Gå til innhold

For lav CPU Speed

Anbefalte innlegg

Altså.. Jeg er egentlig litt usikker på hva som er problemet...

Jeg har en (ny) asus A6Km med en AMD Turion 64 Mobile Techology MT-32 prosessor på anngivelig 1.8 GHz. Men som oftest jeg får bare 800 MHz!

Jeg kjører det powerstyregreia som følgte med pc'n (Power4Gear). Men det hjelper ikke å deaktivere den. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså.. Jeg er egentlig litt usikker på hva som er problemet...

Jeg har en (ny) asus A6Km med en AMD Turion 64 Mobile Techology MT-32 prosessor på anngivelig 1.8 GHz. Men som oftest jeg får bare 800 MHz!

Jeg kjører det powerstyregreia som følgte med pc'n (Power4Gear). Men det hjelper ikke å deaktivere den. Hva skal jeg gjøre?

7929213[/snapback]

Enten så kan cool'n quiet være aktivert, dvs at cpuen setter ned hastigheten når den blir lite belastet slik at det skal støye mindre. Dette skur seg da automatisk opp ved tyngre oppgaver igjen.

HAr du koblet pc'n til strømkontakten? hvis ikke så vil den senke cpu hastigheten litt for å spare strøm. Hvor mye den senker hastigheten er jeg ikke kjent med, men det kan kansje være en mulighet. Bare plugg i strømkontakten og se om du får mer fart da.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare godta at CPU-"hastighet" ikke måles i MHz? Hvorfor tror du AMD har laget en teknologi hvis den gir deg bare ulemper, og dermed må deaktiveres?

7930922[/snapback]

Fordi folk har en lei tendens til å tro at de trenger 1800mhz for å surfe webben... Jeg kjører gjerne på disse funksjonene, for så fort den blir litt aktiv, så spretter hastigheten opp.

For bærbare er det en god grunn til at det er slik. Varme og støy er noe av det vanskeligste å komme unna, så det er nødvendig med en slik funksjon som tar vare på maskinen når den ikke kjører så hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...