Gå til innhold

TAI-CHI + Reserator2 = LOVE <Arbeidslogg>

Anbefalte innlegg

Sitter hær med en liten djævel i magen.. :innocent:

fått en ide til å syke opp kabinettet litt :dribble:

Hær e ka eg har akkurat nå:

post-70484-1171307430_thumb.jpg

Thermaltake TAI-CHI W/ Bigwater watercooling

Thermaltake Purepower 850W Modular :love:

Core2Duo 6600

AW9D-MAX :love:

1GB DDR2 RAM

PCI-E (midlertidig skjermkort)

1x Raptor OS HDD

1x 200GB SATA

1x 259GB IDE

DVD Brenner

Minnekortleser

Slik ser det ut inni:

post-70484-1171307535_thumb.jpg

-------------------------------

Ideen er å sette opp en Filserver / Gamingmaskin / alt i ett maskin, og det meste skal være vannkjølt med best mulig temperatura som gjør det mulig for overklokking. :love:

Ting som skal stappes inn av hardware:

4x 500GB SATA

2x SLI Skjermkort (7900/X1950 e.l.)

2x Minnebrikker

Ting som vurderes for vannkjøling:

Zalman Reserator 2

Vannblokker for 2x gpu

Vannblokker for 2x minne

3x aquadrive dual for kjøling av 6x HDD

post-70484-1171307628_thumb.jpg

Jeg tenkte å bolte fast Reseratorn på den sida av kbinettet som er ubrukt, legger ved en røff skisse av hvordan jeg tenker det (venligst unnskyld det dårlige diagrammet) =) :tease:

post-70484-1171307649_thumb.jpg

Jeg håper på innspill fra dere i forumet, noen ideer /forslag? skal eg fortsette med ideeen? :thumbdown::thumbup:

Sender også en apell til enhvær nettbutikk/leverandør som kunne tenke seg å være med å sponse denne arbeidsloggen med materiell siden det kommer til å ta tid med min økonomi å få presset alt dette inn i budsjettet asap :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...vil Zalman Reserator 2 klare å kjøle dette? Jeg har den, men så vidt jeg vet så er den laget for å få det stille. Jeg tror ikke den takler å kjøle det du skal ha i maskinen, iallfall ikke om du skal klokke i tillegg.

Du får vente å se om flere mener det samme :)

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Hmm...vil Zalman Reserator 2 klare å kjøle dette? Jeg har den, men så vidt jeg vet så er den laget for å få det stille. Jeg tror ikke den takler å kjøle det du skal ha i maskinen, iallfall ikke om du skal klokke i tillegg.

Du får vente å se om flere mener det samme :)

7929307[/snapback]

Akkurat feedbacken jeg leter etter :thumbup:

Den innebygde vannkjølinga er no koblet direkte mot prossessoren og ligger stabilt på 33'C under load.. så regner med jeg kan bruke den på endel flere komponenter om du skjønner, tenkte å la reserator ta seg av 6x HDD og minne / ev. også chipset og mosfet, så la den innebygde ta seg av SLI og CPU.. noen tanker om dette? Andre alternative eksterne vannkjølinger du kan annbefale? Poenget er å få en relativt stille PC som "har alt" :ph34r:

Endret av dreammaster
Lenke til kommentar

Ah, skjønner :)

Jeg er så og si nesten helt blank på vannkjøling så jeg tror dessverre ikke at jeg tør å svare. Reseratoren er min første vannkjøling skjønner du så jeg har ikke så mye erfaring enda.

Jeg syns dette prosjeket høres interessant ut så jeg komer til å følge med her fremover :)

Jeg har fått mye hjelp angående Reserator 2 av en som kaller seg MacBain her på forumet, kanskje han kan komme med noen synspunkter når det kommer til Reserator 2 i ditt tilfelle også. Du kan jo kanskje sende han en PM og spør om han kan ta et tur innom her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...