Unlimited LTD Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Altså.. Jeg er egentlig litt usikker på hva som er problemet... Jeg har en (ny) asus A6Km med en AMD Turion 64 Mobile Techology MT-32 prosessor på anngivelig 1.8 GHz. Men som oftest jeg får bare 800 MHz! Jeg kjører det powerstyregreia som følgte med pc'n (Power4Gear). Men det hjelper ikke å deaktivere den. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Altså.. Jeg er egentlig litt usikker på hva som er problemet... Jeg har en (ny) asus A6Km med en AMD Turion 64 Mobile Techology MT-32 prosessor på anngivelig 1.8 GHz. Men som oftest jeg får bare 800 MHz! Jeg kjører det powerstyregreia som følgte med pc'n (Power4Gear). Men det hjelper ikke å deaktivere den. Hva skal jeg gjøre? 7929213[/snapback] Enten så kan cool'n quiet være aktivert, dvs at cpuen setter ned hastigheten når den blir lite belastet slik at det skal støye mindre. Dette skur seg da automatisk opp ved tyngre oppgaver igjen. HAr du koblet pc'n til strømkontakten? hvis ikke så vil den senke cpu hastigheten litt for å spare strøm. Hvor mye den senker hastigheten er jeg ikke kjent med, men det kan kansje være en mulighet. Bare plugg i strømkontakten og se om du får mer fart da. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Hvordan kan jeg deaktivere/sjekke om cool'n quiet er aktivert? Og ja, den er tilkoblet strømnettet. Orginal strømkabel. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Sjekk i Bios... Æsj...14141414 Lenke til kommentar
s13 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Bare å se om klokkefrekvensen øker ved belastning det. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Fins programmer for å måle det i realtime slik at jeg slipper å sjekke det ved å gå på egenskaper på min datamaskin? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Hvorfor ikke bare godta at CPU-"hastighet" ikke måles i MHz? Hvorfor tror du AMD har laget en teknologi hvis den gir deg bare ulemper, og dermed må deaktiveres? Endret 12. februar 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) AMD Clock Version 2.0.1 - AMDClock shows the current speed of each core of each AMD processor in a system. The user has the ability to choose to run the application on top of all other applications and to select the refresh rate for reporting the speeds. Download Now! GIYF Endret 12. februar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvorfor ikke bare godta at CPU-"hastighet" ikke måles i MHz? Hvorfor tror du AMD har laget en teknologi hvis den gir deg bare ulemper, og dermed må deaktiveres? 7930922[/snapback] Fordi folk har en lei tendens til å tro at de trenger 1800mhz for å surfe webben... Jeg kjører gjerne på disse funksjonene, for så fort den blir litt aktiv, så spretter hastigheten opp. For bærbare er det en god grunn til at det er slik. Varme og støy er noe av det vanskeligste å komme unna, så det er nødvendig med en slik funksjon som tar vare på maskinen når den ikke kjører så hardt. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Vel... Men jeg har en mistanke om at den ikke kjører speeden opp når den trenger det. Spill og slikt som skal virke bra lagger og går tregt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå