Gå til innhold

Hjelp med kjøp av PDA

joakimnor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du ingen flere krav?

har du gjort deg en mening om disse?

den er dårlig hvis du ikke skal sitte bøyd over den for å skrive sms uten å kunne gjøre særlig mye samtidig, som å se bort. pda har sine fordeler, vanlige telefoner og smartphones har sine fordeler. hvis jeg hadde valgt meg pda, hadde det vært fordi jeg kunne gjøre arbeid på den som å skrive i word med et qwerty tastatur.. eller exel osv.. hvorfor vil du ha pda? på grunn av msn blant annet eller..?

Lenke til kommentar

Litt info. Eten er et friskt pust i markedet. De legger til mye ekstra verktøy og jeg vil nesten påstå de "Brander" selve layout av Windows Mobile operativsystemet. Ulempen etter hva jeg har hørt er at de er jo lokalisert i Asia og har ikke noe godt apparat her i Europa med tanke på ROM oppgraderinger, seriøse bugs med ingen fix har blitt nevnt. Personlig hadde jeg gjerne brukt egne penger på en Eten. Jeg har også jobba i Idedata så kan stå inne for kjapp leveranse og skulle det være problemer kan jeg piske de til å gjøre jobben sin. Nå skrev han ene her om en link med masse vanlige Nokiaer, etc. HTC telefonene som er verdt å kjøpe (Ja, ikke så mye stygt å si om de) har en høy pris. HTC P3300 har innebygd GPS så min mening er at det er overkill for deg. HTC TyTN - kanskje den råeste PDAen på markedet i dag - er dyr og for business folk. HTC P3600 er et helvete å få opp batteri lokket på - haha - men markedsføres som en Multimedia PDA uten at jeg forstår hvorfor. Har ikke pris i hodet, men det er vel den av HTC jeg ville sett nærmere på i ditt tilfelle. HTC 4350 er kanskje mer prisgunstig? Så har vi HP - HP 6815 er rimelig. Solgt dårlig i følge distributør. Men ta en titt på den, bra spec! i-mate som jeg jobber for har et par-4 alternativer. JAMin, tilsvarende Qtek s200 er en bra PDA. PDAL som kommer snart er en hendig PDA. K-JAM er JAMin med annet design, 1.3mp kamera og utskyvbart tastatur. I tillegg kan du ha is i magen når det gjelder i-mate. Da tenker jeg ikke på i-mate Ultimate serien..er hintet oppfattet? Jeg vil også påstå at kjøper du i-mate ("Dette er ikke reklame, jeg forteller fakta") vil du få "Personlig" oppfølging skulle du ha problemer eller spørsmål. Du vil ikke havne i en support kø, som en del leverandører har. Litt generelt om PDAer basert på Microsoft operativsystem. Man kjøper de ikke for kamera-løsningene, lydkvalitet på samtaler KAN være lavere enn på en vanlig mobil, men man får en dippedutt man kan utvide mye mer enn en vanlig mobil-tlf. Selve operativsystemet inneholder i stor grad det samme uansett merke du velger. De nyeste PDAene har nyere AKUer (Adaption Kit Upgrades) og vil da ha noen bedre finesser.

Mine anbefalinger: HTC 3600 - avh. av pris, E-ten, i-mate JAMin + PDAL + is i magen på i-mate PDAer hint hint

Ta gjerne kontakt med meg på [email protected] for mer info om i-mate!

Jeg har tengt å kjøpe meg en PDA, den må ikke koste over 4000kr.

Det må gå an og bruke den som en helt vanlig mobil.

Jeg er bare 14 så... mp3, kamera, sms/mms må jeg ha :p

jeg har tengt litt på en Eten M600 Plus:

http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...BD71E08CD02&t=t

Er den bra??

Kan dere hjelpe meg??

Plis :innocent:

7929400[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har tengt å kjøpe meg en PDA, den må ikke koste over 4000kr.

Det må gå an og bruke den som en helt vanlig mobil.

Jeg er bare 14 så... mp3, kamera, sms/mms må jeg ha :p

jeg har tengt litt på en Eten M600 Plus:

http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...BD71E08CD02&t=t

Er den bra??

Kan dere hjelpe meg??

Plis :innocent:

7929400[/snapback]

Trenger du virkelig en pda? :hmm:

Det finnes billigere tlfer som er mye bedre egnet til mp3 og kamera.

Lenke til kommentar
Jeg har også jobba i Idedata så kan stå inne for kjapp leveranse og skulle det være problemer kan jeg piske de til å gjøre jobben sin.

7967917[/snapback]

det var service, knocksock!

du engasjerer deg grundig for å hjelpe andre! (ikke sarkastisk ment)

:thumbup:

skulle vært flere som deg, å jobbe i firma og allikevel huske å være nøytral.

nei, det er ikke en selvfølge, det er det par andre her som er på kanten til alltid å våke over forumet for straks å

kunne reklamere så fort emnet kommer opp.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Jeg vil også påstå at kjøper du i-mate ("Dette er ikke reklame, jeg forteller fakta") vil du få "Personlig" oppfølging skulle du ha problemer eller spørsmål. Du vil ikke havne i en support kø, som en del leverandører har.

Tenkte bare jeg skulle si at jeg har meget god erfaring med Support hos Dangaard.:)

(Tenkte jeg skulle la det være med det ;))

Lenke til kommentar

Hehe!

Siden jeg jobber for i-mate men er ansatt i et annet firma forsøker jeg en balanse mellom skjult reklame og nøytral info - hehe - men jeg sier gjerne at en telefon er dårlig hvis den er det. Hvorfor være uærlig ? Jeg vet ikke hvordan supporten er hos de andre, mener vi på i-mate gir god support - noen ganger får vi spørsmål som er utenfor vårt arbeidsområde, men allikevel strekker vi oss så langt vi kan. Vi får mange henvendelser fra HTC eiere og hjelper til så godt vi kan. En av grunnene til at de ringer eller kontakter oss er fordi vi i firmaet er sterkt knyttet til visse forhandlere som da pusher HTC, mens andre ringer og sier de hadde Qtek tidligere og supporten de fikk var de ikke fornøyd med. Kunder kan være krevende, og noen takler det bedre enn andre ;) Det er generelt gode PDAer og Smartphones ute på markedet, noen med bedre teknisk spec enn andre. Selv ville jeg sett på teknisk spec - og hvis jeg hadde hatt mindre peil på PC og dippedutter ville jeg også lagt vekt på oppfølging og garanti. Akkurat nå er jeg i skyene over den nye i-mate Ultimate serien som kommer og tror den vil slå an i Norge. Om datoer for salg, etc. vil være slik i-mate sier gjenstår å se - produsentene - uansett hvem - må man alltid ta med en klype salt! Så det beste er alltid å ta kontakt med oss før kjøp for å høre en ærlig mening.

Jeg vil også påstå at kjøper du i-mate ("Dette er ikke reklame, jeg forteller fakta") vil du få "Personlig" oppfølging skulle du ha problemer eller spørsmål. Du vil ikke havne i en support kø, som en del leverandører har.

Tenkte bare jeg skulle si at jeg har meget god erfaring med Support hos Dangaard.:)

(Tenkte jeg skulle la det være med det ;))

7971367[/snapback]

Lenke til kommentar

Siden du er 14 (akkurat som meg), tror jeg ikke du har bruk for en PDA (Jeg kjøpte en Dell Axim X51v som jeg ikke pleier å ta med ut).

Mobiler som Nokia N73, N93(i) og N95 passer veldig godt til deg siden N73 og N93(i) har en 2.4" skjerm og N95 har en 2.6" skjerm. Normale PDAer med telefon pleier å ha rundt 2.8" skjerm.

PDAer m/ mobil-funksjon :

ca. 2.8" skjerm

kamera : ca.1.3mp - 2mp

Skjerm : omtrent 240x320 m/ 262.000 farger

Mobiler :

2.4"-2.6" skjerm

kamera : 3mp - 5mp

Skjerm : omtrent 240x320 m/ 16.000.000 farger

Mobiler er VELDIG gode på underholdning, mens PDAer er mer til bussiness og sånt (mange avtaler, reiser, viktig informasjon om div. ting).

Uansett, valget er opp til deg!

Lenke til kommentar

Hvis du bor i Oslo området el sørover PM meg så skal du få teste en PDA. er ikke sikker på hva slags underholdning nevnte innlegg tenker på, det er jo playere for d meste. man kan shrinke hele DVD filmer t et minnekort..msn, etc. nei..man kan profilere en PDA til de grader. Nokia N95 kjem t å bli dyr og ik akkurat ungdomsmobil. Synd T-Mobile Sidekick ik finnes i Noreg, hehe!

Men..begge typer, mobil vs PDA har sine styrker..heter d d? og svakheter.

Siden du er 14 (akkurat som meg), tror jeg ikke du har bruk for en PDA (Jeg kjøpte en Dell Axim X51v som jeg ikke pleier å ta med ut).

Mobiler som Nokia N73, N93(i) og N95 passer veldig godt til deg siden N73 og N93(i) har en 2.4" skjerm og N95 har en 2.6" skjerm. Normale PDAer med telefon pleier å ha rundt 2.8" skjerm.

PDAer m/ mobil-funksjon :

ca. 2.8" skjerm

kamera : ca.1.3mp - 2mp

Skjerm : omtrent 240x320 m/ 262.000 farger

Mobiler :

2.4"-2.6" skjerm

kamera : 3mp - 5mp

Skjerm : omtrent 240x320 m/ 16.000.000 farger

Mobiler er VELDIG gode på underholdning, mens PDAer er mer til bussiness og sånt (mange avtaler, reiser, viktig informasjon om div. ting).

Uansett, valget er opp til deg!

7972294[/snapback]

Lenke til kommentar

hoho, det ver ikke lite svar som har kommet inn! :w00t:

Jeg har tengt lenge på og kjøpe mobil, men.... nei jeg har like lyst på det :ermm:

Jeg har enda ikke bestemt meg får hvilken PAD, så... bare kom med forslag :D

Jeg bor i Mo i Rana(Norland), så det er vell litt langt unna Oslo :whistle: , men takk alikevel "Knocksock" :thumbup:

Og til alle andre som har svart en :thumbup: opp til dere!!

Lenke til kommentar

Om du får tak i Qtek 8300/8310 (som er den samme som i-mate SP5/SP5m) skal du være klar over noen svakheter:

Lite minne internminne (17.95Mb)

Joystick kan bli slitt

Jackplugg-kontakt har en bryter som flipper til handsfree - denne kan være av "svak" kvalitet og knekke

Og forskjellen er tilbudet ja - med/uten Nokia..handsfree var det ikke det ?

Og til vår kjære moskus sin kommentar - hehe - jeg forsøker å være ærlig om produktene. Skal man selge et produkt bør kunde bli fortalt om produktets styrke og svakheter - slik at de selv kan velge. Da får man tillit og det beste er jo å ha fornøyde kunder ? :)

Windows Mobile 6 - HTC sier de ikke kommer med oppgraderinger. Jeg har blitt fortalt at i-mate kommer med oppgraderinger for i-mate PDAL og i-mate SPL (+ noen som ikke ble importert til Norge).

Jeg har tengt litt mere og sett litt på smartphone, og nå jeg lurer på hva som er forsjelen på denne og denne?

Det er sykt mye jeg lur på :p Håp jeg ikke blir får plagsom!

8048136[/snapback]

Lenke til kommentar
man kan shrinke hele DVD filmer t et minnekort..

7974362[/snapback]

Seriøst? :dribble:

Noe så fett, da blir der PDA på meg neste gang ihvertfall. :)

Har alltid drømt om å se ordentlig film på telefonen og ikke bare sånne ræva filmklipp.

HTC TyTN eller I-Mate K-Jam...

Endret av Christensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...