Fruktkake Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg skulle gjerne ha slått av systemdisken når PCen står på om natten. Dermed skulle jeg gjerne ha denne funksjonen på. Men vil den da slå både lagringsdisken (som er i bruk) og systemdisken etter to timer? Jeg vil at kun systemdisken og ikke lagringsdisken skal være avslått, hvis ikke kan ikke programmer som vil bruke lagringsdisken få bruke den (?). Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Sikkert dvalemodus... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Hva mener du? Har du svart i feil tråd? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nei. Når harddiskene slåes av, går pcen sikkert i dvalemodus. http://www.microsoft.com/norge/windowsxp/h...fastresume.mspx Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Tviler på dette, da jeg har aktivert denne funksjonen før (dog jeg hadde kun 1 harddisk da) og da hørte jeg at harddiskene slo seg på når jeg kom til PCen etter et par timer. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Det er kun det at harddiskene slår seg av. Funker meget dårlig dersom du har en nedlastning kjørende da denne funksjonen baserer seg på input fra tastatur/mus.. Jeg er ikke fan av den funksjonen, men dersom man er skikkelig ultrakeen på å spare en 4-5W, så er det bare å kjøre på! Funksjonen slår forresten av alle harddisker. Endret 12. februar 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Greit, holder meg unna den innebygde Windows funksjonen. Det har jo litt å si angående levetid på harddiskene at den bare brukes 50% av tiden, når den kunne vært avslått i stedet. Mon tro om det finnes programvare som tillater mer avanserte funksjoner? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er kun det at harddiskene slår seg av. Funker meget dårlig dersom du har en nedlastning kjørende da denne funksjonen baserer seg på input fra tastatur/mus.. 7930715[/snapback] Er du sikker på det? Jeg har aktivert denne funksjonen på serveren min. Harddisken sovner fint om natta (inaktivitet innen to timer), og starter fint opp igjen dagen etterpå når jeg vil hente ut filer via nettverket uten at jeg rører serveren... Det er selvfølgelig litt ventetid mens harddisken starter opp igjen, men etter det er det like raskt som før. Jeg synes det er en utmerket funksjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå