ZiZe Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Har fått satt opp en ny boks her hjemme til testing, utvikling og leking. har satt opp 2 virtual hosts på hver sin ip. server1 10.0.0.100 server2 10.0.0.101 Er det mulig og laste inn feks. php4 i server1 sin virtual host definisjon og php5 i server2 sin? Eller må jeg rett og slett gå for 2 apache installs? vet jeg kan bruke feks. libapachephp5-mod og php4-cgi, og bruke .php4 til php4 scripts og .php til php5, men dette er ikke en optimal løsning for min del. *leter videre gjennom den store mørke veven* Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Går det ikke å bare bruke den php4-cgi løsningen og bare legge til at .php skal tolkes som .php4 i den ene <virtualhost>? Kan jo være nyttig: http://www.howtoforge.com/apache2_with_php5_and_php4 Lenke til kommentar
ZiZe Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Joda, man kan, men saken er at jeg har mange prosjekter allerede som er utviklet i php4, som jeg gjerne skulle kunne drevet vedlikehold på, og drive å skifte navn på filene overalt er heller mer upraktisk. Men har lest en del rundt nå og tror eneste løsningen jeg kan gå for er 2 stk apache install. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det jeg menta var at det kanskje er en løsning å overstyre en av <virtualhost> til å tolke .php som PHP4 altså at du slipper å endre filnavn. Dette kan vel gjøres medAddHandler, AddType eller noe sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå