille derfra..

 

:)

 

Alternativet hadde vært om Twin Peaks kosta 249 kr, og hatt 10 kr i frakt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
69kr i frakt for å sende Twin Peaks?  :roll:

7940824[/snapback]

Har forhørt meg om dette..

 

Som jeg tenkte er det slik at de kjører med 199 kr på pris, + frakt, slik at prisen ikke overgår tollgrensa, slik at vi ii Norge igjen kan bestille derfra..

 

:)

 

Alternativet hadde vært om Twin Peaks kosta 249 kr, og hatt 10 kr i frakt..

8009798[/snapback]

 

Tollgrensa? Playx.no er så norsk som du bare vil ha det til. Som CDON opererer de i hele norden (mer eller mindre), så du kan bestille så mange filmer derifra som du bare måtte ønske, uten å måtte bry deg om tollen. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
69kr i frakt for å sende Twin Peaks?  :roll:

7940824[/snapback]

Har forhørt meg om dette..

 

Som jeg tenkte er det slik at de kjører med 199 kr på pris, + frakt, slik at prisen ikke overgår tollgrensa, slik at vi ii Norge igjen kan bestille derfra..

 

:)

 

Alternativet hadde vært om Twin Peaks kosta 249 kr, og hatt 10 kr i frakt..

8009798[/snapback]

 

Tollgrensa? Playx.no er så norsk som du bare vil ha det til. Som CDON opererer de i hele norden (mer eller mindre), så du kan bestille så mange filmer derifra som du bare måtte ønske, uten å måtte bry deg om tollen. ;)

8011026[/snapback]

 

Tror nok du tar feil. De sender fra Danmark.

Lenke til kommentar
69kr i frakt for å sende Twin Peaks?  :roll:

7940824[/snapback]

Har forhørt meg om dette..

 

Som jeg tenkte er det slik at de kjører med 199 kr på pris, + frakt, slik at prisen ikke overgår tollgrensa, slik at vi ii Norge igjen kan bestille derfra..

 

:)

 

Alternativet hadde vært om Twin Peaks kosta 249 kr, og hatt 10 kr i frakt..

8009798[/snapback]

 

Tollgrensa? Playx.no er så norsk som du bare vil ha det til. Som CDON opererer de i hele norden (mer eller mindre), så du kan bestille så mange filmer derifra som du bare måtte ønske, uten å måtte bry deg om tollen. ;)

8011026[/snapback]

Selvom de er i Norden, så må man jo betale toll fra Danmark ;)

Lenke til kommentar

Fra PlayX:

 

'playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge.

Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter.'

 

' Du kan gjerne legge flere filmer inn i hver ordre. Vi sender likevel 1 DVD/Spill pr pakke eller opptil Nok 200 uavhengig hvor mange filmer det ligger i en enkelt ordre.'

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Bestilte to DVD-er, og valgte forskuddsbetaling. Det så ut til å gå greit, men når jeg var ferdig og skulle til å betale var DVD-ene fremdeles i handlekurven og jeg fant ingenting under ordrer i min side. Kontaktet dem om dette for mange dager siden, intet svar. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

8013452[/snapback]

Da har du mest sannsynlig ikke fullført handelen.. Prøv igjen :)

 

Hver gang jeg stiller dem spørsmål får jeg svar en eller to dager senere :)

Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har da bestilt flere ting for over 200kr derifra uten noen gang å måtte betale moms. Kanskje jeg bare var heldig da. Uansett idiotisk at man skal måtte betale moms sånn når butikken utgir seg for å være norsk.

8012048[/snapback]

Når utga de seg for å være norske?

8013086[/snapback]

 

Siden domenet er et .no-domene (playx.NO), så tenker nok de fleste at det er en norsk butikk. Det meste på siden deres er jo også på norsk, så de har liksom kamuflert det litt at de er i danmark.

Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har da bestilt flere ting for over 200kr derifra uten noen gang å måtte betale moms. Kanskje jeg bare var heldig da. Uansett idiotisk at man skal måtte betale moms sånn når butikken utgir seg for å være norsk.

8012048[/snapback]

Når utga de seg for å være norske?

8013086[/snapback]

 

Siden domenet er et .no-domene (playx.NO), så tenker nok de fleste at det er en norsk butikk. Det meste på siden deres er jo også på norsk, så de har liksom kamuflert det litt at de er i danmark.

8014501[/snapback]

 

Dessuten er hele siden 100% norsk for oss som skriver inn Playx.no når vi går inn på siden. Alle priser er også oppgitt i NOK, og veldig mange filmer de selger der er norske utgaver, så jeg kan ikke si at det er helt uforståelig om noen skulle tro at Playx er norsk. De har jo også, om jeg ikke husker feil, fysiske butikker her i landet også.

 

EDIT: Dessuten, dette er jo litt artig da: "DVD BILLIGST I NORGE" står det altså som overskrift i denne artikkelen, som de aller fleste av oss nå har sett en del ganger. Dessuten står det følgende nedenfor:

"For første gang er en norsk nettbutikk billigst på DVD-filmer. Nykommeren Playx.no banker alle konkurrentene i vår pristest."

 

Andre som finner dette litt småkomisk?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har da bestilt flere ting for over 200kr derifra uten noen gang å måtte betale moms. Kanskje jeg bare var heldig da. Uansett idiotisk at man skal måtte betale moms sånn når butikken utgir seg for å være norsk.

8012048[/snapback]

 

Det er pga at du selv har ansvaret for å betale moms. Alltså posten åpner ikke alle pakker som blir sendt.

Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har da bestilt flere ting for over 200kr derifra uten noen gang å måtte betale moms. Kanskje jeg bare var heldig da. Uansett idiotisk at man skal måtte betale moms sånn når butikken utgir seg for å være norsk.

8012048[/snapback]

 

Det er pga at du selv har ansvaret for å betale moms. Alltså posten åpner ikke alle pakker som blir sendt.

8024600[/snapback]

 

Ja, som jeg sa, jeg var vel heldig da. Jeg vet godt hvordan toll-gnomene opererer. Heldigvis er det ikke så mange tollere at alt fortolles. :)

Lenke til kommentar

Viser til mitt litt bitre innlegg tidligere i tråden.. ;) Idag sendte jeg nok en supportmelding til dem, etter å ha kontaktet dem flere ganger uten å få svar. Meldingen lød i korthet slik (høflig); "Nå har jeg ventet siden 18 desember på min delbestilling, og har heller ikke fått svar på mine henvendelser. Dersom dere ikke kan levere i løpet av en ukes tid, ber jeg om at pengene mine tilbakebetales og at kundeforholdet hos dere avsluttes. Jeg som kunde synes det er vanskelig å forholde meg til en selger som ikke forsøker å ordne opp når en vare ikke er på lager "

 

Jeg fikk svar på at supportmeldingen var mottatt. Når jeg i ettermiddag skulle sjekke om jeg hadde fått noe svar, var det ikke mulig å logge inn. Jeg sjekket med "glemt passord" at jeg ikke hadde tastet feil. Det synes som om de har avsluttet meg med øyeblikkelig virkning, uten engang å gi meg tilbakemelding på om pengene faktisk blir tilbakebetalt. For å kontakte dem må man være medlem, siden det ikke fremgår noe telefonnummer eller emailadresse på sidene deres.

 

Jeg synes det er i overkant å ikke engang sende et "beklager, men da må vi nok avslutte kontoen, siden vi ikke klarer å få inn spillet vi annonserte at vi hadde på lager da du bestilte - og pengene vil vi betale tilbake" i retur.

 

Dette virker svært useriøst, forutsatt at det ikke er noen teknisk feil et eller annet sted. Det må da være mulig å kreve varen levert etter 10 uker, eller?

 

For meg virker det som om de driver butikk etter innfallsmetoden.

 

Er det jeg som er urimelig her??

Lenke til kommentar
Jeg var registrert der en god stund uten å handle noe (fordi jeg ikke fikk lov). Nå sier de at de skal gi meg gratis frankt på en bestilling.

Hyggelig.

7931881[/snapback]

 

Jeg opplevde det samme selv, fikk beskjed om at jeg gikk igjennom en kredittsjekk før jeg bestilte.. Og 1 uke etterpå sto det at jeg var klarrert og hadde adgang til handling hos playx (med oppkrav)

 

Men har aldri fått det til selv, så bruker visa.

 

De bruker veeldig lang tid på å få inn varer de ikke har på lager, og er også litt trege på levering.

Edit; ser at flere her mener at de er raske på levering, så kanskje bare jeg som er utålmodig. Men har ofte tatt en uke før jeg har fått varene, og dette er imo for lang tid.

7940838[/snapback]

 

Er det engangstilfelle? eller har det skjedd flere ganger?

 

Jeg har aldri ventet mer enn 5 virkedager.

 

 

Har noen testa Playx.com forresten ?  :innocent:

8009279[/snapback]

 

 

old :p

 

Jaha. Jeg har da bestilt flere ting for over 200kr derifra uten noen gang å måtte betale moms. Kanskje jeg bare var heldig da. Uansett idiotisk at man skal måtte betale moms sånn når butikken utgir seg for å være norsk.

8012048[/snapback]

 

hehe, hatt flaks selv et par ganger.. Bestilt noe som kom på 219,- + frakt..

Men sto "Verdi: 200" på konvolutten da den kom i posten :p

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med Playx. Men kjøper stort sett det som jeg finner som bra tilbud og billig der ;P

Lenke til kommentar

Det er ikke du som er vanskelig nei, LiZt. Har bestilt fra playX et par ganger nå og har fungert helt greit. Har oppdaget Platekompaniet som har rimeligere frakt (så lenge man bestillet et par filmer) og lever sinnsykt raskt! Var absolutt ikke klar over at Platekompaniet var så gode som nettbutikk så jeg kommer nok til å bestille hovedsaklig derifra og en gang i blant på playX. :)

 

PS:

 

Bestilte om natten til den 28. feb og fikk varene 1. mars om kvelden. Det var imponerende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...