kentiver Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Prøvde og legge inn dd-wrt her om dagen,men ble dårlig resultat,klarte ikke og koble til Accesspointet,akkurat som om at signaene ble dårligere. Noen her som holder til i trondheim som kan oppgradere den til meg og få den til og kommunisere med accesspointet? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Tror du forventer litt mye her, en ting er hjelp via nettet, men at villt fremmede kommer hjem til deg og hjelper er vel litt mye å be om. Fortell oss heller hvilken router du har og nøyaktig hva som gikk galt. Hvis du har flashet routeren (og det gikk fint), så er det mulighet for å stille antennestyrken opp temmelig mye høyere enn med orginal firmware. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Er jo aldri noen som svarer meg på forumet så:/ Jeg flashet routeren, så gikk jeg inn på den og satt alle innstillingene, ip osv. Økte sendestyrken først til 50, så til 70. Satt etter ca 1 meter unna med bærbarpcen, og fikk rundt 60% signalstyrke. Gikk så over til mitt hus for å få kontakt med accesspointet, men uten hell, verken accesspointet eller bærbarpcen fant noe trådløst nettverk, altså sendestyrken ble for lav. Men det funket jo før jeg la inn dd-wrt, så signalene måtte ha blitt dårligere. Ps: Må jeg ha dd-wrt på accesspointene også for å kunne bruke torrent? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Leste en annen tråd om en som hadde problemer med dd-wrt og signalstyrke. Kan du laste inn hyperwrt og prøve den istedet? www.thibor.co.uk Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 var sikkert meg;) Ja skal prøve Lenke til kommentar
professor_istapp Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg hadde samme problem, altså installerte dd-wrt og fikk elendig oppkobling 5 meter (fri sikt) fra routeren. Løste problemet ved å gå inn på wireless basic settings og sette Sensitivity Range (ACK timing) til 0. Screenshot av menyen finnes her. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Hmm, ja det må jeg prøve. Men nå reiser naboen til syden i 1 uke så kommer meg ikke inn dit før etterpå:S Lenke til kommentar
ekm Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Løste problemet ved å gå inn på wireless basic settings og sette Sensitivity Range (ACK timing) til 0. En stabil link er jo selvsagt å foretrekke, men hvordan er det med pakketap og throughput når den er satt til 0 ? Men nå reiser naboen til syden i 1 uke så kommer meg ikke inn dit før etterpå Er signalene så dårlige at du ikke får koblet deg opp med en laptop hvis du står inntil huset hans? Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Kunne gå ca 2-3 meter unna huset så datt det ut, men da stod routeren i kjelleren hans, (Helt inntill veggen på den siden mot huset mitt), men har nå fått satt den i et vindu lengre opp. Men nå laster jeg ned med torrent uten at routeren krasjer, har maks 350 tracers på da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå