Gå til innhold

Hvordan fungerer 'turn off hard disks' i Windows?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha slått av systemdisken når PCen står på om natten. Dermed skulle jeg gjerne ha denne funksjonen på. Men vil den da slå både lagringsdisken (som er i bruk) og systemdisken etter to timer? Jeg vil at kun systemdisken og ikke lagringsdisken skal være avslått, hvis ikke kan ikke programmer som vil bruke lagringsdisken få bruke den (?).

power_options.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun det at harddiskene slår seg av. Funker meget dårlig dersom du har en nedlastning kjørende da denne funksjonen baserer seg på input fra tastatur/mus..

Jeg er ikke fan av den funksjonen, men dersom man er skikkelig ultrakeen på å spare en 4-5W, så er det bare å kjøre på!

Funksjonen slår forresten av alle harddisker.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Det er kun det at harddiskene slår seg av. Funker meget dårlig dersom du har en nedlastning kjørende da denne funksjonen baserer seg på input fra tastatur/mus..

7930715[/snapback]

Er du sikker på det?

Jeg har aktivert denne funksjonen på serveren min. Harddisken sovner fint om natta (inaktivitet innen to timer), og starter fint opp igjen dagen etterpå når jeg vil hente ut filer via nettverket uten at jeg rører serveren... ;)

Det er selvfølgelig litt ventetid mens harddisken starter opp igjen, men etter det er det like raskt som før.

Jeg synes det er en utmerket funksjon! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...