Gå til innhold

Hvordan få "robotstemme"?

ådne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kalles vocoding. Det vil si å kjøre vokalene dine gjennom en synth (hvilken som helst, alt fungerer) ... da blir resultatet f.eks sånn der. Avhengig at du drar det gjennom en identisk synth som de bruker da. Det må du eksperimentere deg til.

FLStudio har den muligheten integrert, men det avhenger av deg selv og dine kunnskaper hvordan resultatet blir.

http://digitalmedia.oreilly.com/pub/a/orei...ips.html?page=3

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Det betyr at jeg må ha XLR inngang på synthen?

7931767[/snapback]

greia er at du trenger en synth (eller vst for den saks skyld) som har såkalt vocoder. Har ikke synthn din det kan du bare glemme det. men har den det så er det alltid en inngang til mikk der. som oftest en jack ingang though..

det billigste alternativet vi har til vocoding i dag er vel korg microkorg tror jeg, den har jeg og det er en jævlig fet synth!

Lenke til kommentar

Ja, Cubase sin fungerer greit, men hater å jobbe med PC live så derfor ønsker jeg å gjøre det med min synth, eventuelt gå til innkjøp av en microkorg... Hvis noen vet om Nord Lead har vocoder funksjon, eller ikke - ta tastaturet fatt!

Lenke til kommentar
Ja, Cubase sin fungerer greit, men hater å jobbe med PC live så derfor ønsker jeg å gjøre det med min synth, eventuelt gå til innkjøp av en microkorg... Hvis noen vet om Nord Lead har vocoder funksjon, eller ikke - ta tastaturet fatt!

7933180[/snapback]

jess sitter på skolen så fikk ikke sjekket hvem synth det var de brukte for vi har ikke tilgang til youtube.. men microkorgen er et godt kjøp altså.. ser ikke ut som din synth har vocoder gitt.. om det er den g2 modellen du har..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...