Gå til innhold

Dualhead2go på 7600GT

sleepy21

Anbefalte innlegg

Har nå et 7600GT kort med to DVI utganger på. Dette bruker jeg til vanlig dataskjerm, og til plasmatven i stua som jeg bruker til Media Center.

Skal nå lage et gaming oppsett der jeg skal bruke en prosjektor med DVI inngang.

Siden jeg aldri bruker dataen til mere en en ting av gangen kunne jeg tenke meg å bruke samme PCen til alt, og da trenger jeg mulighet til å koble til tre "skjermer" (LCD datamonitoren, plasma tv'en og prosjektoren).

Vil dette funke med og kjøpe en DualHead2Go? Vil jeg da kunne strekke desktopen over på de tre "skjermene" og bruke dems naturlige oppløsning? Altså ikke clone mode, men expand eller hva det heter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. Men kikka litt rundt nå og prisen på en DualHead2GO er jo rundt 1500,- så da blir spørsmålet:

Hva med å kjøpe et billig skjermkort til bare 5-600,- for å bruke til plasma-tven som jeg bare bruker til videoavspilling (noe HD matriell) og mediacenter?

Så kan jeg koble prosjektoren til 7600GTen istedet sammen med lcd monitoren.

Vil det fungere like bra? Hvor bra skjermkort trenger jeg for å kjøre videoavspilling/media center i 1024x768 (1080i når jeg spiller HD)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...