Anders Moen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Hei! Jeg og noen i Green Day Video skal lage et community hvor brukere kan laste opp videoer (.mpg osv), slik som på YouTube. Men siden vi ikke gidder å streame alle filmene selv (+ at de skal jo bli lastet opp og klare til å bli sett med en gang), så må vi ha noe script som kan gjøre dette. Går det an å gjøre dette i PHP? Hvis ikke, hva må vi gjøre? Blir litt ala YouTube og de der sidene...men med bare Green Day videoer i stedet for. Håper noen kan hjelpe oss! Edit: hvis feilpostet, rapporter og fortell hvor den egentlig skal Endret 12. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Finnes det så mange greenday videoer? Har dere nok båndbredde / plass for å laste opp på? Og får dere lov å laste opp filer som ikke dere har laget/eier? Er det ikke mulig å laste opp filene til youtube, for så å legge inn en link til videoen i ditt script, som legger til en sånn youtube-boks på siden din? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Egenlagde filmer. Går sikkert "off-topic" også. Ja, vi har lov. Det går an å laste opp på YouTube, ja. Men...stygt med den YouTube reklame dr*%en på sida. *bump bump* Noen som vet hvordan man kan gjøre dette? Endret 13. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 *Bump bump* Noen må da vite dette? Her leter jeg livet av meg og ingen vil si noen ting? *griner* *skuffet* haha! Hehe...noen som har noe å føye til? Altså linker til noe slikt som gjør at når jeg f. eks laster opp en .mpg film, så blir den streamet over til Flash med slike kontroller som man kan få i streaminga i Macromedia Flash? Kan jo gjøre det manuelt, men de som laster opp vil jo gjerne se deres filmer med en gang vett... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er vel ikke streaming det heter, mer konvertering. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Kanskje det...men jeg har fortsatt ikke funnet noe :'( Driver å leter litt rundt, men skal prøve å søke på "konverting" + noe mer Edit: kan ikke akkurat si at det ble en "big hit" for meg heller... Endret 16. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du trenger vistnok "macromedia flash streaming server" hvis lisens i følge en kamerat ville kostet han ~50 000,-. Prisen varierer nok etter bruk, men jeg vil ikke tro den går lavere enn det. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 50 000? Jeg kan da ikke bruke så mye for det! Det som er så dårlig med Adobe/Macromedia...altfor dyrt selv om de har bra programmer. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Det går an å laste opp på YouTube, ja. Men...stygt med den YouTube reklame dr*%en på sida. 7930114[/snapback] Har du sett at det går an å bruke en egen embed spiller til å ha på sine egene sider? Bare se under beskrivelsen til filmen, lim inn koden som er i Embed vinduet i en html fil, er ikke værre... Endret 16. februar 2007 av zokra Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Også er det noe med at det er bare ikke bra å bruke. Mange ganger pc'en min stopper helt opp på sider som har embed og ikke Flash. Så nei...tror ikke det. Det får i så fall heller bli en siste utvei Endret 16. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 <object> da? http://alistapart.com/articles/byebyeembed Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Kanskje...men filmene skal bli gjort om til Flash med kontroller i stedet for å bruke embed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå