Gå til innhold

W810i - uten medfølgende minnekort? *løst*

Anbefalte innlegg

Dama kjøpte seg en W810i her til jul for å bruke som MP3-mobil, dog har hun ikke prøvd å laste over sanger før nylig.

Da jeg skulle hjelpe henne med det, foreslo jeg at hun kunne ta ut minnekortet og sette det i minnekortleseren, så ville hun få mye raskere overføringshastighet. "Hæ? Minnekort...?" Hun var / er helt grønn på slikt, så jeg åpnet for å ta ut... intet.

Ok, jeg anklagde henne først for å ha rotet det bort, da jeg var 99,999999% sikker på at på walkman-mobilene så skal det følge med et minnekort på 512MB - det står i prisguiden og det står på hver eneste butikk jeg har sett denne telefonen hos på nettet. Hun sverget på at hun aldri hadde fått noe som helst, og at hun hadde tatt vare på alt hun fikk med.

Så jeg ba henne ringe til Euronics, der hun hadde kjøpt mobilen, og spørre om de hadde glemt å legge med.... Tenkte at i verste fall kom de til å si at det var for sent å klage etter såpass lang tid, og at de ville nekte.

Neida, de påstår at det ikke følger med noe minnekort til denne telefonen. Ikke et bittelite en gang. Ingenting. Nada. Niks.

Så er det sånn at jeg har 4 stykker i min nære omgangskrets som har kjøpt akkurat samme telefon, og fått med 512MB minnekort. Har i allefall fått bekreftet fra én av de fire at minnekortet skulle ligge i esken.

Er det Euronics som har tatt en "Spaceworld" og rippet stash av eska for så å kunne selge det som ekstrautstyr? Eller kommer denne telefonen også uten minnekort, og burde de i såfall ha sagt fra om dette? Det var tross alt rart at de ikke prøvde å selge med minnekort hvis det i såfall ikke følger med, en hver som kaller seg selger bør da prøve å få solgt ekstra i tilfelle.

Noen som kan fortelle om de *ikke* har fått minnekort med, og evt hvilken butikk de kjøpte den i?

edit: i følge testen av 6 x mp3-mobiler her på amobil, så skal det følge med et kort på 512MB.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes jo litt suspekt ut, ettersom alle jeg kjenner som har denne mobilen (inkludert meg selv), og det er 7-8 stykker, fikk med et minnekort på 512MB. Kan ikke si sikkert hvor de alle kjøpte den, men jeg har aldri vært borti noen butikker som selger den uten minnekort i esken. :hmm:

Lenke til kommentar

Så jeg ba henne ringe til Euronics, der hun hadde kjøpt mobilen, og spørre om de hadde glemt å legge med.... Tenkte at i verste fall kom de til å si at det var for sent å klage etter såpass lang tid, og at de ville nekte.

Neida, de påstår at det ikke følger med noe minnekort til denne  telefonen. Ikke et bittelite en gang. Ingenting. Nada. Niks.

7930460[/snapback]

Det viser at selgeren ikke hadde peiling og bare sa noe så det skulle virke som han hadde peiling. Det skjer. Du har helt rett. Det skal følge med et minnekort som standar på denne telefonen. Alt annet er galt. Skulle gjerne vært der og pratet med denne "selgeren".

Lenke til kommentar

Minnekortet på W810 er ikke "bittelite" som noen skriver over. Det er av typen Memory Styck PRO Duo, 512 MB. Størrelsen er ca 3x2 cm, altfor stort til å rotes bort. I tillegg kommer W810 med minnekortet installert i telefonen, ikke liggende i esken. Dette gjelder ALLE W810 som kommer fra offisielle leverandører i Norge. Det er, uten tvil, en feil fra butikkens side. Gå tilbake og krev å få minnekort.

-snubbel

Lenke til kommentar
Minnekortet ligger i esken. Det er bittelite. Hun har rotet det bort.

Det er ihvertfall min teori :)

7931386[/snapback]

Leste du hele posten? Butikken sa det ikke fulgte med... :ermm: Det er det som er så merkelig...

Anyways takker for svar og takker for pressemeldingen... Her skal det klages og aldri mer handles på euronics :)

Lenke til kommentar
I dag var ikke samme fyren på jobb, men to andre i samme avdeling. Da de fikk se utskriften av pressemeldingen samt kopi av kvitteringen sa de at "åååh, det er jo bare den hvite versjonen av w810i det ikke følger med minnekort på..."

Så fikk dama minnekort og ferdig med det.

7935760[/snapback]

hehe.bare den hvite versjonen ja.hater selgere som prøver å bortforklare ting selv om de vet de tar feil.samma f.... hvilken farge det er på den.en w810i er en w810i.bare det at den hvite er litt dyrere.sitat amobil.no: Eneste forskjell skal være at tilbehøret i salgspakken skal være grått, og ikke svart slik det er på dagens W810i-modeller.

men det ordnet seg så gratulere :D

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...